• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-12-07 11:44:16 följande:
    Vet du... jag misstänkte det! Är det lite irritation i luften i Stockholm idag?
    Haha, jag menar att jag överdrev i att använda så många olika mattande produkter. Jag är faktiskt glansig

Inte nån irritation här inte. Förutom på glansen då
  • KajsaAnka

Tack Linny! Jag som älskar turkost... (fast jag brukar inte ha blått på ögonen). Rosa har jag aldrig testat, jag inbillar mig att det skulle bli för kallt till mig? Jag är klär nämligen inte i rosa i kläder. Men jag kanske skulle prova starkare rosa-aktigt?

• Fridapida
    KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:35:53 följande:
    Tre frågor:* Ni som pratar om lila-svart... Jag har också gröna ögon och tycker det lät jättesnyggt. Vilket märke är det ni menar? * Sen är jag nyfiken på ögonskuggor, vad tycker ni är bra resp dåligt med dessa skuggor: EM, PL och MAD:s? MAD och PL har ju otroligt läckra färger!* Jag har gröna ögon, har ni tips om vilka färger jag ska använda i ögonskugga? Jag har lila och brunt för det mesta, vilket jag har hört ska framhäva det gröna. Jag klär inte i för ljusa färger, t ex guld.
    Jag har inte provat EM-skuggor. Jag har använt PL, stor besvikelse! MEN jag vet att andra har haft mer tur och hittat skuggor med bra pigment. Jag vill däremot inte gå i god för dem.
    MAD-skuggorna, har provat tre stycken. Helt underbara. Otroligt fina och jag tyckte att de satt bra.
    MEN ingen av dem slår id's skuggor. De är fina, sitter jättebra och är tyvärr mycket dyrare. Men om du ska köpa en skugga du vet du kommer använda mycket är det ju värt att köpa e´n lite dyrare, vill man ha lite ott exprimentera med så är det perfekt att köpa lite billigare från t.ex. MAD.

Jag tycker ju att eyedusten från FACE o MUS är otroligt bra o har mycket pigment, jag gillar dem mycket bättre än de från PL mo MAD.
  • Fridapida
    KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:50:05 följande:
    Tack Linny! Jag som älskar turkost... (fast jag brukar inte ha blått på ögonen). Rosa har jag aldrig testat, jag inbillar mig att det skulle bli för kallt till mig? Jag är klär nämligen inte i rosa i kläder. Men jag kanske skulle prova starkare rosa-aktigt?
    Vad man har som ögonskugga och på kläder är inte samma sak. Jag skulle verkligen inte klä mig i det jag kan ha på ögonen!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-07 11:49:57 följande:
    Haha, jag menar att jag överdrev i att använda så många olika mattande produkter. Jag är faktiskt glansig Inte nån irritation här inte. Förutom på glansen då
    Det var skönt att höra.
  • lilja71

Hur gör man för att klistra in en bild här?? HJÄLP

• lilja71

Tänkte visa en bild på rosa sminkning som passar till mina gröna ögon i allafall

KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:50:05 följande:
  • Grynet81

en liten fråga från en som inte har köpt vidare mycket på nätet.

Har plockat ihop lite på PL nu. Får man betala ngt mer utöver summan som står? ev tull?
    i mitt fall 11+6=17 dollar? =ca 120kr

Stämmer det?

• Fridapida
    lilja71 skrev 2007-12-07 12:10:47 följande:
    Hur gör man för att klistra in en bild här?? HJÄLP
    Jag tror man måste ha plus. Kolla med Linny, hon brukar ju lägga in bilder. Jag har nollkoll.
Svar på tråden Smink Smink Smink!