• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Believe In Faith
    CSAJ

Tack! Men visst är det så!
    ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • CSAJ

Och nä....jag skämt inte ett dugg;)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Lequisha

Jag har bott i Portugal i 2 år snart.
    Blev gravidsjukskriven i april och är nu mammaledig. Lever alltså på portugisiska skattebetalares pengar. Inte kan jag språket heller eftersom vi mest umgås med andra svenskar. Fy mig vilken dålig och hemsk invandrare jag är som bara kostar pengar.
    Egentligen svenskar kanske oxå borde stanna kvar i Sverige? Låsa gränserna? Vad sägs om det.

• Lequisha
    smurfisar skrev 2007-10-15 09:01:00 följande:
    Ja det är inte lätt att hjälpa NÅGON människa som inte vill ha hjälp. Men jag ahr ju svårt att vi tro att vi skulle kunna flytta till något Arabland ch bygga upp en tex misionskyrka. Tror jag skulel bli stenad till döds m jag gjorde det. Om man åker dit får man anpassa sig efter deras reglar. har hört om kvinnor som blivit fängslade pågrund av att de inte bä slöja. Varför ska jag itne få vara mig själv om jag åker dit men de ska få komma hit och stura och ställa och plocka bort nattionaldage, julspel, kyrkoavslutningar mm mm.jag är inte rasist nazist. Men JA jag har åsikter Vist det finns bra innvandrare och dåliga det finns bra "svennar" och det finns dåliga. Men vilken grupp hör/ser man mest av
    Men snälla du. Vad har araber med saken att göra? Finns många araber som är kristna. Jösses.
    Men menar du Muslimska länder så jo, det finns kyrkor ( svenska kyrkan tom ) i de allra flesta. Tom i Saudi som är helt muslimskt.
    Själv har jag varit i flera "arabländer" och badat i bikini, druckit sprit osv.

Dessutom är det inte invandrarna som krävt att avslutningar inte ska hållas i kyrkan eller att julspelen inte ska ingå i skolan. Om du läser på lite så vet du varför och slipper sitta här och skriva totalt felaktiga saker
  • Kryxan

Så alla ska flytta när det går illa för landet då?
    Du tror inte på att bygga upp sitt land igen eller?

Vi ska iaf inte behöva försörja människor som har ett eget land att leva i.

Bei Bei skrev 2007-10-15 08:42:09 följande:

Bullshit. Sedan går det kanske inte att leva i ett sönderbombat land när man inte har resurser för att bygga upp ett samhälle igen.
  • Kryxan

Jag har oxå varit i många arabiska länder.
    Och 98 % är muslimer.

Man får ta seden dit man kommer.
    I arabländer måste kvinnor dölja sig, även svenska kvinnor om vi vill ha iaf lite respekt.

DÅ ska väl samma sak gälla här?
    Ingen slöja.

Vi akn inet betee oss som vi är vana vid i ett arab land, och det får man acceptera.

Hur kommer det sig att dom inte kan det?
    Aceptera att vi itne bär sjölja här?
    Att vi inte har moskeer och att vi inte slår våra kvinnor?

Bortr med religionsfriheten och sluta ge bort medborgarskap som om det va godis!

Lequisha skrev 2007-10-15 09:13:08 följande:
    Men snälla du. Vad har araber med saken att göra? Finns många araber som är kristna. Jösses. Men menar du Muslimska länder så jo, det finns kyrkor ( svenska kyrkan tom ) i de allra flesta. Tom i Saudi som är helt muslimskt. Själv har jag varit i flera "arabländer" och badat i bikini, druckit sprit osv. Dessutom är det inte invandrarna som krävt att avslutningar inte ska hållas i kyrkan eller att julspelen inte ska ingå i skolan. Om du läser på lite så vet du varför och slipper sitta här och skriva totalt felaktiga saker
  • mamyleine

Kalla mig självisk eller avensjuk de spelar mig ingen roll jag vill fortfarande inte ha kriminella dårar runt omkring mig, gäller även svenskar. Jag tycker alla som beter sig illa ska straffas sköter man sig inte och är utlänning skicka hem dom. Är man svensk och inte sköter sig låt dom sitta på livstidsfängelse. Varför ska man gynna dom som beter sig illa för? Varför ska dom som beter sig på ett bra sett få flytta på sig för dom som missbrukar vårat system genom att våldta, döda, hota, råna osv (svenskar + invandrare?) nä det bästa sättet för att motverka rasismen är hårdare straff och då skicka hem utlänningar som missköter sig och sätt dom svenskar som missköter sig på livstidsfängelse, och inte livstid 15 år utan livstid tills du dör.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • Eisa
    Tur att det finns folk som TS som i första hand utgår ifrån att människor kommer hit i NÖD och inte för att det är så jävla kul.

"Sjuka religioner" är bara fördomar, vi läser ju bara om extremfallen i tidningarna, resten utövar sin religion utan bråk.

Istället för att vara nyfiken på och vilja hjälpa nya människor ser man ner på dem och odlar sina äckliga fördomar. Tvi!
  • STA

Jag håller med ovanstående inägg (smurfisar) men jag måste bara få tillägga att vi svenskar är jävligt mesiga och framför allt vår regering som accepterar allt som tex muslimerna vill ha.
    Varför tillåts det att byggas moskeer i sverige? Hur kan vi ens överväga att ta bort nationalsången på skolavslutingar? Varför ska vissa inte ens behöva lära sig språket men ändå kräver en hemhjälp som talar deras eget språk?

Det är klart att ingen är dummare än att dom utnyttnjar systemet och kan dom göra som dom vill  och få som dom har det hemma så är det klart att dom göra det..frågan är bara varför är vi så rädda att säga ifrån och trampa utlänningarna på tårna?

Bakom varje hög av sand finns guld för den som letar.....
Svar på tråden Ni borde skämmas!