• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:18:01 följande:
    Jag har oxå varit i många arabiska länder.Och 98 % är muslimer.Man får ta seden dit man kommer.I arabländer måste kvinnor dölja sig, även svenska kvinnor om vi vill ha iaf lite respekt.DÅ ska väl samma sak gälla här?Ingen slöja.Vi akn inet betee oss som vi är vana vid i ett arab land, och det får man acceptera. Hur kommer det sig att dom inte kan det?Aceptera att vi itne bär sjölja här?Att vi inte har moskeer och att vi inte slår våra kvinnor?Bortr med religionsfriheten och sluta ge bort medborgarskap som om det va godis!
    Nej vi måste inte dölja oss. I några få länder krävs det ja, men i de flesta räcker det med att du döljer dig i moskén.
    Vem har krävt att du ska ha slöja i Sverige?
    Vi har moskér, likaväl som kyrkor och synagogor eftersom vi har religionsfrihet i Sverige.
    Känner tyvärr även alltför många kvinnor som blivit/blir slagna av sina svenska män.

Men du vill alltså ta bort religionsfriheten?? Du vill tvinga andra att följa din tro för att du tror något?
    Du vill inte tillåta judar, muslimer eller vad det nu kan vara i Sverige alls då om jag förstår saken rätt?
  • smurfisar
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:18:01 följande:
    Jag har oxå varit i många arabiska länder.Och 98 % är muslimer.Man får ta seden dit man kommer.I arabländer måste kvinnor dölja sig, även svenska kvinnor om vi vill ha iaf lite respekt.DÅ ska väl samma sak gälla här?Ingen slöja.Vi akn inet betee oss som vi är vana vid i ett arab land, och det får man acceptera. Hur kommer det sig att dom inte kan det?Aceptera att vi itne bär sjölja här?Att vi inte har moskeer och att vi inte slår våra kvinnor?Bortr med religionsfriheten och sluta ge bort medborgarskap som om det va godis!
    AMEN
  • riot

Det är så sorgligt att se hur förbannat lite dom flesta av er vet och jag tycker det är direkt skrämmande att era barn kommer växa upp och ta del av era fördomar och okunskap. Och egentligen vet jag inte varför jag överhuvudtaget tar mig tid att skriva något för jag vet att det är lönlöst, jag vet att ni inte hör. Men men..
    Det måste vara förbannat skönt att kunna känna att allting som går fel är "deras" fel.

Bei Bei- Jag förstår din frustration fullkomligt.

• Eisa
    VARFÖR är det så viktigt att behålla nationalsången på skolavslutningar?
    VARFÖR får det inte byggas moskeer i Sverige?
    VARFÖR får inte nya människor bli svenska medborgare hur som helst?

Jorden är väl till för alla!
  • jannej
    Eisa skrev 2007-10-15 09:25:27 följande:
    VARFÖR är det så viktigt att behålla nationalsången på skolavslutningar?VARFÖR får det inte byggas moskeer i Sverige?VARFÖR får inte nya människor bli svenska medborgare hur som helst?Jorden är väl till för alla!
    Varför skall svenskar hela tiden vika sig och tvingas ge upp sina traditioner bara för att någon muslim/arab kan ta illa upp, jag anser att det är helt fel, kommer de hit får de vackert accptera våran kultur och anpassa sig annars kan de ta första bästa flyg hem igen.
  • Kryxan

Jag skrev väl inte att någon kräver att någon ska ha slöja i sverige?

Jag skrev att man får ta seden dit man kommer.
    I arabländer bör en kvinna skyla sig. Så åker man till ett muslimsk land tycker jag att man ska täcka sig för att visa respekt åt deras kultur. (Man får förövrigt ingen respekt annars heller)

Men när invandrare kommer hot får även dom ta seden dit man kommer.
    I sverige bär vi inte slöja.
    I sverige är det ifint att ha huvudbonad på arbete eller i skolan mm. Det gälelr även burka och slöja.
    Det finns jobb som har regler gällande klädsel, det gäller även slöja. Ändå kan en invandrare anmäla en arbetsgivare idag som inte anställer henne för att hon har slöja.

jag tycker man får tro på vad man vill.
    Men i sverige är vi protsestanter.
    Om man vill tro på Allah är dethelt okay med mig.
    men vi ska inte ha någon moske i sverige.

