Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Minnisen skrev 2007-12-06 19:53:05 följande:
    Tack för tipsen!! Ska försöka mig på att sminka ut efter din bild imorgon!! Fattar bara inte hur du får till det så bra, men jag ska minsann lära mig, ack den som ger sig
    Det är rätt inställning! Det är det enda sättet att lära sig, genom att öva och öva.

(Och tack Linny, nu rodnar jag lite... )
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-06 20:05:18 följande:
    nä inte jag heller Men min boots kräm kom idag!! Ska man ha den ISTÄLLET för sin vanliga dagkräm eller under?
    Nej, jag har bootsen under min dagcreme. Det är ett serum som ska motverka rynkor, om jag fattat rätt så på botox-vis, inte ge fukt. Jag kommer ha min fuktcreme över. Men ansiktet blir väldigt mjukt o lent av den.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-06 22:34:32 följande:
    Tar du i hela ansiktet, eller bara på vissa partier. Den är ju pyyyytteliten så det känns ju otroligt slösaktigt att använda i hela ansiktet när den är så svår att få tag på. Kanske bara där man behöver den som bäst?Och så undrar jag... Skulle ni använda Poreminimizer OCKSÅ, eller är det samma sak två gånger? Boots kräm har visst porkrympande effekt, men kanske kan man köra båda för bättre effekt? Tex. Boots först, sedan dagkrämen och sist poreminimizer. Fast nu tänkte jag nog fel. Poreminimizern ska användas efter "tresteg" dvs. efter fuktkrämen, men med fuktkräm menar man oftast inte dagkräm utan nåt tråkigt steg innan (blir så trött på att man ska ha 3930 krämer i rad..)
    Haha! Jag har gärna 3930 st krämer i rad! Det är ju så underbart!
    Jag gör så här att jag har boots där jag villha den, inte i hela ansiktet, sedan när den sjunkt in så tar jag dagcreme. Igår, första dagen jag använde den, så hade jag inte min pore minimizer över dagcremen. Men det kommer jag att ha. Jag tycker att pore minimizern håller huden matt så bra. Så jag kommer ha på morgonen:
    Boots no 7
    Dagcreme
    pore minimizer
    primer

på kvällen:
    boots no 7
    aha-syror
    fuktcreme

det är väl i korta drag hur jag gör.
  • Fridapida
    Knott skrev 2007-12-06 22:43:39 följande:
    Men hur mkt behövs det för att stryka ut i hela ansiktet då? Jag relaterar till Idealist igen (börjar bli tjatigt va? ), har en flaska på 30 ml. Ett pump > ärtstor klick - räcker till hela ansiktet. Jag börjar i mitten för att fokusera på där porerna är lite större; näsan, runt näsvingarna, pannan, hakan, och stryker till sist ut mot kinderna. Har använt den ungefär 1½ månad nu och det är kanske 80-90% kvar.
    Jag tycker att Boots no 7 är väldigt "odryg". Jag tycker att man måste använda ganska mycket. Om jag jämför med hur mycket jag tar av min dagcreme eller poreminimizern så är det väl mer än dubbelt. Jag skulle kunna gissa att Idealist o boots är lika dyra i slutändan...
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-06 23:25:55 följande:
    okej ååh vill ha pengar nu den vill jag ha genast hehe.. msåte köpa!
    Den är väldigt fin!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-07 10:54:32 följande:
    Ah nu har jag varit på MUS å köpt den Trots att jag igneltigne absolut iiinte hade råd hehe.. Fan :P
    Man måste få unna sig lite... Vad är 139 kr om hundra år?!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-07 11:10:04 följande:
    Nu ska jag klaga lite... Jag blir så jäkla blank i pannan!!! Det blev bättre ett tag, men nu är det värre än någonsin. Imorse slog jag till med BÅDE poreminimizer serum (som ska göra det matt) OCH t-zone (från MUS). Tror ni det är matt??????!!! Nä, när jag var på toa såg jag att jag såg ut som ett smörpaket i pannan. Det enda jag missat är att ta finishing dust över min foundation. Men ÄNDÅ!! *grrr*
    oj oj oj...
    Inte kul det där. Kanske det blir för mycket? Har man för mycket kan huden reagera lite märkligt. Eller så kanske det är varm på kontoret idag?
  • Fridapida
    Litetdahl skrev 2007-12-07 11:22:34 följande:
    Linny Ett sak jag kört med i måååånga år mot glans i pannan är att ta en bit toapapper och trycka mot hela pannan, håll still fem sekunder och ta bort. Jag tycker det hjälper kanon och är mycket billigare och mer lättillgängligt än blottingpapers (eller vad de nu heter). Man kan ofta se på pappret att det är lite "buckligt" efter på grund av fettet som sugits upp. Ett billigt tips bara....
    Så gör jag med, enkelt och effektivt. Inget gnuggande bara. Trycka lite lätt där man är blank.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-07 11:26:49 följande:
    Jo kanske kan det bli för mycket, men det har ju varit glansigt de andra dagarna också. Det var därför jag överdrev lite idag.
    Vet du... jag misstänkte det! Är det lite irritation i luften i Stockholm idag?
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-12-07 11:34:41 följande:
    haha.. precis..men hjälp mig nån ja e usel på å få sotning snyggt hur fan gör man:( d blir skitfult när ja gör.. var på ögonlocker ska man måla å hur högt upp:s
    Jag börjar med att måla kajal endast på övre fransraden, sudda den. Sedan lägger jag skuggan med en fast ganska lite pensel. Sedan så suddar jag ut den. Det är bättre o ta lite o inte så högt upp till o börja med. Sedan så suddar jag med en mjuk pensel för att få det tonat. under ögat tar jag bara en pensel jag använt men utan ny färg på o använder det som är i pensel. Det är lättt att man vill ta för mycket o då blir det inte bra. Ta lite, ställ dig ett par meter från spegeln o titta, då ser du bättre om det är lagom eller ej.
Svar på tråden Smink Smink Smink!