• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

Grynet81

Kul att du visade dig! Hej och välkommen!

Minnisen

Jag tycker att du måste ha mycket mer mörkt. Det vore fint om du la mörk skugga utmed eyelinern för att mjuka upp den.
    Om du tittar på en reklamannons eller liknande i tidningar så ser du att de aldrig har skarpa kanter, även eyeliners ska tonas lite (inte om det är marlyn monroe...). Sudda bort kanterna gör du med en mjuk borste. Har man ingen så använd bomull, tops är lite för hårda för att sudda ihop färger med.

Majestic

Jag fick mina MADminerals i förrgår. Jag är inte super nöjd... men jag vill ge dem en chans. Skuggorna var superfina!

• Linny

Dagens makeup.. Försök ignorera de (mer än vanligt) rödsprängda ögonen.. Fick lite grejs i ögat så när jag tog kortet var jag lite röd. Det la sig sedan

4.JPG (Klicka)

Finns fler bilder på dagens makeup i galleriet. Ett taget i annat ljus då den ser mycket ljusare ut samt ett med stängda ögon.

• Fridapida

Fint Linny!

Jag har använt MAD smink idag, blev nöjd med skuggorna. Men kan inte lägga ut bild.

I sådana här lägen längtar jag tills praktiken är slut och jag får flytta hem till min lilla studentlägenhet.

• Nathalie009

E det nån som ahr en bild på hur d blir me den här Devil Dust?
    Eftersom den inte finns på deras hemsida vet ju inte hur den ser ut.. skulleva kul å se eller om nån har sminkat sej med den på bild?

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-06 19:31:21 följande:
    E det nån som ahr en bild på hur d blir me den här Devil Dust?Eftersom den inte finns på deras hemsida vet ju inte hur den ser ut.. skulleva kul å se eller om nån har sminkat sej med den på bild?
    Har tyvärr inte.
    Den är lilasvart och är urlätt att sota med. Ser ut som svart med lite lila över. Extra snygg till gröna ögon. Men jag har blå o gillar den jag med. Jag är väldigt förtjust i den.
  • Minnisen
    Linny skrev 2007-12-06 19:22:28 följande:
    Dagens makeup.. Försök ignorera de (mer än vanligt) rödsprängda ögonen.. Fick lite grejs i ögat så när jag tog kortet var jag lite röd. Det la sig sedan  (Klicka)Finns fler bilder på dagens makeup i galleriet. Ett taget i annat ljus då den ser mycket ljusare ut samt ett med stängda ögon.
    åh så fint, så vill jag me ha!! super läckert!
  • Minnisen
    Fridapida skrev 2007-12-06 19:16:37 följande:
    Grynet81Kul att du visade dig! Hej och välkommen!MinnisenJag tycker att du måste ha mycket mer mörkt. Det vore fint om du la mörk skugga utmed eyelinern för att mjuka upp den.Om du tittar på en reklamannons eller liknande i tidningar så ser du att de aldrig har skarpa kanter, även eyeliners ska tonas lite (inte om det är marlyn monroe...). Sudda bort kanterna gör du med en mjuk borste. Har man ingen så använd bomull, tops är lite för hårda för att sudda ihop färger med. MajesticJag fick mina MADminerals i förrgår. Jag är inte super nöjd... men jag vill ge dem en chans. Skuggorna var superfina!
    Tack för tipsen!! Ska försöka mig på att sminka ut efter din bild imorgon!! Fattar bara inte hur du får till det så bra, men jag ska minsann lära mig, ack den som ger sig
  • Linny
    Minnisen skrev 2007-12-06 19:53:05 följande:
    Tack för tipsen!! Ska försöka mig på att sminka ut efter din bild imorgon!! Fattar bara inte hur du får till det så bra, men jag ska minsann lära mig, ack den som ger sig
    Vilken bild menar du? Hon har så många snygga
  • Linny
    Majestic skrev 2007-12-06 18:05:14 följande:
    Ni som beställde MADminerals grejer under Thanksgiving helgen, har ni fått de än??Inte jag*trist,trist*
    nä inte jag heller

Men min boots kräm kom idag!! Ska man ha den ISTÄLLET för sin vanliga dagkräm eller under?
Svar på tråden Smink Smink Smink!