• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Katzak

Att Svenskar inte har stake att vara sig själv ,kan man inte skylla på utlänningar. Så ställ er upp och se på er själva ..Stackars krakar...Får ni inte sjunga längre..yhy yhy
    nä fy fåån..Sjung om du vill människa.,Själv finne..

• jannej
    Eisa skrev 2007-10-15 10:02:13 följande:
    Fattar inte hur man kan vara så rädd att vårt kulturarv försvinner... Vem bryr sig? Folk dör i lungcancer, det är krig.Prioritera vad ni upprörs över.
    Anser du att man skall införa tex sharialagar här i landet bara för att vara muslimer till lags, eller kvinnlig omskärelse, hedersmord osv?
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:50:54 följande:
    Så du visar ingen respekt?
    Jodå. Men troligen tror du att alla i alla "arabländer" går klädda i burka. Vilket är totalt fel.
  • Lequisha
    jannej skrev 2007-10-15 10:10:17 följande:
    Anser du att man skall införa tex sharialagar här i landet bara för att vara muslimer till lags, eller kvinnlig omskärelse, hedersmord osv?
    Nej, är det någon i den här tråden som påstått nåt liknande?
    Däremot ska vi tillåta religionsfrihet och yttrandefrihet inom den svenska lagens ramar. Det är väldigt stor skillnad på det och att införa sharialagarna
  • Kryxan

I burka nä. Det har jag aldrig sagt!
    Men slöja eller iaf väl påklädd.

Lequisha skrev 2007-10-15 10:10:53 följande:
    Jodå. Men troligen tror du att alla i alla "arabländer" går klädda i burka. Vilket är totalt fel.
  • smurfisar

Ok... Alla invandare är inte dåliga men förklara en sak....... En domsol beslutar att en invandrar man/kvinna får fängelse tex 5 år och livstidsutvisning! Varför ska han/hon kosta sammhellet en väldans massa pengar med att sita i ett svenskt fängelse när personen ändå kommer att utvisas på livstid varför itne köra ut personen direkt? spelar ju ingen roll personen kan ju inte se det som ett staraff att befinna sig i ett land där man vill vara får gratis rum och mat

• Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 10:14:33 följande:
    I burka nä. Det har jag aldrig sagt!Men slöja eller iaf väl påklädd.
    Och det är oxå totalt fel
  • Kryxan

Vart har du varit?

Lequisha skrev 2007-10-15 10:14:51 följande:
    Och det är oxå totalt fel
  • Kinne79
    smurfisar skrev 2007-10-15 10:03:03 följande:
    I mosken ja då anpassade du ju dig?!
    Jo, jag anpassade mig när det kommer till det religiösa rummet. Precis som att jag inte skulle gå in i en katolsk kyrka utan att dölja mina axlar, eller att gå in i en protestantisk kyrka i bikiniöverdel.
  • Lisen08

Förstår inte hur man kan uttala sig negativt om personer (oavsett om det är invandrare eller icke invandrare) om man inte vet exakt vad just den personen har varit med om tidigare i livet och i vilken miljö personen i fråga lever i just nu.

Den miljö många invandrare kommer ifrån och sedan får växa upp i här i Sverige är ju orsaken till att de ger upp och tappar motiveringen.

Att växa upp och redan som liten få stämpeln som mindre värd, måste vara den absolut sämsta starten för ett barn.

De svenskar som växer upp i de mindre ansedda områdena är ju knappast mer skötsamma än invandrarna.

Om man nu får prata om att det finns en positiv sak med mordet på 15-åringen förra helgen, så var det att det bl a var Östermalmskillar som utförde brottet.
    Invandrarmotståndarna gråter sig säkert till sömns på grund av det...

Svar på tråden Ni borde skämmas!