spyfobi!!!!!
har du träffat honom efter att han har spytt? i så fall finns ju risken, men träffade du honom bara är nog risken rätt liten. har han spytt en gång eller flera gånger?
har du träffat honom efter att han har spytt? i så fall finns ju risken, men träffade du honom bara är nog risken rätt liten. har han spytt en gång eller flera gånger?
gud vad jag känner igen mig!
kan man bli helt frisk? eller skall man dras med detta hela livet? hur skall man orka de?
?
har dom inte spytt så är nog inte risken så stor även om dom kan bära på viruset så tror jag inte det är så smittsamt innan. men tycker du är väldigt modig som gick på middagen ändå
stort PLUS till dig. köp hem lite blåbärs soppa och ät försiktigt för säkerhets skull. jag har alltid båbärssoppa hemma..
då är det bättre att dom inte säger något tycker jag! har man sakt a så får man säga allt. jag lovar att du hade mått bättre om du inte vetat något och dom kanske sa det 2 veckor senare. det tycker jag är bra. men jag tror inte du har blivit smittad. men förstår din oro och dina 2 kommande långa dygn.
jag känner igen mig så himla väl.. även om inte det hjälper dig just nu.
men jag kan säga att min sambo spydde för ca 1½månad sedan, men abra 1gång. jag klarade mig. men gud vad rädd jag var. försök vila. sova halvsittandes kanske med en påse vid sängen? och mår du kass i morgon så får du säga att du e sjuk. eller ta en alvedon och testa. själv brukar jag må mer illa av dom. men det kan ju hjälpa lite kanske?
hoppas verkligen inte du blivit smittad. ringt och frågat om nån mer blivit dålkig av dom? och säg att du kräver saningen har inte dom blvit dåliga så minsakr ju risken ännu mer. och du harj u i så fall träffat dom innan!
ucsh nu mår jag illa
vet inte varför.. jätte ont i magen och yr.. åt köttfärssås förut.. kanske den? eller någon jag mött och gått förbi.. *panik* och jag som skall jobba i morgon..
vet inte.. känns som en stor klump i halsen och värsta krampen i magen.. skall i alla fall lägga mig och hoppas det blir bättre.. om jag kan sova..
på dagarna märker jag knappt heller nått! nej fy. ucsh ![]()
åååå nu ej ag jätte rädd! kom hen från jobbet nu..
en jag jobbar med gick väg och rack vatten och sa att han hade nått i halsen.. vad tror ni jag tror han hade i halsen? jo spya säkert..
en annan säger att han itne visste om han kunde jobbat idag för han ahde mått så illa i morse och hans syster har vinterkräksjukan!!
min dotter hade spytt tydligen en del i morse.. (6mån) så hoppas det inte är nått..
men nu harj ag ont i magen,,, kommner sluta med att jag ringero ch sjukanmäler mig på onsdag av oro,,