• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Honey1982

Majestic

- MUS har 2 mörklila microshadows som heter sirocco och endless, de är grymt snygga

• Majestic
    Honey1982 skrev 2007-12-08 17:53:33 följande:
    Majestic - MUS har 2 mörklila microshadows som heter sirocco och endless, de är grymt snygga
    Honey- Jo, jag vet men jag tycker inte de är fina, inte Empire heller för den delen. Den samlar bara damm i sminkväskan. Vette 17 varför jag köpte den...?!!
    Tellement loin de ce monde...
  • Linny

Party party!!!!!!!!!!

Nu är småbarnsmamman ute Körde på goldglow, lounge och glam choc ikväll också.
    Har käkat middag med några tjejkompisar och dricker gott vin.

Tjohoo på er!

• 02 05

Det har inte med vilket företag man handlar på o göra om man åker på tull eller inte. Det är ju tullen här i sverige som bestämmer vilka paket som kollas eller inte..
    Det som underlättar är om företaget skriver att det är en gåva eller prover på beskrivningen.

Pindus skrev 2007-12-08 11:24:51 följande:
    essentialdayspa.com, ngn som handlat därifrån? åker man på tull?
  • Pindus

jag räknade på tullverkets sida o det blir ändå billigare än att köpa här :)

• 02 05

..och sen kollar de inte alla paket.

Pindus skrev 2007-12-09 10:53:18 följande:
    jag räknade på tullverkets sida o det blir ändå billigare än att köpa här :)
  • KajsaAnka

Jag skulle kolla ögonskuggefärger på nätet på Makeupstore och upptäcker till min stora förvåning att deras huvudingrediens är FORMALDEHYD!! Visst är det lite konstigt med tanke på alla larmrapporter på deras cancerframkallande egenskaper?? Trodde att det bara fanns i jättebilligt smink numera. Visst är det konstigt?? Undrar ifall det är fler "stora" som använder formaldehyd i sina produkter? T ex Face?

• akleyan

Ni som använder mineralpuder, har ni primer under?

Har precis varit o fått två prover på HR o Diors primer för att testa, men jag vet inte om det funker under mineralfoundation.

Har tidigare prövat clarins instant smooth, men den tyckte jag inte alls funkade på min hy. När jag var inne på kicks idag, så sa expiditen att den var bättre på äldre hy med rynkor. O det tyckte hon abslout inte att jag hade! Så nu är jag jätteglad, tänk vad lite smicker kan göra!

• k girl

KajsaAnka: Men... inte är väl triclosan och formaldehyd samma sak?

Svar på tråden Smink Smink Smink!