• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Caramellis

Hoppas du mår bättre nu Ninni! Det kan ju vara skönt att vara hemma från jobbet, så kan man får vara lessen ifred och inte behöver hålla god min för någon.
    Jag vet inte om det är någon tröst för dej, men för ett par veckor sedan var jag på vippen att börja grina hela tiden kändes det som, men nu känner jag mej stabilare. Ja, man är ju inte på topp direkt, men livet känns inte helt hopplöst i allafall! Alltid nåt!
    Kram på er alla!

• Ninni12345

Tackar som frågar. Jo jag mår bättre. Det är inte bara detta med barn som krånglar. Men jag har bestämt mig för att bara ta till mig allt positivt som finns runt mig! Dessutom får jag kanonhjälp hos samtalspedagog via jobbet. Känns som att börja en inre resa! Hoppas det är ok med er andra!

• Ninni12345

Så gick det åt helvete ännu en månad. Vad trött jag är på detta!

• Marren1

Hej, hej!
    Fortfarande inge´internet hemma. Slinker in en stund på jobbet, känns som det var hur längesen som helst.
    Åh, så tråkigt Ninni. Även om man vet att man kanske inte har de bästa förutsättningar att bli gravid så hoppas man ju varje gång.
    Går oxå och väntar o väntar... får starta med p-piller på lördag, alltid nåt.. känner att man får starta igång något igen..

Kram på er alla!!

• nirakanna2

Marren1: Nedreglerar du också med p-piller? Jag började med pillren igår, så då inleddes vårt 3:e ICSI-försök. Vi har inga embryon i frysen.

• Marren1

nirakanna2: Ja, jag har ju haft svårt att få mens med behandling med Primolut-nor/Gestapuran. Med p-piller får jag en blödning och därmed blir det bättre för planeringen. När jag får blödning ska jag börja med spray igen och sedan när jag är tillräckligt nedreglerad är det dags för Progynon för att bygga upp slemhinnan. HOppas verkligen att jag kan få tillbaka ett ägg v 6. Då har du lite fler behandlingsveckor framför dig än vad jag har. Vi kämpar på !

• nirakanna2

Marren1: Jag mådde så dåligt av att spraya, så jag får p-piller istället. Efter bortfallsblödningen börjar jag med Gonal-F på 5:e dagen och Orgalutran på ca dag 9. Preliminärt ÄP blir 17/1.

• nirakanna2

Hoppas det är väl med er alla. God Jul och Gott Nytt År! (Vi har just flyttat, så jag passar på att skriva en rad när jag hittar en dator)

• Marren1

Gott Nytt År önskar jag er alla!

Nirakanna: då börjar det närma sig så smått för dig.. spännande!

• Ninni12345

Gott nytt år! Med eller utan bebis...

Svar på tråden Efterlysning