Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Titti och mini: "Hälsa? - ja, uppenbarligen din sons, men mår han då illa av semper eller egen mat? Blir sjuk då eller? för näringsmässigt är ju semper o Nestle likvärdiga..." Om han mår illa av sempers gröt/välling/burkar det vet jag inte för han äter det inte. Han tycker det är rent av ÄCKLIGT.
När vi köper kaffe köper vi Zoegas (Nestlé), dricker inte mycket the men det som är godast är Lipton (Nestlé).
Jag går bara på det som är gott. Ska jag bojkotta något så får konkurenterna komma med godare saker.
Får jag ställa en fråga?
Tvingar Nestle de nyblivna mammorna i de länderna att använda ersättning?
Kan ni inte läsa Nestlé's egen policy ang. barnmat?
www.nestle.com/Our_Responsibility/Infant_Formula/Charter/The+Charter.htm
Och här är en skrivelse om bojkotten.
www.nafia.nu/bojkott/
Sidorna säger emot varandra.
Nestlé förklarar på sin sida t.ex att de INTE skänker barnmat och bojkottsidan säger att det gör de visst
Ja, vem ska man tro på? Vilken information är aktuell eller inaktuell?
Det bästa är väl att söka egen information istället för att lyssna på andra men frågan är väl om man blir så mycket klokare
Typiskt, Nestles adress är för lång.
Försäker igen...
www.nestle.com/Our_Responsibility/Infant_Formula/Charter/The+Charter.htm
clinan: Nä men dom är outbildade och får intrycket att ersättning är bättre än bröstmjölken. Och vem vill inte sitt barns bästa... sen går det åt skogen för dom kan inte läsa hur dom ska blanda, dom blandar för lite pulver i vattnet, dom blandar med skitigt vatten, dom har inte råd att köpa ersättning men dom har inte nog med mjölk själva eftersom barnet har fått ersättning.
Äsch, nåväl. Den finns på...
www.nestle.com/
Klicka sedan på "Our responsibility" och sedan på "Infant formula"
okej då förstår jag!
Något som man däremot BÖR bojkotta är pälsar! Köp inga jackor med pälskragar osv.
Samt så skulle jag nog dra mig för att turista i länder där man systematiskt plågar djur... så som de flesta asiatiska länderna.
Men Peppa - är inte människor lika mkt värda som djur?
Dom dödas ju med flit. Kan inte tänka mig att Nestlé vill att barnen ska dö...