• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Ninni12345

Marren1: hur har det gått för dig idag?

• Marren1

Sen rapport på söndagskvällen. Den dåliga nyheten är att det inte gick att få tillbaks ett ägg idag. Är, som de misstänkte i fredags, överstimulerad. Ultraljudet visade på lite vätska i buken och folliklar som fortsatt växa lite, och lite för många folliklar. Så, för min hälsas skull blev det inget. MEN, har fått det positiva beskedet att det blev 11 st kanonfina ägg till frysen så nu har vi 11 försök (förhoppn.vis) att se fram
    emot . Läkaren var väldigt positiv. Det blir tyvärr först efter jul som de kan planera in ett första återförande.

Håller ändå tummarna för dig Ninni, man vet ju aldrig..

*natti,natti*

• Joboli

Så trist för er Marren.. Men kul att ni fick så många fina till frysen. Vet du om de är frysta ett och ett eller flera i samma strå? Hoppas du mår bättre  snart. Kram kram

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Marren1

Godmorgon!
    Leijon: Nä, jag vet inte hur de är frysta. Har det någon betydelse, är det bättre på det ena eller andra sättet?

Känner mig piggare än så länge. Känns inte så jobbigt att vara uppe och gå idag men är ändå hemma från jobbet och ska vila lite extra.

Hur har ni haft det i helgen?

• Joboli
    Marren: Mina två ägg var frysta i samma strå, med det menas att de var tvungna att tia de samtidigt. Så utav mina två ägg hade det bara kunna blivit ett FET. Hoppas dom fryst dina ett och ett, då får du ju fler försök. Kram kram
  • Marren1

Ja, då hoppas jag att de är frysta 1 och 1 för jag räknar med att få 11 försök

• Ninni12345

Positivt och negativt på samma gång då! Men mest positivt väl. Även om ni får vänta lite. Vad menas med FET? Hänger inte med i vokabulären men tids nog lär jag väl tvingas lära mig...

• Ninni12345

Leijonhjärta; var tvungen att baka i tråden för att kolla om jag mindes rätt om dig... Spraystart i december? Hur har du mått av det tidigare? Jag har en kompis som håller på och sprayar nu och hon får så hemskt ont i huvudet. Vet du om det är vanligt?

• Ninni12345

Backa i tråden menade jag...

• Joboli
    Ninni: Hej vännen. Jo det stämmer att jag har planerad spraystart i December. Jag har mått ganska bra under mina sprayningar, detta blir ju min 4:e.. Visst lite ont i huvudet kanske, lite deppig och svettningar om nätterna, men man har glömt allt sånt nu, det är konstigt hur mann förtränger saker och ting.

FET, det står för Frozen Embryo Transfer. Med det så menas att man återför ett fryst embryo till kvinnans livmoder. Om man efter en IVF fått ut väldigt många och fina ägg, kan man ibland frysa några, som man sedan kan föra tillbaka i en vanlig menscykel.
    Att få ägg till frysen är ingen självklarhet bara för att man får ut många ägg. Det är en bonus om man får ägg till frysen. De måste hålla god kvalité för att kunna frysas, och även om de gör det, är det inte säkert att de klarar upptiningen iaf. När man fryser äggen så fryser man dem i "strån" säger man. Mina 2 ägg var frysta i samma strå, och tiades därför upp samtidigt. Man räknar alltid med att några ägg inte klarar sig vid en upptining. Kanske därför de väljer att frysa dem 2 och 2 ibland?

Kram och godnatt på er.
Svar på tråden Efterlysning