• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • fraggla

Jag har alltid bara stegring på ÄL test en dag... en del har kortare stegring än andra det är normalt... hm frågade min svärmor som är barnmorska om detta...det ska inte påverka chanserna att bli gravid men det gäller att man testar på samma tid annars kan man ju missa stegringen eftersom den är kort..

kram fraggla

• Fru HH

fraggla: Åh tack, skönt o höra! Då vet jag att det inte är nåt knas nu iaf. Stegring igår, ÄL idag då och ägget lever väl i 24 h. Alltså hinner vi

När kommer tvåan???
  • fraggla

Japp man ska nog inte hetsa upp sig för mycket man hinner nog mer än man tror Fast det är ju inte så lätt alla gånger ..
    Ägget släpper mellan 12-48 timmar efter det är olika har för mig att ägget släpper fortare om man har kort stegring men jag är inte alls säker på det.. sen lever ägget i 24 timmar..
    Usch det är en hel vetenskap detta..
    Av alla varelser på denna jord är människan den minst fertila
    Men det är väl naturens sätt att hålla nere befolkningen kan jag tänka mig..

kram fraggla

• almafa

Fraggla: vad skönt att ni verkar vara på rätt spår igen...

Jag testar med ÄL tester denna månaden och har inte fått stegring än (dag 13) men strecket är nästan lika starkt fortfarande (samma som dag 10) så jag får väl fortsätta testa...

Jag använde CB digatal (ÄL)för ett par manader sen och fick ingen stegring på morgonen dag 14 men kände av symptom jättemycket så jag "offrade" en sticka till vid klockan 10 (fm)samma dag och fick full stegring så jag vet inte hur kort tid man kan ha stegring... superkort för mig antar jag...

• Miniluvan

Härligt Fraggla att ni är på rätt spår igen! Har tänkt på dig.

Sitter själv med ÄL-stickor nu och har fortfarande inget utslag, är på dag 15 nu, är kanske en ÄL-fri månad. Typiskt i så fall, bara för att det är första månaden med stickorna.

• Humlan2

Hoppas det är ok att hoppa in här. Har fått utslag på ÄL-testet idag (dag 21)och beräknar BIM till den 25:e!

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie (4)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99 (4)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2 (7)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, Fru HH (8)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a tussan72, Snuttiz83 (7)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81 (6)

Antalet som borde bli gravida: 44 x 0.2 = 8,8 personer

• Längtande83a

Min sambo jobbar så mycket så det inte finns tid för mys, jag är rädd att vi redan missat ÄL, typiskt att han ska jobba så mycket just DENNA veckan. Jag hoppas på mys ikväll.

• JJL

Jag fick ÄL på dag 17 denna månad. Jag var HELT säker på att jag inte skulle ha nån ÄL denna månad. Så det var otroligt skönt att det till slut kom en stegring. Så misströsta inte om den inte kommit än:)

• Fru HH

Längtande83a- Åh typiskt med mycke jobb just en sån här vecka Borde finnas nån ledighet att ta ut, typ *BTT* (BarnTillverkningsTid) o så har man ett visst antal i månaden Skrattande

Vi har hunnit med en sväng om i sänghalmen här nu på em och mannen sa "nu blev det bäbis" så vi får hoppas att han har rätt

När kommer tvåan???
  • Fru HH

Jooonanna: Whhiii grattis till ÄL

När kommer tvåan???
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~