• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-12-10 13:22:40 följande:
    Nu har jag beställt en beauty bag. Är det någon annan som provat det? Vad har ni fått och blev ni nöjda?www.beautybag.seså vet ni som inte beställt vad jag menar.
    Jag är så himla nyfiken på det, men jag känner att jag inte borde köpa mer smink nu för min sambos skull... Jag vill inte ruinera honom för att stötta mitt missbruk
    Men jag får se om jag slår till efter att ha hört vad du tycker om det!
  • Nathalie009

okej ja samma här en kompis kommer hit snart hon är frisör ska bleka lite slingor o klippa mej fsat inte kort men d e så himla långt nu så tänkte ha lite längre än axellångt. Men d e ju stor skillnad för mig d e skitlåjngt nu ska bli såå skönt :)
    japp ja lägger ut en bild sen blir nog ingen speciell frisyr men lägger ut iaf :)

• Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-12-10 14:17:09 följande:
    Jag är så himla nyfiken på det, men jag känner att jag inte borde köpa mer smink nu för min sambos skull... Jag vill inte ruinera honom för att stötta mitt missbruk Men jag får se om jag slår till efter att ha hört vad du tycker om det!
    Men man beställer nu, påsen kommer i februari. I påsen ligger en faktura som man antagligen har 30 dagar på sig att betala. Så gissningsvis kommer fakturan att betalas i slutat av februari. Det är lååååååååååååångt dit!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-10 14:18:27 följande:
    okej ja samma här en kompis kommer hit snart hon är frisör ska bleka lite slingor o klippa mej fsat inte kort men d e så himla långt nu så tänkte ha lite längre än axellångt. Men d e ju stor skillnad för mig d e skitlåjngt nu ska bli såå skönt :)japp ja lägger ut en bild sen blir nog ingen speciell frisyr men lägger ut iaf :)
    Det är alltid kul att se. Jag har nog ingen "före-bild" i mitt galleri. Kanske ett dåligt...
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-12-10 14:18:41 följande:
    Men man beställer nu, påsen kommer i februari. I påsen ligger en faktura som man antagligen har 30 dagar på sig att betala. Så gissningsvis kommer fakturan att betalas i slutat av februari. Det är lååååååååååååångt dit!
    Tyst med dig, dra inte ner mig i ditt beroende
  • Linny

Frisyr: Jag har både före och efterbilder. Ångrar att jag klippte av mig mitt. Var snyggare innan. Fast detta är också snyggt, när jag väl orkar göra iordning det

• Nathalie009
    Fridapida skrev 2007-12-10 14:20:14 följande:
    Det är alltid kul att se. Jag har nog ingen "före-bild" i mitt galleri. Kanske ett dåligt...
    h d va synd du va iaf jättefin i frisyren! synd att du inte hade innan bild då ;)
  • Nathalie009
    Linny skrev 2007-12-10 14:39:57 följande:
    Frisyr: Jag har både före och efterbilder. Ångrar att jag klippte av mig mitt. Var snyggare innan. Fast detta är också snyggt, när jag väl orkar göra iordning det
    ska genast kika :)
  • Nathalie009

Jo jag ahr en före bild redan så som ni ser så skulle d typ itne märkas om j klippte av 10 cm skulle fortf va långt.. D e inte ns fint när d e såhär långt ursh

• Nathalie009
    Linny skrev 2007-12-10 14:39:57 följande:
    Du var fin i både kort långt hår ju=)

Jo kortare hår e mkt finare när d e iordningfixat, ser mkt fräshare å finare ut.

Men så kort vågar jag itne klippa nu får bli 10-15 cm..
Svar på tråden Smink Smink Smink!