Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

ScreamJP skrev 2007-12-05 16:20:13 följande:
    Där får väl jag ta åt mej Är inne och läser varje dag, missar inget men är såååå dålig på att skriva. Tänker att jag ska men det blir mest att jag sitter och slösurfar. Har ju lärt mej massor och gjort av med ännu mer pengar *fniss* Hittade hit i somras då jag fick kanonbra sminkråd inför en fest från fridapida *bugar och bockar*Högt på önskelistan står i alla fall Boots no 7 (lättpåverkad), Urban decays primer och någon pore minimizerJag är så nöjd med min mineralfoundation från EM. Vet inte om jag skrev det men jag testade min gamla favoritfoundation från shiseido igen efter några månader med EM och blev så besviken... Jag gillar lystern och skirheten hos mineralfoundationen, man kan lägga ganska täckande utan att det ser kakigt eller spacklat ut
    ´
    Anytime!
  • Fridapida
    Jatsu skrev 2007-12-05 16:27:23 följande:
    Tack för tipsen om kajalpennor. Svänger kanske förbi MUS ikväll... Jag älskar mineralfoundation,pulverform,men jag är förmodligen äldst i gänget här och jag har minsann fått riktiga rynkor. Skrattrynkorna runt ögonen gillar jag men det är värre med de få men rätt djupa fulingarna i pannan. Dessvärre har min foundation börjat glida ner i rynkorna och lägger sig i fula kladdiga veck. Finns det något man kan göra åt det egentligen eller är det bara att gilla läget?
    Primer! Det gör underverk för att sminket ska sitta. Det handlar bara om hur mycket pengar du är villig att spendera.
  • Fridapida
    Minnisen skrev 2007-12-05 16:31:52 följande:
    Tusen tack för alla era svar! Dags för lite shopping idag! Kanske återkommer om det inte blev som jag hade tänkt mig! Ska "testsminka" mig imorgon tänkte jag! Ha en bra kväll!
    Lägg gärna ut en bild så vi får se.
  • Fridapida
    Jatsu skrev 2007-12-05 16:38:18 följande:
    Ja, men jag använder ju primer. Just nu Clarins Beauty Flash Balm (tror den heter så eller nå´t liknande)men det hjälper ju inte, tyvärr. Men det kanske finns primers som passar mig bättre, får väl kolla upp det så småningom. Eller så är det bara så här det blir när man blir äldre???
    Det är iofs den jag hade i åtanke. Men det låter konstigt att den lägger sig i kladdiga veck... Kolla in Estte Lauder Idealist (stavning???). Ett serum. Liiiite dyrt.

Eller varför inte Boots no 7??? Det är inte så dyrt. 350 kr inkl frakt från eleven.se. Mattar ner o ska tydligen hjälpa.

Sedan måste jag faktiskt säga att man ska inte vara för hysterisk över sina rynkor. Man kan ju inte täcka dem, det blir inte snyggt. Man ska anpassa sin mejk efter huden och inte tvärtom!
  • Fridapida
    Jatsu skrev 2007-12-05 16:39:12 följande:
    Nä, dags att åka hem. Fy mig, sitta och surfa på jobbet...
    En till...
  • Fridapida
    Ylvisen skrev 2007-12-06 14:37:30 följande:
    Ok tack, jag har redan köpt en dock men tyckte att den var så himla dyr, kollade kvitto när jag kom hem, handlade även andra grejer... Trodde nästan jag blivit lurad
    Det är vad id's kabuki kostar, om det är den du har. Du har inte blivit lurad, men du har gjort ett mycket dåligt köp. Id's kabuki ger inget bra resultat. Resultatet blir inte så jämnt och den rivs o fäller. Kan du, lämna tillbaka den och köp en annan.
  • Fridapida
    Litetdahl skrev 2007-12-06 16:11:14 följande:
    Hej sminkflickor!!!Vet nu något om Beautyplanet? Är det seriöst att beställa därifrån? Snabb leverans? Såg nämligen att de har YSLs Touche Eclat för endast 250 pix. Höll på att ramla av stolen!
    Har inte handlat därifrån, men tror nog att de är bra. Jag skulle slå till om jag ville ha den!
    Välommen hit förresten.
  • Fridapida

Grynet81

Kul att du visade dig! Hej och välkommen!

Minnisen

Jag tycker att du måste ha mycket mer mörkt. Det vore fint om du la mörk skugga utmed eyelinern för att mjuka upp den.
    Om du tittar på en reklamannons eller liknande i tidningar så ser du att de aldrig har skarpa kanter, även eyeliners ska tonas lite (inte om det är marlyn monroe...). Sudda bort kanterna gör du med en mjuk borste. Har man ingen så använd bomull, tops är lite för hårda för att sudda ihop färger med.

Majestic

Jag fick mina MADminerals i förrgår. Jag är inte super nöjd... men jag vill ge dem en chans. Skuggorna var superfina!

• Fridapida

Fint Linny!

Jag har använt MAD smink idag, blev nöjd med skuggorna. Men kan inte lägga ut bild.

I sådana här lägen längtar jag tills praktiken är slut och jag får flytta hem till min lilla studentlägenhet.

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-06 19:31:21 följande:
    E det nån som ahr en bild på hur d blir me den här Devil Dust?Eftersom den inte finns på deras hemsida vet ju inte hur den ser ut.. skulleva kul å se eller om nån har sminkat sej med den på bild?
    Har tyvärr inte.
    Den är lilasvart och är urlätt att sota med. Ser ut som svart med lite lila över. Extra snygg till gröna ögon. Men jag har blå o gillar den jag med. Jag är väldigt förtjust i den.
Svar på tråden Smink Smink Smink!