Kryxan skrev 2007-10-15 09:31:33 följande:
Jag skrev väl inte att någon kräver att någon ska ha slöja i sverige?Jag skrev att man får ta seden dit man kommer.I arabländer bör en kvinna skyla sig. Så åker man till ett muslimsk land tycker jag att man ska täcka sig för att visa respekt åt deras kultur. (Man får förövrigt ingen respekt annars heller)Men när invandrare kommer hot får även dom ta seden dit man kommer.I sverige bär vi inte slöja.I sverige är det ifint att ha huvudbonad på arbete eller i skolan mm. Det gälelr även burka och slöja.Det finns jobb som har regler gällande klädsel, det gäller även slöja. Ändå kan en invandrare anmäla en arbetsgivare idag som inte anställer henne för att hon har slöja.jag tycker man får tro på vad man vill.Men i sverige är vi
protsestanter.Om man vill tro på Allah är dethelt okay med mig.men vi ska inte ha någon moske i sverige.Idag har vi problem pga
religionsfriheten.Vi kan inte neka någon att bära slöja på tex pass eller id
kort.Vi kan inte utan att få problem neka någon med slöja ett jobb, just för att vi har religionsfrihet i
sverige.Vi kan inte neka en muslimsk kvinna att få en annan läkare än den hon tilldelas.. om man skulle råka vara man, för vi har religionsfrihet i sverige.Sen får väl alla tro på vad dom vill. Men den officiella religionen i sverige är kristemdomen.Så länge vi har rekligionsfrihet ger vi invandrare en massa rättigheter, helt i onödan, och ibland rättigheter som helt strider mot vår egna tro - etiska och relijösa.
Jag har även bott i Egypten. Skulle jag då ha varit tvungen att bli muslim då eller? Jag förstår inte riktigt ditt tankesätt.
I Sverige kan man anmäla om man blir diskriminerad på ett arbete pga hudfärg, sexuella preferenser, religion osv.
Så då skulle det väl bara vara enklare och sätta reglerna att i Sverige är vi vita, heterosexuella OCH protestanter. Så behöver man inte ha problem med fåniga anmälningar i onödan överhuvudtaget