• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Litetdahl

Linny

Ett sak jag kört med i måååånga år mot glans i pannan är att ta en bit toapapper och trycka mot hela pannan, håll still fem sekunder och ta bort. Jag tycker det hjälper kanon och är mycket billigare och mer lättillgängligt än blottingpapers (eller vad de nu heter). Man kan ofta se på pappret att det är lite "buckligt" efter på grund av fettet som sugits upp. Ett billigt tips bara....

• Fridapida
    Linny skrev 2007-12-07 11:10:04 följande:
    Nu ska jag klaga lite... Jag blir så jäkla blank i pannan!!! Det blev bättre ett tag, men nu är det värre än någonsin. Imorse slog jag till med BÅDE poreminimizer serum (som ska göra det matt) OCH t-zone (från MUS). Tror ni det är matt??????!!! Nä, när jag var på toa såg jag att jag såg ut som ett smörpaket i pannan. Det enda jag missat är att ta finishing dust över min foundation. Men ÄNDÅ!! *grrr*
    oj oj oj...
    Inte kul det där. Kanske det blir för mycket? Har man för mycket kan huden reagera lite märkligt. Eller så kanske det är varm på kontoret idag?
  • Fridapida
    Litetdahl skrev 2007-12-07 11:22:34 följande:
    Linny Ett sak jag kört med i måååånga år mot glans i pannan är att ta en bit toapapper och trycka mot hela pannan, håll still fem sekunder och ta bort. Jag tycker det hjälper kanon och är mycket billigare och mer lättillgängligt än blottingpapers (eller vad de nu heter). Man kan ofta se på pappret att det är lite "buckligt" efter på grund av fettet som sugits upp. Ett billigt tips bara....
    Så gör jag med, enkelt och effektivt. Inget gnuggande bara. Trycka lite lätt där man är blank.
  • Linny
    Litetdahl skrev 2007-12-07 11:22:34 följande:
    Linny Ett sak jag kört med i måååånga år mot glans i pannan är att ta en bit toapapper och trycka mot hela pannan, håll still fem sekunder och ta bort. Jag tycker det hjälper kanon och är mycket billigare och mer lättillgängligt än blottingpapers (eller vad de nu heter). Man kan ofta se på pappret att det är lite "buckligt" efter på grund av fettet som sugits upp. Ett billigt tips bara....
    Ja så gör jag med. Skulle aldrig betala massa pengar för att trycka nåt annat papper mot pannan Men grejen är ju den att jag inte vill att det ska bli glansigt alls. Jag vill inte behöva gå och trycka papper mot pannan x antal gånger om dagen
    Fridapida skrev 2007-12-07 11:23:57 följande:
    oj oj oj...Inte kul det där. Kanske det blir för mycket? Har man för mycket kan huden reagera lite märkligt. Eller så kanske det är varm på kontoret idag?
    Jo kanske kan det bli för mycket, men det har ju varit glansigt de andra dagarna också. Det var därför jag överdrev lite idag.
  • Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-12-07 11:21:16 följande:
    Man måste få unna sig lite... Vad är 139 kr om hundra år?!
    haha.. precis..

men hjälp mig nån ja e usel på å få sotning snyggt hur fan gör man:( d blir skitfult när ja gör.. var på ögonlocker ska man måla å hur högt upp:s
  • KajsaAnka

Tre frågor:

* Ni som pratar om lila-svart... Jag har också gröna ögon och tycker det lät jättesnyggt. Vilket märke är det ni menar?

* Sen är jag nyfiken på ögonskuggor, vad tycker ni är bra resp dåligt med dessa skuggor: EM, PL och MAD:s? MAD och PL har ju otroligt läckra färger!

* Jag har gröna ögon, har ni tips om vilka färger jag ska använda i ögonskugga? Jag har lila och brunt för det mesta, vilket jag har hört ska framhäva det gröna. Jag klär inte i för ljusa färger, t ex guld.

• Fridapida
    Linny skrev 2007-12-07 11:26:49 följande:
    Jo kanske kan det bli för mycket, men det har ju varit glansigt de andra dagarna också. Det var därför jag överdrev lite idag.
    Vet du... jag misstänkte det! Är det lite irritation i luften i Stockholm idag?
  • Linny
    KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:35:53 följande:
    Tre frågor:* Ni som pratar om lila-svart... Jag har också gröna ögon och tycker det lät jättesnyggt. Vilket märke är det ni menar? * Sen är jag nyfiken på ögonskuggor, vad tycker ni är bra resp dåligt med dessa skuggor: EM, PL och MAD:s? MAD och PL har ju otroligt läckra färger!* Jag har gröna ögon, har ni tips om vilka färger jag ska använda i ögonskugga? Jag har lila och brunt för det mesta, vilket jag har hört ska framhäva det gröna. Jag klär inte i för ljusa färger, t ex guld.
    Jag har bara provat PL´s skuggor av de du räknade upp. Många av PL är jättebra och sitter fint (mycket bättre än en del Mac). Det finns dock en del, speciellt de blå och jättemörkgröna som sitter dåligt. De går inte att sudda utan att de försvinner.

Till gröna ögon skulle jag använda lila, bruna, brun-guldiga och rosa toner, inte blå.
    Tror du skulle passa bra i många gröna, särskilt de med lite guld i.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-07 11:34:41 följande:
    haha.. precis..men hjälp mig nån ja e usel på å få sotning snyggt hur fan gör man:( d blir skitfult när ja gör.. var på ögonlocker ska man måla å hur högt upp:s
    Jag börjar med att måla kajal endast på övre fransraden, sudda den. Sedan lägger jag skuggan med en fast ganska lite pensel. Sedan så suddar jag ut den. Det är bättre o ta lite o inte så högt upp till o börja med. Sedan så suddar jag med en mjuk pensel för att få det tonat. under ögat tar jag bara en pensel jag använt men utan ny färg på o använder det som är i pensel. Det är lättt att man vill ta för mycket o då blir det inte bra. Ta lite, ställ dig ett par meter från spegeln o titta, då ser du bättre om det är lagom eller ej.
  • Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-12-07 11:47:29 följande:
    Jag börjar med att måla kajal endast på övre fransraden, sudda den. Sedan lägger jag skuggan med en fast ganska lite pensel. Sedan så suddar jag ut den. Det är bättre o ta lite o inte så högt upp till o börja med. Sedan så suddar jag med en mjuk pensel för att få det tonat. under ögat tar jag bara en pensel jag använt men utan ny färg på o använder det som är i pensel. Det är lättt att man vill ta för mycket o då blir det inte bra. Ta lite, ställ dig ett par meter från spegeln o titta, då ser du bättre om det är lagom eller ej.
    Okej tack sktesta det!
Svar på tråden Smink Smink Smink!