• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Kryxan

JO,, om han inte sköter sig.

oOoJOYoOo skrev 2007-10-15 14:31:56 följande:
    Min man är norsk medborgare....borde inte han kastas ut han också....utlänning och allt!!!!!
  • oOoJOYoOo
    Kryxan skrev 2007-10-15 14:33:57 följande:
    JO,, om han inte sköter sig.

Ja gud......!!!!! Bäst och passa sig....!

O ni andra ni gör väl inga fel därute!!!! Bär förijössenamn rätt kläder inget som sticker ut! Nån kan ta illa upp........! Gå efter mallen äkta svensson så går ni säkert! Volvo helst och en skötsam liten hund...gärna fru eller man som är svensk och kanske ett par skötsamma barn.

Lycklig fyrbarnsmamma
  • Weird One
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-15 14:31:56 följande:
    Min man är norsk medborgare....borde inte han kastas ut han också....utlänning och allt!!!!!
    Jo för fan...ut med packet bara!!
  • Kryxan

Men alla nationeliteter missköter väl sig.
    Men varför ska sverige finna sig i att en invandrare kommer hit och gör det?

DU har inte sett problemet?
    Kollat på efterlyst någon gång?
    Hur ofta hör du "blond-blåögd och talade flytande svenska" ?
    Vet du att 98% av alla våldbrott i sverige begår av folk med invandrar bakgrund?

Eller sitter du bara och yttrar dig utan fakta?

oOoJOYoOo skrev 2007-10-15 14:38:01 följande:
    Ja gud......!!!!! Bäst och passa sig....!
    O ni andra ni gör väl inga fel därute!!!! Bär förijössenamn rätt kläder inget som sticker ut! Nån kan ta illa upp........! Gå efter mallen äkta svensson så går ni säkert! Volvo helst och en skötsam liten hund...gärna fru eller man som är svensk och kanske ett par skötsamma barn.
  • istid
    Schnauser skrev 2007-10-15 14:27:24 följande:
    Inte sant enligt dig ja. Det betyder inte att det är en allmän och vedertagen sanning i stort. ...men de som har utländskt namn blir diskriminerade för arbete händer ju. Det vet jag också.
    Precis som din sanning...

Är det skillnad på att bli diskriminerad för det andra könet eller att bli det mot en utlänning?
  • istid
    Kryxan skrev 2007-10-15 14:40:06 följande:
    Men alla nationeliteter missköter väl sig.Men varför ska sverige finna sig i att en invandrare kommer hit och gör det?DU har inte sett problemet?Kollat på efterlyst någon gång?Hur ofta hör du "blond-blåögd och talade flytande svenska" ?Vet du att 98% av alla våldbrott i sverige begår av folk med invandrar bakgrund?Eller sitter du bara och yttrar dig utan fakta?
    Var hämtar du din statestik?
  • Lisen08
    Kryxan skrev 2007-10-15 14:40:06 följande:
    Men alla nationeliteter missköter väl sig.Men varför ska sverige finna sig i att en invandrare kommer hit och gör det?DU har inte sett problemet?Kollat på efterlyst någon gång?Hur ofta hör du "blond-blåögd och talade flytande svenska" ?Vet du att 98% av alla våldbrott i sverige begår av folk med invandrar bakgrund?Eller sitter du bara och yttrar dig utan fakta?
    Men menar du att det beror på deras etniska bakgrund och hudfärg och inte på den miljö dom vuxit upp i?
  • MrsLi

Ja gode tid
    Efterlyst sprider lögnar i varje avsnitt....

• Kryxan

Jag tror det beror på miljön.

Lisen08 skrev 2007-10-15 14:43:17 följande:
    Men menar du att det beror på deras etniska bakgrund och hudfärg och inte på den miljö dom vuxit upp i?
  • Schnauser
    istid skrev 2007-10-15 14:41:23 följande:
    Precis som din sanning...Är det skillnad på att bli diskriminerad för det andra könet eller att bli det mot en utlänning?
    Jag har aldrig påstått att något jag skrivit är sant eller inte. Jag gav i mitt första inlägg uttryck för en känsla. Angående Muhammad så använde jag ordet "förmodligen". Ingen av oss här inne besitter den absoluta sanningen. Skulle bli mäkta förvånad då. Angående diskriminering tycker jag att den är av ondo på det stora hela. Det skulle kännas olustigt att väljas bort bara för att man är kvinna också naturligtvis. För mig är det underligt att man tänker att viss diskriminering är "finare" på något sätt. ...nu handlade det ju om invandrare i denna tråd.
    Cibi condimentum fames
Svar på tråden Ni borde skämmas!