• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Pajama

Hej på er! Jag är ny på den här sidan och har också lite svårt att hitta och ha reda på alla hit och dit...
    Det var en väldans bra förklaring på prolaktinet! Har också lite förhöjt (16) och har tagit Pravidel. I samma veva som jag började med det, försvann min ÄL så jag ifrågasatte Pravidelen. Det hade inte med varandra att göra sa dr, utan satte mig på Pergotime också. Inte förrän 6:e och sista månaden med det fick jag ÄL, och då slutade jag på eget bevåg med Pravidel... eh... Ingen har skällt på mig, men nu utreder de om prolaktinet verkligen är förhöjt. I tre omgångar ska det testas visst!?

Sen fick jag ett provsvar att jag hade svagt positiva värden av Hepatit B!!! "Kan vara tecken på en obestämd reaktion i kroppen stod det - ingen anledning till oro! HU vad jag har oroat mig!! Ska få svar i veckan, kanske i morgon.
    Jag sprayar nu på 15:e dagen och ska till Sahlgrenska i morgon. Ingen har sagt det, men jag tror ju att om jag har Hepatit, så får jag avbryta IVF behandlingen... Men ser man på dig som är inne på 4:e försöket, så kanske det inte är jordens undergång att inte få göra det NU, som jag ju är inställd på...

Säger ni att man kan bli deppig under sprayningen? Det kan förklara en del!!

Hur gör man glada gubbar?

• Joboli

Välkommen Pajama.
    Va trist det lät med Hepatit.. Går det att bota? Hoppas att du är frisk nu och att du får köra på med IVF:en som planerat. Kram kram

= puss (: - p)
    = Glad (: - ))
    = Skrattar (: - D)
    = Ledsen (: - ()
    = Blinkar (; -))
    = Glasögon ( 8 - ) )
    = Åh, nej! (: - o)
    = Arg! (: - [)
    = Förvånad (: - ?)

Inga mellanslag när du gör gubbarna

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Pajama

Tack för välkomnandet och gubbinstruktionen, Leijonhjärta! ( )

Heptatit B brukar försvinna av sig själv, en del får inga symtom och jag känner inte av det - än. Men det sprider sig via blod till blod eller med sexuell överföring och det blir ju svårt när man försöker skaffa barn!!
    Man får också tänka på att plåstra om varje litet sår, så inte nån annan kan få det på sig och råka ha ett sår i sin tur. Jag vet ju inte om jag har det eller inte, men har börjat bli lite hispig över alla små blessyrer! ( ) Jobbar med människor. Läste på en internetsida att det även kan smitta via saliv och då är vi illa ute, eftersom jag jobbar med såna som, utan vidare kan ta mina bestick och äta med!
    (Stack mig på en använd nål i jobbet och har plåstrat om folk, utan en tanke på om jag haft nåt litet sår själv eller om det kunde vara farligt. Så risken finns där!)

• Pajama

Hihi! Mina gubbar har fått hängande öron! Jag fattar att man inte behöver ha paranteserna!

• Ninni12345

Välkommen Pajama! Blir lite brydd när du nämner prolaktinet. Mitt värde låg på 37 och läkaren sa att normalt är runt 20. När jag ätit Pravidel i två veckor hade det gått ner till 24. Trots detta sitter jag här nu... Förväntad mens igår så jag roade mig med att testa och mycket tydligare blir det inte: "Inte gravid".

• Pajama

Tack Ninni!
    Till mig sa de att man skulle ha 15 eller lägre, så mitt var bara något förhöjt. Det borde inte vara ett hinder för att bli gravid, sa de, men eftersom jag nu inte blev det så fick jag Pravidel. (Men inte har det hjälpt!) Det är säkert som din dr sa att runt 20 är normalt. Tror att de letade efter halmstrån hos mig, eftersom de inte hade hittat nåt fel på oss då.
    Nu när de tog prov och det var lite förhöjt, så fick jag komma tillbaka och ta om det, vilande. Vet ej resultatet. Är det fortfarande för högt, så ska jag få en nål i armen och de ska ta prover under 3 timmar! Omständigt! Har de gjort så på dig?

Tråkigt med ditt grav.test! Man försöker att inte tänka på det, men ändå är det en enda lång väntan mellan ÄL och mens, som alltid slutar i stor besvikelse. Kram!

• Joboli

Hej hej!

Lite ovanligt att vi är 3 st i samma tråd som har högt prolaktin. Det är ju sällan man hör det annars. Är det slumpen eller ödet som gjort att vi träffats? Kram kram

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Marren1

Hej på er tjejer!
    Välkommen Pajama! Ja, lite häftigt att 3 st med höga prolaktinvärden här. Men det är ju positivt. Blir ju bra stöd!!

Trist med grav.testet Ninni, man hoppas ju alltid.

Ringde Sahlgrenska idag och man kan inte planera in för ett återförande förrän jag fått min mens. Tycker det var lite konstigt svar eftersom läkaren sa till mig att jag kunde ringa den här veckan. Fast det är ju rätt logiskt eg.
    Kan oxå ta ett bra tag innan vätskan i buken tas om hand av kroppen. Känner ju av detta och är inte i toppform. Har ändå gått till jobbet idag.

Igår var jag, sambon o min mamma och shoppade på Ullared. Shopping alltid bra för hälsan
    Vårt hus står färdigt nästa vecka så det blev en del inköp till det. Längtar till flytt nu

*kram*

• Marren1

Glömde nämna.. Ninni: jag kände oxå av huvudvärk från och till under sprayningen. Dagarna före sprutstart kände jag av vallningar oxå..

Svar på tråden Efterlysning