• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Camilla86

Stackare hoppas han blir bra snart...
    hoppas vi ses på nästa fika

Miccca skrev 2007-11-26 21:33:49 följande:
    Hej alla! Nu har vi varit inne igen å han har fått inhalera 4 ggr, han har fått RS-viruset, så jag får hoppa fikan på torsdag men det blir ju fler ggr!
    Liam våran älskling
  • Miccca

camilla:ja jag hoppas att han blir bättre snart,. det e ju så jobbigt för honom, speciellt på nätterna!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Camilla86

mm förstår det. men hur gammal e han???
    Hur länge håller sig rs viruset i kroppen?

Liam våran älskling
  • Camilla86

jag bor på svartebäcksgatan men står i kö då jag vill ha en 3:a el 4:a

elia82 skrev 2007-11-26 18:57:50 följande:
    Clem.Nä, vi har inte en susning om vilka som budat men e  allt lite nyfiken Camilla:Vi ska flytta till Annagatan, en markplansfyra.Vart bor ni?
    Liam våran älskling
  • Miccca

Han e 2½ månad, jag vet inte hur länge det kan sitta i, men det kan smitta upp til 21 dagar från det att han fick det..

• Jen070912

Miccca: Lycka till med kureringen av lilleman.

Clem: Fika tors 10.30 e ok för mig.

Lena: Var tillbaka för att få veta vad som gått snett under förlossningen eftersom det slutade som det gjorde...

Clem & Elia: Det gick bra på NÄL, nu har jag äntligen fått svar på alla mina frågor. Å när man ser hjärtkurvorna på stackars lillan så är jag helt inställd på att man behövde göra ett snitt. Hon var nere på 73 slag tre gånger på raken o det tog över 1 minut för henne att komma upp på normalt igen varje gång. Å sen gjorde hon två hastiga fall på 1½ minut vardera ner till 60 slag o då beslöt de för att snitta. Innan dess hade kurvorna svängt väldigt utanför "normal" ramen i ca 1-1½ timma. Ingen sån där vacker EKG kurva man ser i tv-serier inte... utan detta såg mer ut som någon hastigt i ilska dragit ett streck med en penna lodrätt upp o ner, upp o ner... helt galet... var riktigt läskigt att se. Fick med kopiorna på dem hem för att kunna jämföra med nästa gång.

Trollungen Felicia 070925
  • elia82

Miccca:
    Stackars lille Vilmer...o även er andra. Man blir ju så orolig när de blir sjuka när de är så små. Hoppas han snart blir bättre. Äter han fortfarande dårligt?

Mini:
    Måste kännas skönt att nu ha fått alla svar o fått prata om förlossningen. De där kurvorna va ju allt annat än lungnande! Förstod Andreas under förlossningen hur allvarligt det va? Kan tänka mig att det känndes jobbigt för honom också som stod vid sidan om.
    Himla skönt iaf att allt slutade så bra!!
    Ha en bra dag!

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Miccca

elia: nja har man tur så får vi i honom ca 600ml per dygn, lite skillnad för förut åt han ju 1000ml, så nu har han rasat i vikt ner till 6440 i lördags,, så nu e han inte min lilla knubbis längre hoppas han bättrar på sig snart!

• Mia med 2

miccca: stackar liten. men är det inte väldigt farligt för små knattar att få det?

mini: skönt ändå att de beslutade om snitt ifall nåt skulle ha hänt med felicia

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • lenabolin

Mini: Skönt att prata med de som vet. Och att de är såpass utbildade så de vet vad de gör. Scary! Annars så har stackars Cornelia feber. Därför hon betett sig lite annorlunda de senaste dagarna. Jag hoppas vi kryar på oss tills på lördag. Jag är oxå sjuk. Då känns det jobbigt när man själv är kass och ska ta hand om en bebis och en "bebis"

Jaja.. dags o röja lite.

Svar på tråden Lidköping med D