• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Chrissan

tänkte bara höra hur jag bäst lägger på concealer (stavat rätt?)
    Har aldrig använt det..
    Vad bör jag tänka på när jag köper det?
    tack!

• Linny
    Chrissan skrev 2007-12-05 17:29:21 följande:
    tänkte bara höra hur jag bäst lägger på concealer (stavat rätt?)Har aldrig använt det.. Vad bör jag tänka på när jag köper det?tack!
    Beror på var du ska ha det, dvs. vad du ska dölja? Är det röda partier (tex. finnar) eller är det mörka partier, tex. ringar under ögonen? Om det är röda partier bör du ha en lite mer gulfärgad concealer och är det mörka partier så bör den vara mer aprikosfärgad.
  • k girl

Sen kan man vilja ha en lite tunnare formula under ögonen där huden är så tunn, medan man kanske vill ha en mer täckande för de röda plitorna.

• Linny
    k girl skrev 2007-12-05 17:43:30 följande:
    Sen kan man vilja ha en lite tunnare formula under ögonen där huden är så tunn, medan man kanske vill ha en mer täckande för de röda plitorna.
    Precis.. MUS har en med tre färger i sig, en rödaktig (för det mörka), en gul (för det röda) och en neutral (för att blanda upp de andra med). Den är jättebra men lite för tjock tycker jag. Man kan dock blanda ut den lite med sin foundation (om man har en flytande) för att få den tunnare.

Annars gillade jag cliniques concealer.

Nu har jag EM´s i puderform. Jättebra men det finns ingen bra att ha under ögonen egentligen.
  • Chrissan

tänkte dölja mina härliga ringar under ögonen! :)
    tack!

• Jatsu

Fridapida - Jag är överdrifternas mästare och direkt kladdiga vet jag väl egentligen inte om rynkorna i pannan är men sminket lägger sig i alla fall i vecken.
    Tror precis som du att man ska anpassa sminket efter huden och att dölja rynkorna tror jag inte ens går men det är tråkigt att det lägger sig i vecken.
    Och jag är jättenyfiken på Boots-krämen, ska nog ta och beställa den jag med.
    Annars är jag förresten jättenöjd med Clarins-krämen som primer, sminket fäster kanonbra.
    Är Estée Lauder-primern lika bra?

Apropå concealer till ögonen så funkar YSL:s touche éclat kanon för mig. Den är ju inte heltäckande på något sätt men desto mer ljusreflekterande och det gör susen för mina trötta ögon.
    Mineralconcealer funkar inte bra med alla kråksparkar jag har runt ögonen och MUS-concealern är lite för fet för mig. Har i och för sig inte testat att blanda ut den, tack för tipset Linny, ska testa det någon dag, men annars är den ju den kanon.

• Grynet81
    Fridapida skrev 2007-12-05 15:43:12 följande:
    Jag har MUS's kajal. Jag gillar den för att den sitter och för att den är su mjuk. Man kan sota ögonen med den. Om du går in i mitt galleri o kollar har jag en bild som heter "eyeliner". Det är ingen flytande eyeliner utan kajal från MUS. Så ser den ut hela dagen. Jag gillar att fixera kajal med svart ögonskugga, eller om jag har någon annan färg på mig som jag tycker passar bättre.För mig är det viktigt att svart kajal är svart, kolsvart, den får inte bli det minsta grådassig. Kul att du följer tråden, jag undrar ibland om det är någon som är inne ofta utan att göra några avtryck... är det någon? Skriv gärna o säg att ni är med! Det är kul att veta. Det är ju 10 gånger mer klick än inlägg så det bör väl finnas någon...
    Skyldig
  • Linny
    Grynet81 skrev 2007-12-05 19:21:30 följande:
    Skyldig
    Välkommen

Vet inte vad jag ska köra för färger imorgon. Inte för att det är så viktigt, men jag har kört så naturellt ett par dagar att jag känner för lite mer färg. Ska ha svart kjol, svart top och en mörkt dovt grön "kofta", högklackade svarta stövlar.. Känner inte för grön makeup. Nog borde jag väl kunna köra tex. Lounge på locket och celebration eller glamchoc i globlinjen och utmed fransarna samt svart kajal?
  • lata kocken Johanna
    Linny skrev 2007-12-05 19:33:26 följande:
    Välkommen Vet inte vad jag ska köra för färger imorgon. Inte för att det är så viktigt, men jag har kört så naturellt ett par dagar att jag känner för lite mer färg. Ska ha svart kjol, svart top och en mörkt dovt grön "kofta", högklackade svarta stövlar.. Känner inte för grön makeup. Nog borde jag väl kunna köra tex. Lounge på locket och celebration eller glamchoc i globlinjen och utmed fransarna samt svart kajal?
    guldigt eller lila är snyggt till grönt...
  • Linny
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-05 19:39:22 följande:
    guldigt eller lila är snyggt till grönt...
    Ja, precis! Då funkar nog Lounge ihop med tex. glamchoc eller celebration bra då Ville bara kolla att jag inte hade helt fel. Man vet ju aldrig om saker man tycker passar bra plötsligt är ett big no-no
Svar på tråden Smink Smink Smink!