• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-06 22:34:32 följande:
    Tar du i hela ansiktet, eller bara på vissa partier. Den är ju pyyyytteliten så det känns ju otroligt slösaktigt att använda i hela ansiktet när den är så svår att få tag på. Kanske bara där man behöver den som bäst?Och så undrar jag... Skulle ni använda Poreminimizer OCKSÅ, eller är det samma sak två gånger? Boots kräm har visst porkrympande effekt, men kanske kan man köra båda för bättre effekt? Tex. Boots först, sedan dagkrämen och sist poreminimizer. Fast nu tänkte jag nog fel. Poreminimizern ska användas efter "tresteg" dvs. efter fuktkrämen, men med fuktkräm menar man oftast inte dagkräm utan nåt tråkigt steg innan (blir så trött på att man ska ha 3930 krämer i rad..)
    Haha! Jag har gärna 3930 st krämer i rad! Det är ju så underbart!
    Jag gör så här att jag har boots där jag villha den, inte i hela ansiktet, sedan när den sjunkt in så tar jag dagcreme. Igår, första dagen jag använde den, så hade jag inte min pore minimizer över dagcremen. Men det kommer jag att ha. Jag tycker att pore minimizern håller huden matt så bra. Så jag kommer ha på morgonen:
    Boots no 7
    Dagcreme
    pore minimizer
    primer

på kvällen:
    boots no 7
    aha-syror
    fuktcreme

det är väl i korta drag hur jag gör.
  • Fridapida
    Knott skrev 2007-12-06 22:43:39 följande:
    Men hur mkt behövs det för att stryka ut i hela ansiktet då? Jag relaterar till Idealist igen (börjar bli tjatigt va? ), har en flaska på 30 ml. Ett pump > ärtstor klick - räcker till hela ansiktet. Jag börjar i mitten för att fokusera på där porerna är lite större; näsan, runt näsvingarna, pannan, hakan, och stryker till sist ut mot kinderna. Har använt den ungefär 1½ månad nu och det är kanske 80-90% kvar.
    Jag tycker att Boots no 7 är väldigt "odryg". Jag tycker att man måste använda ganska mycket. Om jag jämför med hur mycket jag tar av min dagcreme eller poreminimizern så är det väl mer än dubbelt. Jag skulle kunna gissa att Idealist o boots är lika dyra i slutändan...
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-06 23:25:55 följande:
    okej ååh vill ha pengar nu den vill jag ha genast hehe.. msåte köpa!
    Den är väldigt fin!
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-12-07 10:13:42 följande:
    Haha! Jag har gärna 3930 st krämer i rad! Det är ju så underbart! Jag gör så här att jag har boots där jag villha den, inte i hela ansiktet, sedan när den sjunkt in så tar jag dagcreme. Igår, första dagen jag använde den, så hade jag inte min pore minimizer över dagcremen. Men det kommer jag att ha. Jag tycker att pore minimizern håller huden matt så bra. Så jag kommer ha på morgonen:Boots no 7Dagcremepore minimizerprimerpå kvällen:boots no 7aha-syrorfuktcremedet är väl i korta drag hur jag gör.
    Skit också, det kan ju bli hur mycket som helst egentligen, innan man ens kommer till sminket. Tex:
    Boots no 7
    Dagkräm
    Ögonkräm
    Poreminimizer serum
    Poreminimizer instant perfector
    Face primer
    Eyeprimer

• Linny
    Fridapida skrev 2007-12-07 10:16:02 följande:
    Jag tycker att Boots no 7 är väldigt "odryg". Jag tycker att man måste använda ganska mycket. Om jag jämför med hur mycket jag tar av min dagcreme eller poreminimizern så är det väl mer än dubbelt. Jag skulle kunna gissa att Idealist o boots är lika dyra i slutändan...
    Ja, den sjunker ju in direkt så man hinner inte ta på så stor del av ansiktet heller. Jag tar mest under ögonen och där jag har störst porer, intill näsan på kinden.
  • FruLidgren

Nu har jag köpt den här Urban decay primer potion. Men ska man ha den innan man tar på foundation eller efter?

♥Tess♥Micke=Elias♥ www.nogg.se/lillfisen
  • Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-12-07 10:16:45 följande:
    Den är väldigt fin!
    Ah nu har jag varit på MUS å köpt den Trots att jag igneltigne absolut iiinte hade råd hehe.. Fan :P
  • Linny
    Fru Lidgren skrev 2007-12-07 10:52:24 följande:
    Nu har jag köpt den här Urban decay primer potion. Men ska man ha den innan man tar på foundation eller efter?
    Jag tar på den precis innan jag lägger själva ögonskuggan. Jag lägger alltså foundation och sånt först.

Däremot tar jag självklart ansiktsprimern innan foundation
  • Linny

Nu ska jag klaga lite... Jag blir så jäkla blank i pannan!!! Det blev bättre ett tag, men nu är det värre än någonsin. Imorse slog jag till med BÅDE poreminimizer serum (som ska göra det matt) OCH t-zone (från MUS). Tror ni det är matt??????!!! Nä, när jag var på toa såg jag att jag såg ut som ett smörpaket i pannan. Det enda jag missat är att ta finishing dust över min foundation. Men ÄNDÅ!! *grrr*

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-07 10:54:32 följande:
    Ah nu har jag varit på MUS å köpt den Trots att jag igneltigne absolut iiinte hade råd hehe.. Fan :P
    Man måste få unna sig lite... Vad är 139 kr om hundra år?!
Svar på tråden Smink Smink Smink!