• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • micorazón
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:47:15 följande:
    Varför ska vi gå halva vägen?!Nej, alla muslimer har inte ett ID kort utan slöja.Och dom som har id kort utan slöja visar det bara för kvinnor.. jepp.Hur blir det i tullen tex?Jo... det tar lite extra tid.. för dom behövre en annan kontrollant. Eftersom hon är muslim måste vi ge henne en kvinna. Vi tillåer ju religionsfrihet.Eller på posten? Eller hos läkaren?Eller vart som helst egentligen!?HÖR DU HUR SJUKT DET ÄR?
    När det gäller läkare etc, så är det ok enl islam med en man.

Men jag ser ingen anl att forsätta prata mer här. För du har bestämt dig för att vara fientligt inställd då blir du det. Ingen kan få dig att ändra dig så varför skriva till dig?
    Du har antagligen inga utländska vänner... det märks TYDLIGT. Har du det tycker jag synd om dem-
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • riot
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:51:45 följande:
    När jag gick ur skolan fick vi inte längre sjunga nationalsången i skolan.
    Och? Det är ju din skola. Det betyder inte att vi inte längre sjunger nationalsången i skolorna i hela Sverige. Du kan ju inte anta att man bara inte gör det längre för att du inte sjöng det. Det är ett väldigt konstigt sätt att se på saker...men det är väl det jag antar man gör när man låter sin trångsynthet ta överhanden.

Tror du att det var invandrare som ville stoppa ert sjungande eller tror du det var skolledningen som tog beslutet själva?
  • Kinne79
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:47:15 följande:
    Varför ska vi gå halva vägen?!Nej, alla muslimer har inte ett ID kort utan slöja.Och dom som har id kort utan slöja visar det bara för kvinnor.. jepp.Hur blir det i tullen tex?Jo... det tar lite extra tid.. för dom behövre en annan kontrollant. Eftersom hon är muslim måste vi ge henne en kvinna. Vi tillåer ju religionsfrihet.Eller på posten? Eller hos läkaren?Eller vart som helst egentligen!?HÖR DU HUR SJUKT DET ÄR?
    När jag är med sambon på fotboll så är det alltid en kvinna som kontrollerar mig, när jag flyger så är det altid en kvinna som kontrollerar mig. Och jag är ursvensk och blond. Det ska alltid finnas en kvinna tillgänglig när det gäller kroppsvisitering, det har absolut inget med religion att göra.

Vad är det som är så fel med Usa, där kan ju alla leva som dom själva väljer. Finns ju hur många svenska bostadsområden där som helst, där det finns svenska öppna förskolor, dagis och skolor. Och affärer där man kan köpa svensk mat. Varför kan svenskar ha sådant utomlands, men inte acceptera att andra vill göra det när de kommer hit?

När jag var i Egypten gick jag i linne o kjol, både i turistorten men även i huvudstaden Kairo, den enda gången jag fick ta på mig långärmat var i moskén.
  • Kryxan

Jag är utlänning.

micorazón skrev 2007-10-15 09:54:05 följande:
    När det gäller läkare etc, så är det ok enl islam med en man. Men jag ser ingen anl att forsätta prata mer här. För du har bestämt dig för att vara fientligt inställd då blir du det. Ingen kan få dig att ändra dig så varför skriva till dig?Du har antagligen inga utländska vänner... det märks TYDLIGT. Har du det tycker jag synd om dem-
  • Pormoicheia
    riot skrev 2007-10-15 09:55:33 följande:
    Tror du att det var invandrare som ville stoppa ert sjungande eller tror du det var skolledningen som tog beslutet själva?
    Troligtvis skolledningen, men jag har mina aningar om att det hade med invandring och kultur att göra.

Här där jag bor får man inte sjunga nationalsången överhuvudtaget utan att klassas som rasist. Även om det är nationaldagen det handlar om.
    Apprentice Moraltant
  • Kryxan

Och är förövrigt uppvuxen i Angered

micorazón skrev 2007-10-15 09:54:05 följande:
    När det gäller läkare etc, så är det ok enl islam med en man. Men jag ser ingen anl att forsätta prata mer här. För du har bestämt dig för att vara fientligt inställd då blir du det. Ingen kan få dig att ändra dig så varför skriva till dig?Du har antagligen inga utländska vänner... det märks TYDLIGT. Har du det tycker jag synd om dem-
  • Eisa

Fattar inte hur man kan vara så rädd att vårt kulturarv försvinner... Vem bryr sig? Folk dör i lungcancer, det är krig.

Prioritera vad ni upprörs över.

• smurfisar
    Kinne79 skrev 2007-10-15 09:58:35 följande:
    När jag är med sambon på fotboll så är det alltid en kvinna som kontrollerar mig, när jag flyger så är det altid en kvinna som kontrollerar mig. Och jag är ursvensk och blond. Det ska alltid finnas en kvinna tillgänglig när det gäller kroppsvisitering, det har absolut inget med religion att göra.Vad är det som är så fel med Usa, där kan ju alla leva som dom själva väljer. Finns ju hur många svenska bostadsområden där som helst, där det finns svenska öppna förskolor, dagis och skolor. Och affärer där man kan köpa svensk mat. Varför kan svenskar ha sådant utomlands, men inte acceptera att andra vill göra det när de kommer hit?När jag var i Egypten gick jag i linne o kjol, både i turistorten men även i huvudstaden Kairo, den enda gången jag fick ta på mig långärmat var i moskén.
    I mosken ja då anpassade du ju dig?!
  • Kryxan

Det räcker väl att vi har förbjudit det i en skola???

riot skrev 2007-10-15 09:55:33 följande:
    Och? Det är ju din skola. Det betyder inte att vi inte längre sjunger nationalsången i skolorna i hela Sverige. Du kan ju inte anta att man bara inte gör det längre för att du inte sjöng det. Det är ett väldigt konstigt sätt att se på saker...men det är väl det jag antar man gör när man låter sin trångsynthet ta överhanden. Tror du att det var invandrare som ville stoppa ert sjungande eller tror du det var skolledningen som tog beslutet själva?
  • Helle76

Har inte läst allt men måste säga att vissa saker gillar jag inte med invadrare. Har själv växt upp på ett område med nästan bara utlänningar och de trodde att regler i skolan och svenska lagar inte gällde dem. De får gärna komma hit ifall vi kan erbjuda dem ett "vettigt" liv men utan jobb och stora lägenheter så tycker inte jag att vi kan erbjuda dem något. Måste ju vara bättre för de flesta att få hjälp i ett land i närheten av deras moderland. Sen är ju det fel att de kan komma hit för enligt konventionen vi har skrivit på för att ta emot flyktingar så står det att de ska söka asyl i första landet de kommer till som har skrivit på detta och vi är då inte första landet de flesta tar sig till först.

Jag valde bort att ha min dotter på förskola där vi bor eftersom det bara fanns 1-3 styckna svenska barn på förskolorna, inte för deras hudfärgs skull utan för att de inte kunde prata svenska. Hur smart är det att sätta en 1-åring som håller på att lära sig att prata på en förskola där nästan alla barn och fröknar pratar andra språk eller väldigt dålig svenska.

Svar på tråden Ni borde skämmas!