• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Ninni12345

Nirikanna2. Har jag missat det eller glömt det, vet inte. Men hittade dej just nu i tråden Carlanderskatöserna. Håller du också till där?

• nirakanna2

Tack för lyckönskningar och tumhållning!

Ninni: Jo, jag hänger i några olika trådar.

• Ninni12345

Jag menade väl främst att du håller till på Carlanderska...

• nirakanna2

Sorry ... ibland är jag trög! Men nu är väl meningen att jag ska slippa hålla till där (har jag i och för sig trott 2 gånger innan )

• Pajama

Nirakanna2 - vad spännande!! Håller verkligen tummarna för dig!
    Vad kommer det sig att ni valde att sätta in två ägg?

Jag tar sprutorna nu (vips kom klimakteriebesvären!) och har VUL på fredag, preliminärt.

Det är lustigt, i torsdags efter undersökningen, när de skulle ringa om svaret om jag kunde börja spruta eller inte, så kunde jag inte tänka mig att vänta EN DAG extra!!! Så det var tur att jag fick köra igång...

• Marren1

Godmorgon!

Härligt att vi är på gång nu allihop.
    Nirikanna, va bra att de satte in båda! Hoppas, hoppas.

Pajama: känner igen mig precis i det du skriver. Själv hoppas jag slippa sprayen. Har varit och tagit ett blodprov idag och SU ska ringa på onsdag o meddela om jag kan börja med Progynonet.
    Tycker inte det känns så jobbigt att vänta till v 6 då det prel. är sagt att sätta in ett embryo men de följade 18 dagarna efteråt, innan man kan testa, det kommer å va jobbigt.

Ninni: Hur går det för dig? Har du börjat med Pergotime?

• Ninni12345

Jag har både börjat och slutat med pergo. Skulle ju bara tas i 5 dagar. På köpet har jag fått klåda. Det kliar på händerna som bara sjutton emellanåt. Ibland med små vita upphöjningar a la´ nässelutslag. Det står "allergiska hudreaktioner" bland biverkningarna både på Pergo och Pravidel (som jag fått dubbla dosen av). Men jag kunde ju fått illamående, huvudvärk, kräkningar och njurpåverkan...Dessa står också med :)

• anneliese

Hej!
    Något jag saknade när vi genomgick våran IVF behandling
    var positiva berättelser ang behandlingen och med detta hoppas jag kunna bidra med som pepp inför det ni skall genomgå.
    Jag och min sambo gick igenom våran första behandling i höstas och lyckades på 1:a försöketet vilket jag förstått inte är så vanligt, är nu gravida i 4:e månaden!
    Håller tummarna att allt skall fortgå som "det ska" & att allt går vägen. Något ni vill veta så berättar jag gärna min erfarenhet.
    Önskar er alla stort lycka till!

• Ninni12345

Tackar! Jo positiva exempel är bra!
    Idag har jag varit på ultraljud. Jag hade två fina, stora äggblåsor. Detta var bra sa läkaren. Själv känner jag att jag saknar referensramar... Man kan tydligen bli överstimulerad så att 4-5 äggblåsor växer till sig och har man samlag då kan man få femlingar. Känns som "ketchupeffekten" tycker jag. Ja så är det "bara" att tajma in ägglossning och köra på...
    Hur e läget med er andra?

• nirakanna2

Pajama: Vi valde att sätta in två för att det inte gått att långodla i våra två tidigare försök, så det känns som ett dåligt tecken. Vi är mer rädda för barnlöshet än tvillingar och dessutom skulle det andra embryot inte ha gått att frysa dag 2 (vi ville sätta in två även om det andra hade varit frysbart)

• Pajama

Nirakanna: Ja, här går man och väntar, så även om man vet att det ska undvikas och det finns risker, så hade man ju inte blivit direkt lessen om det var två istället för ingen!! Förstår dig!
    Ninni, så bra att det verkar funka med Pergon! När jag gick på det så undersöktes det aldrig om det blev några ägg, så det är ju positivt att de kollade det på dig!

Var på vul idag och där fanns 11 äggblåsor mellan 8 - 12 mm! Jag verkar vara lite trög, för de skulle ha vuxit mycket snabbare, har ökat dosen puregon för en vecka sen och skjutit fram tiden, men jag är glad ändå! Var rädd att det inte skulle ha bitit alls! Nu ska jag på vul på torsdag igen och äggplockning så sent som månd om en vecka. Då har jag tagit sprutor i 2½ vecka! Tar 200 IE! Jag är nog rysligt dyr i drift! :-O
    Vet ni förresten hur det är med att ta alkohol när man "gör ägg"?

• Marren1

Alltid ql att få lästa positiva berättelser.

Pajama: Jag var nog oxå lite "trög", kom nog till slut oxå upp i en dos på 200 IE (de sista 2-3 dagarna). Å andra sidan blev jag då väldigt överstimulerad men det beror mest på att jag har PCO symptom. Låter jättebra med 8-11 fina blåsor!

Ninni: Va skoj att det ser bra ut för dig. 2 stora fina blåsor med Pergotime låter kanon!

Nirakanna: Hur känns det? hur går det? nu du har kommit en bit på dina 18 "vänta-på-test-dagar"...

I onsdags fick jag besked att blodprovet var bra- är tillräckl. nedreglerad så i torsdags fick jag börja med Progynonet i en "häst-dos". 2 mg 3 ggr/dag tills vidare + forts. med nässprayen men med halva dosen (precis som när man tog sprutorna förra gången). Nästa måndag, den 4:e, ska jag på VUL i Gbg och se om det börjar närma sig ett återförande!

• nirakanna2

Marren1: Grattis till behandlingsstart! Jag har haft ont några dagar, som mensvärk, så jag är inte särskilt positiv. Igår satt jag på ett möte på jobbet och rullade ihop mig runt en värmedyna och undrade om jag skulle svimma. Efteråt undrade jag om det verkligen hade gjort så ont, eller om det upplevs värre för att jag tror att det beror på att det skiter sig...? Idag är det bättre.

Svar på tråden Efterlysning