Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Lizza - Nan förstår jag faktiskt, om det inte går med ngt annat så OK. Men alla andra produkter där det finns valmöjligheter - förstår jag inte ett dugg hur man kan välja när man VET fakta!!!!
ja jag väljer ju inget annat för att nestle är ett skitföretag, man tänker ju på sitt barn i 1:hand!! men visst självklart kan man bojkotta andra produkter, men jag fortsätter nog ge min dotter nestle välling senare iaf,....nu när hennes mage gillar det!
Lizza: läs tråden!
Det är ju inte bara i u-länder, NAN ersättnign ges ju faktiskt på 90% av alla SVENSKA neo-avdelningar. Sen är ju Nestlé inga monster som vill att små barn ska dö, tror ni verkligen det?
Det är verkligen inte bättre att välja Semper framför Nestlé, de är ju också ett multinationellt profitföretag. Men om det få er att sova bättre om natten så varsågoda! Man får ju bara anta att ni inte har kläder från H&M på er, inte köper möbler på IKEA, inte ringer med Comviq, inte kör VOLVO osv....
Som jag sagt innan så är jag verkligen inte för Nestlé, men man måste se alla fakta innan man försöker ge mammor dåligt samvete för något som bara är en droppe i havet av allt ont som görs i världen.
Supermia80 - kom på en till sak Varför är det självklart att de skriver "snyggt"? Om de hade rent mjöl i påsen kunde de skriva precis vad de gör istället för att dölja sig bakom retorik...
Fidget - jag har fakta! O det går inte att jmf svenska neo m Afrika. På neo i Sverige ges det när det inte finns bröstmjölk, i Afrika ges det som ett alternativ BÄTTRE än bröstmjölk!!!
Naturligtvis finns det flera företag att inte handlar ifrån, men det finns grader i helvetet! HM, Indiska m.fl är främst dåliga ur miljö och humanitär synpunkt eftersom de använder farliga ämnen i sin produktion. Men i deras fall finns också en annan dimension som inte bojkott hjälper mot. För bojkottar mna dem så anställer de färre människor i första hand, vilket leder till ännu högre arbetslöshet i t.ex. Indien - i dessa fall är skriftliga protester m..m. mer lämpligt. Gällande Nestlé handlar det inte om ngn mellan hand som råkar illa ut för de har inga anställda på det viset.
Liten fraga bara, vill inte forolampa nagon, men varfor bombar ni inte Nestle med mails istallet?
Det ar ju uppenbart att ingen har kommer att byta asikt. Det vore val lite mer konstruktivt, for alla dessa Nestle mammor ar ju inte ansvariga, som Nestle styrelsen kanske ar.
Ha en bra dag alla!
Siamesen - det ärt redan gjort måååånga ggr, men ingen effekt för det handlar inte om pengar. Det språk de lyssnar på är fallande siffror - tyvärr
här äts det då båder av sempers och nestles produkter!
Uppriktigt sagt så skiter jag i vad som har hänt, dom producerar bra barnmat och det räcker för mig!
Jag tror inte att nestle har gått ut som mål att barn skall dö av deras mat, att tro nåt sådant verkar ju absurt..
fantasy - läs tråden!