• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • älska livet
    jannej skrev 2007-10-15 09:28:54 följande:
    Varför skall svenskar hela tiden vika sig och tvingas ge upp sina traditioner bara för att någon muslim/arab kan ta illa upp, jag anser att det är helt fel, kommer de hit får de vackert accptera våran kultur och anpassa sig annars kan de ta första bästa flyg hem igen.
    hallelulja..bästa inlägget hitills
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:41:42 följande:
    Nationalsången hade du inget att säga om?Det handlar inte om att man inte kan gå i kyrkan annars, Det handlar om traditioner.Varför släpper sverige på sina traditioner för att det kan uppfattas som diskrinerande?DOm är i sverige nu. Det är VÅRA traditioner som gäller.Om det strider mot deras religion är inte det något VI kan ta hänsynt till.Eller hur?
    Fast du pratar om traditioner. Jag har aldrig firat skolavslutning i kyrkan.
    Du vill alltså tvinga på mig DINA traditioner?
    Eller ja, nu bor jag ju inte i Sverige men min son kanske kommer göra det.
  • Lequisha
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:43:26 följande:
    Skrev jag att du va tvungen att bli muslim?Hur ofta gick du i kort skjol?Eller i en kort topp?
    Svar: Varje dag!
  • riot
    Kryxan skrev 2007-10-15 09:41:42 följande:
    Nationalsången hade du inget att säga om?Det handlar inte om att man inte kan gå i kyrkan annars, Det handlar om traditioner.Varför släpper sverige på sina traditioner för att det kan uppfattas som diskrinerande?DOm är i sverige nu. Det är VÅRA traditioner som gäller.Om det strider mot deras religion är inte det något VI kan ta hänsynt till.Eller hur?
    Religion är inte synonymt med tradition för guds skull! Är det så så svårt att förstå skillnaden? Jag är själv ateist och så ursvensk man bara kan bli och jag skulle bli skogstokig om mina barn i framtiden skulle bli tvingade att gå på gudstjänst med skolan.

Man sjunger fortfarande nationalsången i många skolor, jag tog studenten hyfsat nyss så det var inte längesen jag stod och sjöng nationalsången i skolan. Och jag har gått i skolor med många invandrare och jag har aldrig hört någon kräva att vi inte skulle sjunga nationalsången.
  • Kryxan

Varför ska vi gå halva vägen?!

Nej, alla muslimer har inte ett ID kort utan slöja.

Och dom som har id kort utan slöja visar det bara för kvinnor.. jepp.

Hur blir det i tullen tex?
    Jo... det tar lite extra tid.. för dom behövre en annan kontrollant. Eftersom hon är muslim måste vi ge henne en kvinna. Vi tillåer ju religionsfrihet.
    Eller på posten?
    Eller hos läkaren?
    Eller vart som helst egentligen!?

HÖR DU HUR SJUKT DET ÄR?

micorazón skrev 2007-10-15 09:43:59 följande:
    kryxan: ang ID kort. Alla muslimer har ett ID kort utan slöja...... i alla fall dem jag känner. Man får inte dölja örat.... detta kort visar dem bara för kvinnor. Att ha slöja... man KAN anpassa sig efter yrket. Tex inom chark finns det nu en slöja som sitter tajt så att inget ska fastna i maskiner etc. Visst dme ska anpassa sig också, men kan vi inte gå halva vägen var???
  • Kryxan

I göteborg har vi alltid firat ex advent i kyrkan.
    Nej.. jag vill itne tvinga på din MINA traditionoer. Det är SVERIGES traditioner. VI är protestanter i sverige.

jag är för övrigt ateist.. så det handlar inte om gud=)

Det handlar om att vi ska ha rätt att fira det som är svensk, och inte behöva ta hänsyn till X antal muslimer i landet.
    Dom är här för att dom behövde våran hjälp

Lequisha skrev 2007-10-15 09:44:48 följande:
    Fast du pratar om traditioner. Jag har aldrig firat skolavslutning i kyrkan. Du vill alltså tvinga på mig DINA traditioner? Eller ja, nu bor jag ju inte i Sverige men min son kanske kommer göra det.
  • jannej
    Eisa skrev 2007-10-15 09:36:30 följande:
    Man kan väl BLANDA kulturer. Var inte så j-a rädd för det nya. Jag ser mig också som världsmedborgare, inte svensk. Nationalsången suger förresten, jag är glad att den är borttagen.Roligt hur folk sitter och försvarar svensk kultur och bara "ÅÅååh den MÅSTE bevaaaras" och sen går de å käkar en pizza
    Jag är inte rädd för andra kulturer och jag bryr mig inte om det bor en arab/neger/asiat eller ET själv brevid mig däremot vänder jag mig emot att sverige och alla svenskar tvingas ta bort vårat kulturella arv bara för att någon KANSKE tar illa vid sig. Det är väl främst alla PK-kärringar/gubbar som driver den linjen helt enkelt för att de inte har stake nog att stå upp för våra svenska traditioner utan är livrädd för att kallas rasist och då viker de ner sig med buller och bång.

Ni som anser att svenskar är sådana hemska rasister anser ni att man skall ge olika folkgrupper såsom somalier dispens från våran svenska lag också. Det var en snubbe från somaliska föreningen på tv för någon månad sedan som ansåg att de skulle få dispens från sveriges förbud att slå barn då det var fullt legalt att ge ungen stryk om de inte skötte sig enligt deras religion.

Och om vi nu ändå håller på varför inte återinföra tillståndet att omskära flickor och att göra det lagligt att gifta bort dem när de inte ens har kommit in i puberterten osv osv.
  • Pormoicheia

...fast det är klart. Plattar vi till vår egna kultur slipper vi ju kulturkrockar...

Apprentice Moraltant
  • Kryxan

Så du visar ingen respekt?

Lequisha skrev 2007-10-15 09:45:24 följande:
    Svar: Varje dag!
  • Kryxan

När jag gick ur skolan fick vi inte längre sjunga nationalsången i skolan.

riot skrev 2007-10-15 09:46:59 följande:
    Religion är inte synonymt med tradition för guds skull! Är det så så svårt att förstå skillnaden? Jag är själv ateist och så ursvensk man bara kan bli och jag skulle bli skogstokig om mina barn i framtiden skulle bli tvingade att gå på gudstjänst med skolan.Man sjunger fortfarande nationalsången i många skolor, jag tog studenten hyfsat nyss så det var inte längesen jag stod och sjöng nationalsången i skolan. Och jag har gått i skolor med många invandrare och jag har aldrig hört någon kräva att vi inte skulle sjunga nationalsången.
Svar på tråden Ni borde skämmas!