• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Sof74

Prolaktin, vad är det? Ett protein?
    Jag hade ett avvikande proteinvärde, men det var ingen fara sa gyn (fast han har inte haft många rätt hittills)

Joboli skrev 2007-11-13 21:51:35 följande:
    Hej hej!Lite ovanligt att vi är 3 st i samma tråd som har högt prolaktin. Det är ju sällan man hör det annars. Är det slumpen eller ödet som gjort att vi träffats? Kram kram
  • Pajama

Hej!
    Var på SU idag och fick veta att andra provet Hepatit B också var svagt positivt. Har fått ta nya prover för att få veta om det är nåt gammalt, som läkt ut, eller om det är "aktivt" nu.
    Ny väntan och ovisshet - på nåt negativt - och tills vi vet mer så är min IVF behandling avbruten...

Så jag hoppar av tåget här och önskar er verkligen varmt lycka till!! Kram!

• Joboli
    Sof74: Prolaktin är ett amningshormon som bildas i hypofysen i hjärnan. Vårat är för högt och då har vi väldigt sällan/ingen ägglossning. Igentligen ska man bara ha högt när man ammar. Våra kroppar tror att vi ammar, fast vi inte gör det. eller ens varit gravida. När man ammar kan man oftast inte bli gravid för då stänger kroppen ner ägglossningen, har varit så sedan urminnes tider, bara för att det inte ska bli så tätt mellan graviditeterna. Hoppas du förstod.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Joboli
    Pajama skrev 2007-11-14 14:33:17 följande:
    Hej!Var på SU idag och fick veta att andra provet Hepatit B också var svagt positivt. Har fått ta nya prover för att få veta om det är nåt gammalt, som läkt ut, eller om det är "aktivt" nu.Ny väntan och ovisshet - på nåt negativt - och tills vi vet mer så är min IVF behandling avbruten... Så jag hoppar av tåget här och önskar er verkligen varmt lycka till!! Kram!
    ÅÅÅ vännen så tsrist för er.. lider verkligen med er. Jag hoppas att proverna ser bra ut snart. Håller mina tummar för er. Sänder en stor varm kram.

Men stanna gärna kvar här i tråden, här kan vi stötta varandra.
  • Sof74

Ok, jag förstår!

Joboli skrev 2007-11-14 14:37:47 följande:
    Sof74: Prolaktin är ett amningshormon som bildas i hypofysen i hjärnan. Vårat är för högt och då har vi väldigt sällan/ingen ägglossning. Igentligen ska man bara ha högt när man ammar. Våra kroppar tror att vi ammar, fast vi inte gör det. eller ens varit gravida. När man ammar kan man oftast inte bli gravid för då stänger kroppen ner ägglossningen, har varit så sedan urminnes tider, bara för att det inte ska bli så tätt mellan graviditeterna. Hoppas du förstod.
    Pajama: Lycka till, kramar
  • Ninni12345

Pajama: Håller med föregående talare. Så "not what you needed"! Hoppas på bättring.
    Marren1: Hoppas det blir återinförande snart. I väntan så funkar shopping, helt klart! Vad har ni för hus på gång? Själva så byggde vi vårt 1996 och sedan dess har jag tillbringat tiden med att förbättra och göra om. Älskar att snickra och inreda!
    Leijonhjärta: hur är dagsformen?
    Vi hörs tjejer!

• Marren1

Ja, jag håller med de andra töserna: pajama, stanna kvar!

Vi har byggt ett enplanshus på 143 kvadrat samt garage. Utsidan traditionellt: falurött med vita knutar och oranga takpannor, insidan modernt med lite annorlunda vinklar. Påminner en hel del om Myresjöhus modell Strandgården. Vi har byggt på landet, där min sambo är uppväxt, ca 1,5 mil från centrum. Ser framemot våren då det är dags att fixa trädgården.

Ang återförande så får jag vänta tills jag får mensen så får vi planera utifrån det.

Kram på er

• Joboli

Hej på er!

Själv önskar jag att man hade ett hus... men det får vänta tills vi vet hur detta IVF bestyr slutar, kanske man behöver pengarna till fler IVF:er eller adopton ?? vad vet jag? Man är ju inte pojken med guldbyxorna direkt, men ibland så önskar jag att det kunde ligga ett par sånna på min vind oxå..
    Jag bor i en 3 rums lägenhet i en liten by, trivs bra faktist.
    Dagsformen är ganska bra, lite trött, men det kanske är allt mörker som är runt en. Har idag tvättat fönster och bytt gardiner, fy så tråkigt. I morgon ska jag tvätta alla soffkudds fodral, det tar väl halva dagen... usch, men det är skönt när det är klart. Mina enda 2 lediga dgr denna vecka går åt till städning.

Nu ska jag surfa runt lite innan sängen kallar.
    Godnatt tjejer

• Ninni12345

Hej tjejer!
    Har funderat lite på det här med jobb... Just nu är jag mycket tacksam för att jag är lärare. Från det att jag går in på jobbet till dess att jag går ut hinner jag inte tänka på hormoner och fertilitet en enda sekund. I går skrev jag i min dagbok: "Vill gå i ide, men går till jobbet". Vad jobbar ni med? Hur klarar ni jobbet i svåra stunder? Har ni berättat på era jobb?

• Joboli

Hej Ninni!

Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende, jag jobbar bara 50%.
    Bara sekreteraren på mitt jobb vet. 

Jag har varit sjukskriven/haft semester i 2 veckor vid båda mina ruvningar, detta för att jag har velat ta det lungt under ruvningen då jag har ett stressigt och tungt jobb. Men nu om det blir någon ruvning sista IVF:en så ska jag gå till jobbet, känner att det är lättare att koppla bort tankarna då, kanske jag inte behöver må så dåligt..

Igentligen har jag en fast natttjänst, men eftersom det inte är bra för kroppen att jobba natt så bytte jag för ett halvår sedan, så vi får se hur länge jag får ha dagjobbet kvar.... Jag går just nu på ett sjuk-vik. 

Jag är tacksam för min sambo som stöttar till 200%. Jag har 3 nära vänner som vet, och som alla stöttar mig, 2 av dem gör oxå IVF och finns här på FL

Kram Kram

Svar på tråden Efterlysning