• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Minnisen
    Linny skrev 2007-12-06 20:04:20 följande:
    Vilken bild menar du? Hon har så många snygga
    Den där true gold, kanske inte precis i färgerna men kan ju ha den som lite vägledning hur jag lägger skuggorna!

Eller så kanske jag tar din dagsmake som vägledning!
  • Linny
    Minnisen skrev 2007-12-06 20:46:12 följande:
    Den där true gold, kanske inte precis i färgerna men kan ju ha den som lite vägledning hur jag lägger skuggorna!Eller så kanske jag tar din dagsmake som vägledning!
    Den där true gold är jättefin!

Fick förresten ett prov på Håkanssons The Oil också. Är det bara som en fuktgrej man har tex. innan man går och lägger sig (med eller utan vanlig kräm också??)
  • Fridapida
    Minnisen skrev 2007-12-06 19:53:05 följande:
    Tack för tipsen!! Ska försöka mig på att sminka ut efter din bild imorgon!! Fattar bara inte hur du får till det så bra, men jag ska minsann lära mig, ack den som ger sig
    Det är rätt inställning! Det är det enda sättet att lära sig, genom att öva och öva.

(Och tack Linny, nu rodnar jag lite... )
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-06 20:05:18 följande:
    nä inte jag heller Men min boots kräm kom idag!! Ska man ha den ISTÄLLET för sin vanliga dagkräm eller under?
    Nej, jag har bootsen under min dagcreme. Det är ett serum som ska motverka rynkor, om jag fattat rätt så på botox-vis, inte ge fukt. Jag kommer ha min fuktcreme över. Men ansiktet blir väldigt mjukt o lent av den.
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-12-06 22:17:14 följande:
    Nej, jag har bootsen under min dagcreme. Det är ett serum som ska motverka rynkor, om jag fattat rätt så på botox-vis, inte ge fukt. Jag kommer ha min fuktcreme över. Men ansiktet blir väldigt mjukt o lent av den.
    Tar du i hela ansiktet, eller bara på vissa partier. Den är ju pyyyytteliten så det känns ju otroligt slösaktigt att använda i hela ansiktet när den är så svår att få tag på. Kanske bara där man behöver den som bäst?

Och så undrar jag... Skulle ni använda Poreminimizer OCKSÅ, eller är det samma sak två gånger? Boots kräm har visst porkrympande effekt, men kanske kan man köra båda för bättre effekt? Tex. Boots först, sedan dagkrämen och sist poreminimizer. Fast nu tänkte jag nog fel. Poreminimizern ska användas efter "tresteg" dvs. efter fuktkrämen, men med fuktkräm menar man oftast inte dagkräm utan nåt tråkigt steg innan (blir så trött på att man ska ha 3930 krämer i rad..)
  • Knott

Linny: hur lite är det i Boots-burken? Och vad kostade den?

• Knott

Men hur mkt behövs det för att stryka ut i hela ansiktet då? Jag relaterar till Idealist igen (börjar bli tjatigt va? ), har en flaska på 30 ml. Ett pump > ärtstor klick - räcker till hela ansiktet. Jag börjar i mitten för att fokusera på där porerna är lite större; näsan, runt näsvingarna, pannan, hakan, och stryker till sist ut mot kinderna. Har använt den ungefär 1½ månad nu och det är kanske 80-90% kvar.

• Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-12-06 19:36:39 följande:
    Har tyvärr inte. Den är lilasvart och är urlätt att sota med. Ser ut som svart med lite lila över. Extra snygg till gröna ögon. Men jag har blå o gillar den jag med. Jag är väldigt förtjust i den.
    okej ååh vill ha pengar nu den vill jag ha genast hehe.. msåte köpa!
  • Linny
    Knott skrev 2007-12-06 22:43:39 följande:
    Men hur mkt behövs det för att stryka ut i hela ansiktet då? Jag relaterar till Idealist igen (börjar bli tjatigt va? ), har en flaska på 30 ml. Ett pump > ärtstor klick - räcker till hela ansiktet. Jag börjar i mitten för att fokusera på där porerna är lite större; näsan, runt näsvingarna, pannan, hakan, och stryker till sist ut mot kinderna. Har använt den ungefär 1½ månad nu och det är kanske 80-90% kvar.
    oj! Kanske är jag som använder för mycket då
Svar på tråden Smink Smink Smink!