• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • 02 05

Har ju foundation över sen så på mig blir det inte gult, bara uppljusat perfekt

Linny skrev 2007-12-05 19:46:04 följande:
    Jag har den,men tycker den är lite för gul för att funka bra under ögonen egentligen. Under ögonen borde man ha en mer rosatonad. Annars blir det i värsta fall gult med en grön ton (gult plus lite blått, om man är ordentligt trött..=....) Det har i och för sig inte hänt mig, men jag skulle ändå hellre ha en mindre gul. Har testat med multitasking concealer och den är bättre, eftersom den är mer i samma ton som foundationen.
  • Linny
    02 05 skrev 2007-12-05 20:44:12 följande:
    Har ju foundation över sen så på mig blir det inte gult, bara uppljusat perfekt
    Ok. Jag har i och för sig lagt tvärtom, så det blir nog bättre med foundation över
  • 02 05

Ja över tror jag inte det är en bra idé...

Linny skrev 2007-12-05 20:55:13 följande:
    Ok. Jag har i och för sig lagt tvärtom, så det blir nog bättre med foundation över
  • Knott

Jatsu: jag använder Idéalist från Estée Lauder och tycker att den är bra, men jag har inte använt Beauty Flash Balm så jag kan inte jämföra där. Har heller aldrig använt någon vanlig primer för hela ansiktet. Det jag gillar med Idéalist är att den gör huden slät och babymjuk samt att den synbart minskar porerna, på lång sikt, inte bara för stunden.

Grynet81: jag skulle gissa att den turkosblågrönsvarta med glitter från MUS är "zone", kan det stämma?

Kajal: jag kör faktiskt H&M:s egen svarta, den är suverän, och väldigt billig (lite mer än 13 kr dock). Läste nåt test för ett tag sedan där de mätte halterna av olika metaller etc i kajal och H&M:s svarta var den med minst tungmetaller i, det tyckte jag kändes bra Den är mjuk och lättjobbad. Tycker även att Nivea Beauté har bra kajalpennor, har i lite olika färger från dem, bl a en grå, en skogsgrön och en midnattsblå.

• Grynet81
    Knott skrev 2007-12-05 21:17:51 följande:
    Grynet81: jag skulle gissa att den turkosblågrönsvarta med glitter från MUS är "zone", kan det stämma?
    Det kan mycket väl stämma! Jag har faktiskt aldrig kollat vad den heter men tycker den är skitsnygg.. Skulle vilja ha den på nyår.. med den svarta med guldglitter. (inte lösvaddetnuheter)
  • Linny
    Knott skrev 2007-12-05 21:17:51 följande:
    Jatsu: jag använder Idéalist från Estée Lauder och tycker att den är bra, men jag har inte använt Beauty Flash Balm så jag kan inte jämföra där. Har heller aldrig använt någon vanlig primer för hela ansiktet. Det jag gillar med Idéalist är att den gör huden slät och babymjuk samt att den synbart minskar porerna, på lång sikt, inte bara för stunden.Grynet81: jag skulle gissa att den turkosblågrönsvarta med glitter från MUS är "zone", kan det stämma? Kajal: jag kör faktiskt H&M:s egen svarta, den är suverän, och väldigt billig (lite mer än 13 kr dock). Läste nåt test för ett tag sedan där de mätte halterna av olika metaller etc i kajal och H&M:s svarta var den med minst tungmetaller i, det tyckte jag kändes bra Den är mjuk och lättjobbad. Tycker även att Nivea Beauté har bra kajalpennor, har i lite olika färger från dem, bl a en grå, en skogsgrön och en midnattsblå.
    Jag kanske ska kolla den där Idealist nästa gång. Har cliniques pore minimizer serum (och även instant perfector) men tycker inte att porerna minskar så jättesynbart..
  • Knott

Grynet: den är även jättesnygg tilsammans med en ljus guldig skugga, då kan man t o m ha den till vardags om man suddar/tonar ut den lite mer så att den inte blir så dramatisk

• KajsaAnka

Nu måste jag fråga (för jag har fortfarande inte förstått ): Vad är PL som ni beställer smink ifrån?

Och var handlar ni MAC:s grejor till bäst pris?

Jag har använt EM:s concealer under ögonen igår och idag och hjälp vad mina rynkor under ögonen syns! Jag får nog fortsätta med Christian Diors concealer, men ha EM i resten av ansiktet

Är jättesugen på att beställa lite MAD-skuggor också, det finns ju så mycket snyggt!

Såg att någon frågat om MAC-skuggor, jag har läst en massa bloggar där de fått väldigt bra kritik. Sök på Google!

• KajsaAnka

Jag menar MAD-skuggor... Det är de jag läst bloggar om.

• Knott

Linny: nä, det där är svårt... Försök att komma över en miniförpackning, det finns små på typ 10 ml eller nåt, en sån borde räcka i ett par veckor. Då har du ju chans att testa och se om du gillar den menar jag! Jag använder bara min en gång/dag, men gissar att man kan köra både morgon och kväll för mer effekt. Har lite förstorade porer på och intill näsan men tycker att det blivit bättre. Den ska även hjälpa cellförnyelsen, så om man har problem med t ex flagig hud (det har jag) så ska det också bli bättre. Mer info på: tinyurl.com/ys3k3v

Svar på tråden Smink Smink Smink!