Hej o tack för erat stöd!!
Va, har det varit fotboll??!!
Det är svårt det där med om man ska berätta eller inte. Egentligen vill man ju det, men då kommer förväntningarna från folk. Går jag upp i vikt så lägger jag det direkt på magen och det resulterade i en och annan gratulation, speciellt när jag var nygift för ett par år sen!
Inte direkt vad man önskar sig då! "Tack så mycket, men det är bara choklad..." Fast man har lust att bara sopa till vederbörande, beroende på vilket bebis-längtar-humör man är i.
På mitt jobb vet de, eftersom jag skulle få vara ledig en del för alla besök på SU. Jag är personlig assistent och måste ha engagemang och tankeverksamhet på topp nästan hela tiden. DET är inte lätt när man mår dåligt psykiskt!! De är underbara och ställer upp helt, men de vill kanske delta lite mer än jag orkar ge.
Min mamma vet lite grand och ett par nära vänner vet, varav ett par har gjort IVF med två lyckade resultat.
Har ni varit helt överens med era partners om hur mycket ni ska berätta och för vem?
Jag ville inte berätta förut, men då kunde nog min man tänka sig det. Nu när vi har börjat på IVF vill jag berätta för de närmaste, men nu vill han hålla tyst. Men det gör inte så mycket. Vi håller tyst tills båda känner det ok.
Jag fyller snart 36 och folk förstår ändå tror jag!