• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Grynet81

Tack tjejer..
    Jag blir både nojig å vimsig när det kommer till att beställa saker så det brukar sluta med att jag struntar i det..
    *funderar en stund till*

• Minnisen
    jaha...då var man här igen nu då Har på känn att jag kommer bli lite smått beroende av den här tråden och sminkväskan lär väl inte bli mindre!!

Nu har jag testat att sminka mig igen! Blir ju inte alls som er andra "proffs" men blev det bättre? Kom gärna med mer tips om ni orkar och vill!

Bilden från igår och en från idag
  • Fridapida
    Minnisen skrev 2007-12-07 13:33:17 följande:
    jaha...då var man här igen nu då Har på känn att jag kommer bli lite smått beroende av den här tråden och sminkväskan lär väl inte bli mindre!! Nu har jag testat att sminka mig igen! Blir ju inte alls som er andra "proffs" men blev det bättre? Kom gärna med mer tips om ni orkar och vill!Bilden från igår och en från idag
    Sminkberoende? Ja, du är bland likasinnade...

Tycker att det ser mycket bättre ut på efterbilden när det är lite mörkare! Om du tittar på min abilder så ser du att jag gillar mycket färg på mina skuggor. Så jag säger... ett lager till! Det blir bara snyggare! Men som sagt, jag gillar när det är mycket.
  • Minnisen
    Fridapida skrev 2007-12-07 13:51:31 följande:
    Sminkberoende? Ja, du är bland likasinnade... Tycker att det ser mycket bättre ut på efterbilden när det är lite mörkare! Om du tittar på min abilder så ser du att jag gillar mycket färg på mina skuggor. Så jag säger... ett lager till! Det blir bara snyggare! Men som sagt, jag gillar när det är mycket.
    Går genast upp och lägger på lite till Roligt att ni tar er tid att hjälpa mig! Tycker det e så skoj, har egentligen aldrig varit speciellt intresserad av smink men så sent som idag var jag och köpte mig en ny foundation. Sen behöver jag ju faktiskt ett nytt läppglans me! Fick ju höra att jag skulle ha ett aprikost och eftersom jag inte har det blir jag "tvungen" att köpa det då!Tack snälla för hjälpen! Ha en bra dag!
  • Fridapida
    Minnisen skrev 2007-12-07 13:56:13 följande:
    Går genast upp och lägger på lite till Roligt att ni tar er tid att hjälpa mig! Tycker det e så skoj, har egentligen aldrig varit speciellt intresserad av smink men så sent som idag var jag och köpte mig en ny foundation. Sen behöver jag ju faktiskt ett nytt läppglans me! Fick ju höra att jag skulle ha ett aprikost och eftersom jag inte har det blir jag "tvungen" att köpa det då!Tack snälla för hjälpen! Ha en bra dag!
    Alla dessa tvång...
  • greeneyes

Såg att det var nån som frågade om ögonskuggor som passar gröna ögon! Jag har gröna ögon (ifall nån inte fattade det av mitt nickname haha!) och har lite sminkningar i mitt galleri med namn på ögonskuggorna. Heta tips är MUS microshadows i färgerna forrest och playful, de är suveräna!!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Linny
    jaha...då var man här igen nu då Har på känn att jag kommer bli lite smått beroende av den här tråden och sminkväskan lär väl inte bli mindre!! Nu har jag testat att sminka mig igen! Blir ju inte alls som er andra "proffs" men blev det bättre? Kom gärna med mer tips om ni orkar och vill!Bilden från igår och en från idag
    Mycket snyggare! Ser du hur mycket mer dramatiskt ögat ser ut med lite mörkare i ögonvrån? Jag tycker ändå du ska ha lite till i globlinjen och ögonvrån. Applicera även lite utmed övre fransraden.
  • Fluffguf

Jag håller med om att du absolut kan lägga på mer! Till en kvällsmakeup kan man dra på rejält tycker jag! Men sedan är ju frågan om det är mörkare i verkligheten...

Jag tycker att du kan dra på mer guld, och sudda ut det svarta lite mer.

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-07 13:14:36 följande:
    Tack Linny!! Du är en klippa!!
    lilja- Snyggt, trots att det är rosa !! Vettu, på måndag ska jag shoppa loss på MAC !!
    Tellement loin de ce monde...
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-12-07 16:58:35 följande:
    lilja- Snyggt, trots att det är rosa!! Vettu, på måndag ska jag shoppa loss på MAC!!
    jag ska ta en tur på söndag Lääääängtar!! Du behöver inte säga att rosa var fint för att vara snäll
Svar på tråden Smink Smink Smink!