Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
Nu undrar jag varför.
Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.
För att ha tillräckligt med bröstmjölk så måste man äta och dricka ordentligt. Där är vi väl alla överens?
En kvinna i Afrika har nu varken mat eller dryck att ta till i samma utsträckning som vi. Först skall männen ha mat och sen får kvinnorna äta det lilla som blir kvar. Inte hjälper det då att dom vet att bröstmjölken är det bästa osv. om den inte räcker till eller överhuvudtaget finns. Vi har inte levt som fattiga afrikanska kvinnor så det är ju lätt för oss att sitta och säga att så och så är det. Vi vet inte hur deras mjölkproduktion fungerar.
Nestlé försöker bara hjälpa dom enligt mig MEN borde ha gjort det på annat sätt. Jag tror att många av dom barn som dött enligt många p.g.a. Nestlé skulle ha dött ändå av svält!
Och kom inte och säg att jag skall ha dåligt samvete över att jag köper Nestlés produkter!! Viran: Det finns nog säkert ett och annat som du kan ha dåligt samvete över också i din vardag! Försök inte göra dig "bättre" med att få oss att känna oss utan samvete, för det funkar då inte på mig i alla fall!
jag håller med supermia :)
trevlig helg
oj vikken het tråd..
Ojojoj, att som vissa i den här tråden klaga på de somverkligen gör NÅNTING och säga att de inte är konsekventa är bara pinsamt tycker jag. Det är säkert sant att det är stört omöjligt att leva helt igenom konsekvent, men man måste väl börja någonstans, och med någonting, eller hur? Att då få höra en massa invändningar om att maninte borde åka utomland heller, eller bojkotta IKEA osv, det visar bara att man själv är alldeles för lat för att överhuvudtaget bry sej...
Det är vad jag tycker. Skulle själv aldrig medvetet stödja Nestlé.
nej det är faktiskt mycket som jag inte har gottsamvete för. tex har jag dåligt samvete konstant för mina barn konstant, men jag skulle fortförande inte medvetet stödja nestle....
om jag var moderator skulle jag bomma igen denna tråd..
men om det skulle vara så nu tror ni inte själv då att de skulle bli rättegångar eller liknade ..
va fan skriv till nestle å fråga iställe sitt inte här å gnäll hela dagen ...
så säger over and out
Erik: va bra att du är en sådan människa som kan göra sånt utan att få dåligt samvete...
Ha så kul itråden jag åker bort över helgen!!!
turia: Varför då, så länge ingen går till personangrepp så måste man ju vara fri att diskutera.