• Bamse04

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
    Nu undrar jag varför.
    Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.

• Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
  • Ariane

Fidget,

För mig är Nestlé inte ett litet företag, men allting är ju relativt!

Jag vet att Nestlé äger och förvaltar en hel del varumärken (After Eight, Lion, Zoegas, Kit Kat etc etc), men vilken koncern menar du att Nestlé skulle ingå i?

Jag har inte hittat någon information om detta på amningshjälpens hemsida.

• fantasy

Jag fortsätter köpa deras produkter för att mitt barn tycker om dem! och det anser inte jag att jag behöver ha dåligt samvete för.

• Fidget

Tiit och mini - inte samma företag, men samma koncern. Vad jag menar är att det är svårt att slåss mot bovarna är man inte vet vart man ska rikta sparkarna. Hänger du mer

Alltså, det man kan säga är att de flesta stora företag här i världen ingår i samma bolag, på håll, och har således i slutändan samma vinstintressen. Det är extremt svårt att hålla reda på vad som tillhör vad, eftersom företag köps och säljs till höger och vänster. De produceras ofta på samma fabriker, spronsras av samma länder osv.

• Titti och mini

Jovisst Fidget kräver det en del att hålla reda på, men det går

Fantasy - bra svar. Heller erkänna egoism än försöka få fram att Nestlé inte är dåligt!

• Fidget

Och det är jävligt tråkigt! Man vill ju gärna stödja nationella företag, bojkotta företag med ohälsosamma metoder (som Nestlé) men det är jävligt svårt. Då ska man i princip vara en själförörjande bonde. Synd att det är så idag. Nu är min kicka vaken och vill ha lunch. Hemmagjord

Ha det bra alla!

• fantasy

Det finns mycket här i världen som borde bojkottas..
    Det finns mycket som är värre som folk bara låter passera..
    Det finns många som inte kan acceptera en annans persons åsikt..
    och det finns många som klankar ned på andra för vad dom säger och står för, det anser inte jag som vuxet.

Kalla mig egoistisk, men om mitt barn inte tål sempersersättning skall jag ändå bojkotta nan fastän den funkar super och mitt barn tycker om den?
    Jag ger mitt barn det han behöver och mår bra av, måste jag ha dåligt samvete för att mitt barn äter det han mår bra av, för att du inte kan leva med att det?

• TvillingPappa

fantasy, jag tror ingen här har tyckt att du ska ge ditt barn mat som det mår dåligt av. Vi har gett tvillingarna NAN för att Babyssemp inte funkade, men det gör ju inte att man inte kan bojkotta övriga varor från Nestlé...

• Katharina

Vill bara säga till er som tror att denna tråd inte gör någon skillnad och att ingen tänker ändra inställning till Nestlé, det stämmer inte. Jag har nu fått flera mail från folk som inte uppmärksammat problemet tidigare men som nu kommer bojkotta Nestlé.

• Titti och mini

Fantasy - jag menade inte att du var ego om det var NAN det handlade om - ber så hemskt mkt om ursäkt!!!! Fick intrycket att det var Nestlés andra produkter, barnmat främst, som det ju trots allt finns massor av alt till, m NAN förstår jag att du ger för det finns ju nästan inga alternativ.

• Titti och mini

katharina - härligt

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?