• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Ninni12345

Marren1: Härligt! Hoppas det blir lyckat för dig. (Vad är ett VUL?) Jag tycker det är skönt bara det händer något! Har hela tiden tyckt att maktlösheten är värst. Känns som om man fått bestämma själv över allt annat viktigt i livet; var man ska bo, vad man ville bli osv. Jag är nog lite kontrollmänniska och detta ligger verkligen utanför ens kontroll. Naturen kanske tyckte jag borde öva mig...
    Godnatt tjejer! Ska upp i morgon bitti efter fem dagar i soffan med magsjuka...

• Marren1

Leijon: Ok, jag förstår. Usch, det är ju skitjobbigt. Men man kan gå igenom och stå ut med nästan allt bara man får sin lilla bebis. Det jag känner är att om jag bara kunde få 1 enda barn så skulle det räcka, jag skulle inte begära mer.
    Jag har oxå problem med ÄL, har ingen alls sen jag slutade med p-piller för snart 2 år sedan. Konstaterade alltså PCO symtom, det bildas en massa äggblåsor men ingen av dem mognar och släpper ifrån sig något ägg. Känns som om naturen spelar en ett spratt. Före jag började med p-piller var min mens som en klocka. Men det går inte att säga att mina problem kom av p-pillren. Eftersom det var/är ganska kort väntetid till IVF på Sahlgrenska valde vi ganska snart att ställa oss i kö dit. Håller nere mina förväntningar eftersom det är mer troligt att det inte lyckas första gången.

Ninni: Hur länge tycker er läkare att ni ska försöka själva?

• Ninni12345

Hej på er!
    Marren1: läkaren tyckte att vi skulle försöka 2-3 månader sedan ska vi ta ny kontakt och diskussioner...
    Känns lite pirrigt, nästan som när man bestämde sig för att barn vore ok då när man trodde att man kunde bestämma själv... Eller egentligen har jag alltid varit "inställd" på att det kanske inte skulle gå. Fast vi har trott att det var min man som var orsaken, och så var det jag! Det känns skönt! Dels lättare att försöka åtgärda dels var jag så rädd att jag på något dumt sätt skulle lasta min man och framförallt hans "utbrändhet" för det. Hans lååånga sjukskrivning har förstört nog. Så just nu känns det hoppfullt men jag känner väl annorlunda om inget händer...
    Leijonhjärta: vilken strålande prolaktinförklaring. Tänk, för ett par månader sen hade jag aldrig hört talas om prolaktin.
    Hur är dagsformen tjejer?

• Marren1

Go´kväll!
    Rapport från mig: VUL:et (=VaginaltUltraljud)visade att det fanns många fina ägg. Så, tjejer, ikväll ska jag ta Pregnyl sprutan (äggmognadssprutan) och så blir det äggplockning på fredag halv 11. Om allt går som det ska ska jag tillbaka på söndag kl 13 för återförande. Känns jättebra nu men väldigt pirrigt.

Hur gick det med jobbet idag då Ninni? Tillräckligt pigg för jobb? Måste kännas skönt ändå att ni får komma på utredning/behandling så pass snart om det inte vill sig på naturlig väg.
    Tycker att det känns bra när man går under en behandling för då känner man att det händer något, att man gör något. jobbigare och mer frustrerande att "gå hemma" och grubbla varför det inte vill bli någon bebis.

• Ninni12345

Jodå, tillräckligt pigg för jobb och svårt efterlängtad. Jag är lärare och jobbar detta året med två killar i behov av extra stöd så man känner att man behövs!
    Håller med dig Marren, precis! Mycket jobbigare att bara gå och vänta. Jag är inte en sån som "ser tiden an" annars heller utan jag vill att det som ska hända, ska hända NU! Men... det är nyttigt att öva sitt tålamod. Hoppas det går bra med dina ägg!
    Vi hörs!

• Joboli

Godmorgon flickor!!!

En liten dagsrapport... Ska idag gå till jobbet efter att varit hemma i en vecka i förkylning/influensa...

Jag jobbar på ett äldreboende 50%, så någon lön kan man inte säga att jag har, det är mer ett bidrag. JAg är utbildad undersköterska.

Igentligen har jag en fast tjänst på natten, på ca 62%, men eftersom det inte är bra för kroppen och mina hormoner att jobba natt så bytte jag i våras och går tillfälligt på dag, då fick jag ta det som fanns. Har under alla våra egna försök bara jobbat natt.

Jag bor i en liten by, mitt i Dalarnas skogar, har nära till dalälven och dess sköna natur.

Om ni vill komma in och läsa min press så säg till, då lägger jag till er i min gästbok.

Nu skiner solen här, snön ligger tung på träden, det ser ut som ett vintrigt vykortsmotiv ute, några minusgrader har vi.

Ha en bra dag tjejer

Kram kram

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Ninni12345

Leijonhjärta: Lägg gärna till mig i din gästbok.

Här i västsverige regnar det. En riktigt kulen höstdag men det gillar jag. Ska ha myskväll med mig själv och mina djur (maken bortrest på jobb), tona håret och äta gott.

Hur har ni det?

• Marren1

Kvällsrapport från en något "mörbultad" Marren.
    Idag har jag varit på sjukhuset och plockat äggen. Trodde inte mina öron när barnmorskan kom in och sa att det blev hela 26 stycken!!! Och därmed är de oroliga för att jag är överstimulerad. Dock var jag såpass pigg efteråt och det fanns ingen vätska i buken så vi ska ändå ha goda förhoppningar om att det går att föra tillbaks ett ägg på söndag. Hon förklarade att imorgon kan magen/buken svullna mer men på söndag ska det gå tillbaka. Man vill inte föra tillbaka något ägg om kroppen inte har återhämtat sig. I så fall får vi frysa ner alla ägg och föra tillbaka ett upptinat ägg. Men, de hade ändå goda förhoppningar om att de ska kunna funka på söndag, skönt. Har kanske bra läk-kött Hoppas det.

Hur har ni haft det idag? skönt med fredag och lite helgledigt.
    Hur gick det att jobba idag Leijon? Du får gärna lägga till mig i din gästbok.

Kom några snöflingor i Göteborg mitt på dagen, annars är det attans blåsigt. Riktigt råkallt. Brr...

Må så gott, tjejer

• Ninni12345

Marren1; det var väldans vad du producerar! Hoppas det går bra på söndag! Håller tummarna! Själv har jag beräknad mens på måndag. Har inte så stort hopp denna månaden eftersom vi blev svårt avbrutna av min magsjuka mitt i ägglossningstider. Men det blir väl som vanligt; mensen lite oberäknelig, några extra dagars hopp och sedan tack och hej! Önskar er en trevlig helg!

Svar på tråden Efterlysning