• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • Bebis igen

Ligger här i sängen o surfar på mobilen,e så nyfiken på hur de går för alla. Grattis L8! Åh,jag vill oxå! Kan säga att alla mina symtom e som bortblåsta,så jag säger som smyg. Septemberbebis Har ont i brösten som fan,men de e ju vanlit innan mens.... Snark! Man blir så trött,inga tester har jag hemma heller Testa me ÄLtest igår bara för att...fick 2 streck,nästan lika starka men inte riktigt o det betyder väl ingenting? Då ska de väl vara så att teststrecket ska va starkare? Aja...blir så less!

(¯`°*.¸ ? Bebis Igen.........? ¸.*°´¯)
  • Lillkurre

Go´morron! Nu har jag testat på BIM-7. Crazy, ja vet! Gjorde dessutom två tester för att ja råkade hålla den ena stickan för kort tid i kisset. Den som jag höll längre visar ett svagt svagt extrastreck. Man kan lixom bara ana det. Andvände Bionexias stickor från Storkhjälp o har hört att de kan visa "skuggstreck".
    Jag hoppas verklligen att ja e me barn men tänker köra på som vanligt tills ja vet säkert.

Ikväll blir de viiiiin!!!

Bebis igen: ja har ingen aning o ÄL-tester, men har läst nånstans att de kan ge utslag vid graviditet. Hoppas!!

• fraggla

Fru HH

Neeeejj det skulle ju inte komma någon mens det sa vi ju ...

Jag tror att mina fina (NOT) pms symptom är här så nu kommer mensen som på posten nästa vecka det är jag säker på suck!!!

Jag tycker det är så härligt med alla entusiastiska testare
    Själv har jag fått strikta "order" av min svärmor som är Barnmorska att inte testa för tidigt hon blev nästan arg på mig en gång när jag testade typ på BIM -4 ... hon sa att du slösar bara pengar det är ovanligt att man plussar så tidigt du ska hålla dig minst en vecka efter BIM...
    HALLÅÅÅ!!! Lätt för henne att säga ...

• Fru HH

God morgon tjejjer...

Smiter in med en rapport, inge mer blod Glad Så då var man på banan igen... Molvärken är som bortblåst men brösten känns svullna (till saken hör att jag ammar lite fortf så brösten är ju lite olika från dag till dag i vilket fall) Så jag känner mig rätt symptomfri. Men det kan ju vara ett symptom det med har vi ju kommit fram till

Testade dock neg i morse med Mirres tidiga på BIM -5, så i det här fallet lyssnar jag på din svärmor fraggla och erkänner att det är alldeles för tidigt *hihi*

Hur stavas det egentligen? symptom? symtom?

Lillkurre: Håller tummarna för att du får ett starkt och fint streck närmare BIM.

När kommer tvåan???
  • Greatmother

GOD MORGON PÅ ER. TESTADE MINUS I DAG PÅ BIM -2 MEN HOPPET ÄR INTE UTE FÖR DET. HAR INGA KÄNNINGAR PÅ VARKEN DET ENA ELLER DET ANDRA...SÅ JAG HÅLLER HOPPET UPPE.

FRU HH (långt svar men.....)
    Fråga: Symptom eller symtom - vilken form är riktig?

Svar: I svenska ordböcker (Svenska Akademiens ordlista, Svensk ordbok, Bonniers svenska ordbok) jämställs symtom och symptom, men symtom är uppslagsord.
    Beklagligtvis.

Det grekiska grundordet har p, och den stavningen råder i andra civiliserade språk, vare sig detta p uttalas eller ej.
    Det gör det i franskans symptôme, i tyskans Symptom, i norskans och danskans symptom; i engelskans symptome är uttalet av p valfritt.

Valfritt är det även i svenskan, vilket borde ge företräde för stavningen symptom. Symptom kan alltid uttalas /symtom/, men symtom kan inte gärna uttalas /symptom/.

• Lillatroll

Sitter hos min syster men var tvungen att kika in. Jag har inga symptom på varken mens eller graviditet förutom en mycket irriterande svampinfektion.
    Grattis till JagL8 som fick ett plus. Jätteroligt.

Kramar till er som har fått mens. Deppa några dagar med choklad, godis eller vad ni känner för och lycka till nästa gång.

Jag höll på i nio månader innan jag blev gravid med sonen så jag vet att det är kämpigt. Jag försökte hålla mig borta från FL ibland men jag hamnade ialla fall här.

Nu ska käka lite mat med min syster och hennes barn och vänta på att min son vaknar. Sen ska han ut och titta på hästar för första gången i sitt liv

• Myran81

Nej nu ska jag ta en paus härifrån och i babyverkstan. Nu ska jag verkligen försöka lägga ner allt och så bara ha sex när vi vill och så blir det när det blir. Nu ska jag sluta tänka på graviditet!!!!!
    Lycka till ni andra.

• två blir tre

Inga symtom alls denna månaden.. Inte änns ömma bröst, som jag brukar ha innan mens..Har BIM den 25/10. Men stensäker på mens. Får köra hårt nästa månad istället!

• smyg

Fru HH och lillkure, jag kollade på www.familjeliv.se/Forum-1-35/m25421754.html
    och det var rosa. Och jag har fått mjäll och det har jag fått de senaste SJU MÅNADER där jag inte plussade. Och sedan läste jag att om man är förkyld så minskar man chanserna. Både jag och mannen har varit sjuka med feber i nästan en vecka. Jag känner mig bara ledsen och stressad.

Fru HH, hoppas att mensen inte kommer!!!

Tomcar1, när jag var gravid för första gången kollade vi upp det med gravtest på BIM+14 för att vi inte ville vara besvikna. Nu har vi försökt länge och jag kollar på BIM-2 och BIM och BIM+2 och jag blir så besviken!!! Jag ska sluta testa och vänta, som du.

JagL8, GRATTIS!!!!

Jag ska göra som Myran81 och kanske inte kolla på FL flera dagar om dagen, men istället bara en gång

• Fru HH

Greatmother: Tack för att du redde ut det åt mig Jag tänker nu stava det symptom från och med nu

Här var alla symptom inga gravsymptom iaf... Mensen kom ändå, jag som trodde faran var över när det inte kom nåt blod i morse. Så nu ska vi pausa lite o köra igång med nya tag efter nyår... 

Men jag hänger gärna kvar här o hejjar på er andra! 

När kommer tvåan???
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~