• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • goshheidi

Jag har varit jättekänslig både igår och idag. Börjar lipa för minsta lilla och får vredesutbrott för småsaker. Tycker lite synd om min gubbe...
    Och så städar jag som ett tok...
    Det är nog pms...

• marengski

Tack för stödet!

Det här är vårt första inseminationsförsök. Eftersom vi kommer från det snåla landstinget Sörmland (men gör ingreppen på Akademiska i Uppsala), så kanske vi bara får tre försök, vilket är regeln i Sörmland. Och då blir det en insemination och sen två provrör, eftersom chansen att bli gravid tydligen är dubbelt så hög med provrör som insemination.

Men vår läkare i Uppsala tycker det är helt galet att vi bara får tre försök, och försöker påverka vår läkare i hemstaden att ge oss sex försök, vilket de som bor i Uppsala och på många andra orter får. Då gör man fyra inseminationer och därpå två provrör om det inte funkat.

Djupt orättvist att det ska bero på var man bor hur många försök man får. Och det borde ju bli billigare för landstinget att tillåta fyra inseminationer i stf två provör, eftersom inseminationer kostar typ 1500 och provrör 15 000... Och efter fyra inseminationer har de flesta lyckats, som öht kan bli gravida den vägen.

längtareftersyskon skrev 2007-10-21 09:23:12 följande:
    jag håller tummarna alldeles lite extra för er. Hur länge/många gånger har ni försökt?
    marengski skrev 2007-10-21 00:39:10 följande:
    Inga symptom idag heller. Inte roligt detta. Jag hade ju ont i äggstockarna för några dar sen, och lite allmän magvärk, men sen försvann det. Är det ett dåligt tecken, eller kan man hoppas ändå?Jag kan ju tyvärr inte som de flesta av er andra bara "köra på" nästa månad igen. Jag har gjort insemination tillsammans med min flickvän, och vet inte om vi kommer få fler försök på det sättet. I så fall blir det två provrörsbefruktningar, och det är verkligen inget vi ser fram emot...
  • Boolli
    fraggla skrev 2007-10-21 08:28:22 följande:
    Hallöj alla här sitter man och nästan sover på jobbet...Jag får mer och mer pms känningar så det blir vällan mens denna månad oxå skulle inte förvåna mig.. om den gör det så gör jag nog som många andra tar en liten FL paus...kram fraggla
    Åh nej

Men ropa inte hej..... än ok!? Jag har ju hejat
  • fraggla

Boolli

Tack för att du hejjar på mig jag hejjar som attans på dig oxå...

Jag har ju inte känt varken det ena eller det andra sen ÄL men igår kom mina pms symptom dvs mer flytningar svag mensvärk ömma tuttar osv.. så jag e skeptisk till att det hänt något..

kram fraggla

• yellow

kan säga att senaste graviditen va d inte kul för vikarierande pojkarna från gymnasiet i somras..dom fick ut för mitt humör vet inte va d va med mig föränns jag plussa på stickan nåra dar efter då förstod jag varför jag va en drake.. man har juh typ liak symptomer till men s och graviditet så d e juh svårt att veta va man väntar..drugt att inget veta!

• yellow

kom p åatt jag har juh 30 dar cykel så jag ska kjutsa fram min bim 2 dar...
    BIM-listan
    Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, bebis igen, Greatmother, MomOfSweden, Jooonanna (7)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, (8)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre ,yellow(9)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 56 x 0,2= 11,2 st

GRAVIDA(1): JagL8

INTE GRAVID (1): hysteria

• Pepparkakan06

hej
    hur går det för alla? några fler pluss kanske?

själv har jag tappat hoppet helt...testade neg med cb i går på kvällen (bim -4)...hade inte kissat på 5 timmar så jag chansade..

har inga symtom alls...lite ont i ryggen bara..men det är väl för att mensen kommer snart.

det gör ju inte saken bättre att jag precis fick veta att 2 av mina barndomskompisar väntar barn...nu är det sammanlagt 5 vänner som ska ha barn...känns lite jobbigt

man börjar ju verkligen undra vad man gör fel..

• två blir tre

"tjuvtestade" idag med babyornot sticka..Negtivt. BIM -6 dagar. Är hoppet ute nu tror ni eller kan det vara för tidigt??

• goshheidi

två blir tre. BIM-6 är alldeles för tidigt för att misströsta! Finns de såna som plussar först på BIM+3 eller ännu senare(!)....

• Realist1979

Ny här, la in mej själv på BIM imorgon 22/10. Har sen några dagar fått större bröst och idag kände jag liknande mensvärk i magen, så det är väl vanliga PMS, även om man hoppas lite ändå :) Kommer nog inte testa imorgon om mensen fortfarande inte kommit, förhoppningsvis lyckas jag vänta några dagar till så jag inte slösar tester...

BIM-listan
    Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, bebis igen, Greatmother, MomOfSweden, Jooonanna, SkåneFru (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, lillstrumpa99, Ankeninni (4)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, (8)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre ,yellow(9)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 57 x 0,2= 11,4 st

GRAVIDA(1): JagL8

INTE GRAVID (1): hysteria

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~