• zasata

spyfobi!!!!!

fy vilken elak personall!!!

fasar inför när dottern börjar, själv jobabr jag extra och ahr praktik på ett dagis. fasar alltid för magsjukan, men som tur är vet dom om att jag är rädd för det så säger nån att den har ont i magen så slipper jag ta hand om den också i alla fall. men kan nog aldrig börja jobba fullt..

ja, meningen började bra.. det för barn skall man ju ge runt 2 veckors ålder tror jag att jag ahr läst.. fast samtidigt så vill man ju inte ge dom denna fobin.. det är något jag verkligen hoppas jag slipper!

• zasata

åå jag har fortfarande ont i magen sen jag oroade mig så, tror jag håller på att få magkatarr igen vilket gör att jag inte vågar äta,
    nån som ahr tips på lätt mat mot magen?

• zasata

njae, visst försökerj ag tänkte.. flera gnger i timman dygnet runt, till och med i drömmarna.. att det är ingen fara, man dör inte..

men så fort nån har ont i magen mår illa osv.. så är tankarna borta.. synd att man måste lägga er så mkt tid hela tiden..

• zasata

jag tror du kan andas ut

D med N och A skrev 2007-10-08 20:59:12 följande:
    Vi åt middag med ett par vänner i fredags som fick magsjuka morgonen efter. Det är alltså tre dygn sen ett eventuellt smittotillfälle. Kan man andas ut nu tror ni? *varit orolig hela helgen*
  • zasata

har vinterkäksjukan början nu?
    när är risken som högst? när börjar den avta?

• zasata

fy vad jobbigt! men får hoppas det inte är nån fara.. han smittade ju som mest tor-fre-lör i så fall och magsjukan borde brutit ut lör-sön-mån kanske idag ju..
    får verkligen hoppas han inte är dålig!

kan bara hålla med.. förstör så himla mkt..

Avelyn skrev 2007-10-09 18:16:51 följande:
    Magsjukan smittar inte mkt innan den brutit ut. När du umgicks med vännerna var de ej sjuka. Så jag tycker du ska slappna av I dag är jag rädd. Mina barn kom hem från pappa. De bor varannan vecka. Ja sönerna alltså. De berättade att pappa var magsjuk i torsdags. I dag tisdag kom de hem. Ingen har varit sjuk. Men nu i kväll åt lille sonen ingen middag och ligger redan i sin säng och mår illa. Kräks ej - ännu iaf. Jag är verkligen jätterädd nu. Jag är så less på att leva med denna fobi. Alla höstar och vintrar förstörs ju i onödan. Tänk om man kunde få njuta av färgerna ute nu, av allt som ändras etc. Men inte då.. man går här och mår dåligt av en fobi i stället
  • zasata

okej, hoppas det med. annars hade han nog kräkts nu.

Avelyn skrev 2007-10-09 20:21:28 följande:
    Min son har somnat. Han har mått illa sedan kl 17 och har ännu inte kräkts. Han har huvudvärk och feber men inget annat har hänt. Han har inte aptit. Har inte ätit något bara druckit lite. Han är sjuk det kan jag se men inte i vad. Hoppas på influensa/förkylning eller liknande. Hoppas sömnen hjälper honom litet.
  • zasata

ja precis!

jag jobabr extra på dagis ibland.. och skall göra tio veckor praktik sen.. så fort nån säger att dom har ont i magen (oftast för dom är hungrig och sen ätit för fort) men jag får panik och jämt. var har du ont, mår du illa.. osv

• zasata

en röd rumpa e ju inget emot kräk ;.p
    nej läs i magen kan man ju ta, det klarar jag av om jag är också.
    men fy för kräk..

D med N och A skrev 2007-10-10 10:04:08 följande:
    Alveline, hur går det för er?Min kille bajsar fortfarande löst (tre hittills idag men ingen inatt) Det är inte roligt men 100 gånger enklare/bättre än kräks. *peppar peppar*Fast hans rumpa börjar bli röd iofs stackarn.
    fortfrande ingen som hur det är med VS?
  • zasata

jag avr precis lika dan, bara jag inte spyr. och jag tyckte det inte gjorde så ont. då jag hela tiden tänkte på att inte spy..

Kay T skrev 2007-10-10 12:36:35 följande:
    Jag har inte läst alla inläggen i tråden, men jag känner precis som TS, jag avskyr verkligen kräks Hur kommer man över sin spyfobi?(när jag väntade mitt första barn var det inte smärtan jag var orolig för inför förlossningen, utan jag oroade mig för att jag skulle kräkas....är inte det lite onormalt?!?)
Svar på tråden spyfobi!!!!!