• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • En liten katt
    Mjolle skrev 2007-09-14 19:48:30 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 19:40:21 följande:
    Du påstod att jag inte kan stå för vad jag skriver. Nog kan jag det.Det är tråkigt med folk som faller in i tråkiga situationer, vare sig det är jakt på socialbidrag eller lyxbilar. I bägge fall syns många bortglömda barn. Det suckar jag lite uppgivet åt.Att jag suckar åt folk är alltså ett bildligt uttryck. Hoppas du inser att jag inte går fram till fyrbarnsmorsan som köper ett paket Prince och andas djupt i ansiktet på henne. :)God ramadan.
    Men du (igen). Det skrev jag ju först efter att du anklagat mig för att vilja starta en liten ordfight. Vilket är en tråkig argumentationsteknik.
  • PD77
    heku skrev 2007-09-14 19:55:31 följande:
    mmhh, intressant. Fick Kevin när jag var 21, Ludde när jag 25, och Emilia när jag var 28. Stämmer in på statistiken??
    Ja, visst. det stämmer in väldigt ofta. Och självklart behöver man inte vara OOU bara för att man döper sitt barn till Tindra eller Kevin. Men yngre är man i alla fall oftast.
  • heku
    PD77 skrev 2007-09-14 19:54:25 följande:
    Ja, WT är hårt. Jag tycker dock att det finns många människor soom beter sig odrägligt. Skiter i sina barn, skirker åt sina barn, skriker åt varandra. Lever på bidrag för att de inte vill jobba. osv. (alltså, jag menar inte att alla som lever på bidrag är så) Det är WT för mig, men jag skulle som sagt hellre kalla det något annat. Som sagt OOU omedveten ointresserad underklass. Det passar liksom bättre. För skräp är de ju inte.
    precis skräp är ingen, men omedveten ointresserad underklass, visst, finns säkert, men inget jag sett direkt??
    Hoppas bara folk inte stämplar ut och dömer min Kekke pga hans namn...
    Relax Take It Easy........Äla heilu
  • Mjolle

En liten katt skrev 2007-09-14 19:56:34 följande:

Men du (igen). Det skrev jag ju först efter att du anklagat mig för att vilja starta en liten ordfight. Vilket är en tråkig argumentationsteknik.
    Det uppfattades onekligen som att du ville tjaffsa. Jag tar upp någonting bildligt som du tolkar bokstavligt i en mindre trevlig ton.

Nu börjar denna så kallade diskussionen bli otroligt tröttsam. Som jag tidigare skrev vill jag att du mailar mig om du vill fortsätta tjaffsa, annars kan du ju skriva något fyndigt i tråden så får du sista ordet. Jag är klar nu. :)
  • heku
    PD77 skrev 2007-09-14 19:57:38 följande:
    Ja, visst. det stämmer in väldigt ofta. Och självklart behöver man inte vara OOU bara för att man döper sitt barn till Tindra eller Kevin. Men yngre är man i alla fall oftast.
    mmhh, tydligen. Glad 
  • heku
    Mjolle skrev 2007-09-14 20:02:22 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 19:56:34 följande: Det uppfattades onekligen som att du ville tjaffsa. Jag tar upp någonting bildligt som du tolkar bokstavligt i en mindre trevlig ton.Nu börjar denna så kallade diskussionen bli otroligt tröttsam. Som jag tidigare skrev vill jag att du mailar mig om du vill fortsätta tjaffsa, annars kan du ju skriva något fyndigt i tråden så får du sista ordet. Jag är klar nu. :)
    Glad.....
  • En liten katt
    Mjolle skrev 2007-09-14 20:02:22 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 19:56:34 följande:
    Det uppfattades onekligen som att du ville tjaffsa. Jag tar upp någonting bildligt som du tolkar bokstavligt i en mindre trevlig ton.Nu börjar denna så kallade diskussionen bli otroligt tröttsam. Som jag tidigare skrev vill jag att du mailar mig om du vill fortsätta tjaffsa, annars kan du ju skriva något fyndigt i tråden så får du sista ordet. Jag är klar nu. :)
    Tack för att du ger mig sista ordet. Då vill jag passa på att tala om för dig att du är den enda som kommer med anklagelser om tjafs och ordfighter etc. Jag har hela tiden försökt hålla mig till sak medan du kommer med insinuationer och anklagelser.

Varför kan man ju fundera på om man vill.
  • PD77
    heku skrev 2007-09-14 19:59:11 följande:
    precis skräp är ingen, men omedveten ointresserad underklass, visst, finns säkert, men inget jag sett direkt?? Hoppas bara folk inte stämplar ut och dömer min Kekke pga hans namn...
    Nä, Kevin är ju vanligt i flera klasser. Ganska neutralt. men hade det varit Chewin kanske det hade varit risk att han skulle bli dömd på förhand.
  • Mjolle

Haha, jag säger då det... Skall försöka återvända till ämnet då.

Tråkigt är det med hela white trash-syndromet. Samma personer som kallas white trash brukade väl mest kallas sluskar innan white trash-stämpeln kom till Sverige med Jerry Springer och allt sådant.
    Tycker det låter lite trist, omedveten underklass låter inte mycket bättre. På något vis får jag vibbar till "untermensch", och det är inte alls några roliga vibbar.

• En liten katt
    Mjolle skrev 2007-09-14 20:22:24 följande:
    Haha, jag säger då det... Skall försöka återvända till ämnet då. Tråkigt är det med hela white trash-syndromet. Samma personer som kallas white trash brukade väl mest kallas sluskar innan white trash-stämpeln kom till Sverige med Jerry Springer och allt sådant.Tycker det låter lite trist, omedveten underklass låter inte mycket bättre. På något vis får jag vibbar till "untermensch", och det är inte alls några roliga vibbar.
    Vad skulle du vilja använda för ord? Vi måste ju ha benämningar för fenomen i vårt samhälle, annars kan vi inte tala om dem. Har du något mer passande? Jag menar att arbetarklass inte räcker då "white trash" ofta syftar till obildade människor utan större politisk och social medvetenhet. Många människor i arbetarklassen är raka motsatsen.
Svar på tråden WT-namn??????