• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Donia

Varför tror du att du har varit mer kvalificerad ???

Schnauser skrev 2007-10-15 12:57:50 följande:
    Har sökt fem tjänster hos en statlig myndighet, som jag varit väl kvalificerad till. ...felet med mig är att jag är svensk. Tjänsterna har gått till invandrare för att man arbetar enligt devisen - etnisk mångfald. Jag som svensk blir diskriminerad i mitt eget land. Det känns jävligt skevt!
  • Schnauser
    Donia skrev 2007-10-15 12:59:59 följande:
    Varför tror du att du har varit mer kvalificerad ???
    Det skrev jag inte om du läser igen.
    Cibi condimentum fames
  • En liten katt

Så den stora familjekoncernens efternam är inte att betrakta som svenskt?

• Donia

men du skrev att du har blivit diskrimenerad , och då uppfattas det som att enda anledningen att du inte fått jobben är för att du är svenk , har jag förstått det rätt??
    om det är så borde du anmäla, JAG skulle ha gjort det

Schnauser skrev 2007-10-15 13:05:04 följande:
    Det skrev jag inte om du läser igen.
  • Schnauser

Hmm! Det var något att fundera på. ...man kan faktiskt överklaga de besluten.

Cibi condimentum fames
  • En liten katt

BRA tråd Bei Bei! Den lyser upp lite i mörkret!

• UglyElephant

Bei Bei skrev 2007-10-15 08:29:36 följande:

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL. Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.AMEN!
    TACK! Det här var det klokaste jag läst på länge. Det är sorgligt hur mycket rasister det finns i vårt land.

Till er som skriver att "invandrare minsann går på socialbidrag och är kriminella" så kan jag berätta att korrelationen inte handlar om etnicitet, utan om klass och utanförskap. När man undersöker statistiken på det viset visar det sig att det inte finns någon skillnad mellan infödda och invandrade. Och människor från andra länder har svårt att ta sig in i samhället pga all denna rasism och denna ovilja att dela med sig av de rikedomar vi sitter på. Fast det är ju ingen som säger högt att de är rasister. Men bakom ett nick på FL går det ju bra att gömma sina ljusskygga åsikter.
  • jannej
    Plumsan skrev 2007-10-15 12:49:38 följande:
    Det undrar nog de flesta! Jag själv tycker att de borde utvisas direkt så får de ruttna i skithålor till fängelse i stället för att kosta skjortan här i landet. Men varför det inte är så ska man nog fråga sossarna som har skapat ett sådant samhälle!
    Sverige har avtal med vissa länder att de som döms i fängelse här kan skickas över till sina hemländer för att avtjäna straffet istället. Svenska fängelser håller så hög standarda att det förekommer att invandrare eller turister från olika länder såsom ryssland väljer att begå tex ett rån och sedan anger han/hon sig själv så personen hamnar i fängelse här. Och skälet är enkelt, den personen är förvisso inlåst men personen får en levnadsstandard som h*n i många fall bara kan drömma om i sitt hemland.

Men jag håller med om att man skall göra allt man kan för att de får avtjäna straffen i sina hemländer istället för att avtjäna dem här.
  • jannej
    Har sökt fem tjänster hos en statlig myndighet, som jag varit väl kvalificerad till. ...felet med mig är att jag är svensk. Tjänsterna har gått till invandrare för att man arbetar enligt devisen - etnisk mångfald. Jag som svensk blir diskriminerad i mitt eget land. Det känns jävligt skevt!
    Välkommen till verkligheten, skulle en myndighet göra tvärtom alltså välja en svensk före en invandrare trots att invandraren har bättre meriter skulle det bli ett djävla liv men bara för att det är en svensk så är det skit samma.
  • Weird One
    Åh, stackars dig...
    Har du råkat ut för diskriminering EN gång?

Fråga Muhammad hur han känner sig efter 1000:e avslaget pga sitt ursprung.
Svar på tråden Ni borde skämmas!