Idag har vi problem pga religionsfriheten.
    Vi kan inte neka någon att bära slöja på tex pass eller id kort.
    Vi kan inte utan att få problem neka någon med slöja ett jobb, just för att vi har religionsfrihet i sverige.
    Vi kan inte neka en muslimsk kvinna att få en annan läkare än den hon tilldelas.. om man skulle råka vara man, för vi har religionsfrihet i sverige.

Sen får väl alla tro på vad dom vill. Men den officiella religionen i sverige är kristemdomen.

Så länge vi har rekligionsfrihet ger vi invandrare en massa rättigheter, helt i onödan, och ibland rättigheter som helt strider mot vår egna tro - etiska och relijösa.

Lequisha skrev 2007-10-15 09:22:31 följande:
    Nej vi måste inte dölja oss. I några få länder krävs det ja, men i de flesta räcker det med att du döljer dig i moskén. Vem har krävt att du ska ha slöja i Sverige? Vi har moskér, likaväl som kyrkor och synagogor eftersom vi har religionsfrihet i Sverige. Känner tyvärr även alltför många kvinnor som blivit/blir slagna av sina svenska män. Men du vill alltså ta bort religionsfriheten?? Du vill tvinga andra att följa din tro för att du tror något? Du vill inte tillåta judar, muslimer eller vad det nu kan vara i Sverige alls då om jag förstår saken rätt?
  • Kryxan

Vi har redan förbjudit nationalsången i skolan. Och slutat gå i kyrkan vid högtider.. eftersom inte alla kan medverka så ses det som diskreminirande.

STA skrev 2007-10-15 09:22:20 följande:
    Jag håller med ovanstående inägg (smurfisar) men jag måste bara få tillägga att vi svenskar är jävligt mesiga och framför allt vår regering som accepterar allt som tex muslimerna vill ha.Varför tillåts det att byggas moskeer i sverige? Hur kan vi ens överväga att ta bort nationalsången på skolavslutingar? Varför ska vissa inte ens behöva lära sig språket men ändå kräver en hemhjälp som talar deras eget språk?Det är klart att ingen är dummare än att dom utnyttnjar systemet och kan dom göra som dom vill  och få som dom har det hemma så är det klart att dom göra det..frågan är bara varför är vi så rädda att säga ifrån och trampa utlänningarna på tårna?
  • riot

Är det enbart jag i hela världen som hellre ser mig som världsmedborgare än svensk? Jorden håller på att trasas sönder av miljöförstörelsen men nej då, det är nog bättre vi skiter i alla andra istället och bara tänker på oss själva!

• Kryxan

Varför finns det gränser?!

Eisa skrev 2007-10-15 09:25:27 följande:
    VARFÖR är det så viktigt att behålla nationalsången på skolavslutningar?VARFÖR får det inte byggas moskeer i Sverige?VARFÖR får inte nya människor bli svenska medborgare hur som helst?Jorden är väl till för alla!
  • riot
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:32:41 följande:
    Vi har redan förbjudit nationalsången i skolan. Och slutat gå i kyrkan vid högtider.. eftersom inte alla kan medverka så ses det som diskreminirande.
    Slutat gå i kyrkan vid högtider....som i skolan menar du? Jag tror faktiskt du är helt välkommen att gå i kyrkan om du vill/ när du vill, det är enbart det att skolan ska INTE dra med ungarna dit. Kyrka och stat är separerad. Punkt slut. Inga konstigheter alls.
Svar på tråden Ni borde skämmas!