Pajala fortsätter.......
Nu fortsätter vi här tjejer.
Nu fortsätter vi här tjejer.
varför kom inte min text med i förra inlägget??
Det var ju fullt med sympati för dig Lotta!
Du fixar det nästa gång!!
Tack för alla sympatier! Idag känns det lite bättre. Hoppas bara jag får en snabb återbudstid!
Och så är det min placering i trafiken och planering på påfart till motorväg som behöver övas på. ![]()
Lotta: Bättre lycka nästa gång
Du kommer klara det galant
Här är det också förkylt till höger och vänster. Thea började i tisdags, samma dag som Milla var här med ungarna. Sen i fredags var det min och Hugos tur och idag är Micke dålig. Vi är sjuka fortfarande allihop även om Thea är på bättringsvägen, jag och Hugo är väl mitt uppe i allt men det känns lite bättre än igår iaf.
Mitt i förkylningar och annat lämnade vi barnen hos morfar och tog flyget till London. Var jätteskoj och trevligt att få göra nåt bara vi, var länge sen
Men det hade nog varit trevligare att flyga utan ont i öron och bihålor
I London var det 12 plusgrader och sol så vädret hade vi tur med iaf
Den helgen när det är julfest har jag skickat ut gubbe och ungar för att jag ska få en hel helg att rensa och plocka och städa här. Tycker det är dags att vi får i ordning lite här nu, har ju bara bott här sen sept förra året
Är väl div renoveringar och barnafödande och annat som varit i vägen, men nu är det dags ![]()
Kinamuren fre 7 dec kl 18
Åsa utan barn
Laila utan barn
Camilla utan barn
Lotta utan barn
Tess EV.
Julfest hos Tess söndag 16/12
Tess och barnen såklart.. :)- Jag kan hålla med dricka och kaffe
Lotta & Hugo (tar med skumtomtar och lite annat julgodis)
Camilla & Whilma/Filippa- tar med pepparkakor.
Martin & Lisa Ev
Till alla nyfikna-kameran har varit frame igen-bildbebvis i galleriet.
var på bvc idag båda barnen fick godkänd stämpel.
Whilma är hela 95cm lång,,,vart ska det sluta.
filippa var 73cm.
bildbevis ska det stå.
Vi har precis vaccinerat Emmy. Tog pneumokockvaccinet också, har ni andra gjort det?
Iaf var hon tjock som en michelingubbe: 7.2 kilo. Och så 65 cm, lång tjej.
Jag kan inte kinamur eller julfest, bara jobbar och jobbar och har tentor och firar saker och ting hela tiden.
Tråkigt Lotta, men jag säger som de andra, nästa gång fixar du det galant!
Själv har jag jobbat i 2 dagar nu... lite ovant... är mer än 1 år sen jag jobbade sist!
(förutom allt jag jobbar hemifrån då) Jättemysigt att komma hem till grabbarna sen!
O Mio är på god väg och lära sig gå! Idag har han tagit 6 steg! ![]()
Å, jag är så asförbannad på körskolan!!! De kunde inte fixa någon ny tid förrän 10/1 och då var jag tvungen att göra en ny utbildningskontroll och ta någon körlektion till emellan eftersom det skulle gå så lång tid. Och det behövdes ju tydligen eftersom (citat: körskolläraren) "jag gjorde så grova missar på uppkörningen". Alltså hallå! När jag åkte ifrån uppkörningen sade den läraren jag åkte med att det var ju bara min placering i trafiken jag behövde träna på, min tydlighet. Och en dag senare är det "grova missar".
Jag tackade för att de försökte och bokade egen tid via Vägverket och fick tid den 7/1, och kommer att ringa journumret för sista minuten-uppkörningar varje dag fram tills dess.
Snacka om att knäcka självförtroendet hos eleverna! Har verkligen känt mig helt värdelös ett par dagar, men nu vänder det!
Färdigklagat för idag! Nu ska jag ladda för inventering på jobbet... ![]()
Kinamuren fre 7 dec kl 18
Åsa utan barn
Laila utan barn
Camilla utan barn ev
Lotta utan barn
Tess EV.
Julfest hos Tess söndag 16/12
Tess och barnen såklart.. :)- Jag kan hålla med dricka och kaffe
Lotta & Hugo (tar med skumtomtar och lite annat julgodis)
Camilla & Whilma/Filippa- tar med pepparkakor.
Martin & Lisa Ev
kinamuren blir ev på mig för barnvakten har hoppas av, men ska föröska lösa det på annat håll.
lotta- förstår att du är arg, skulle jag oxå vara, plus att som du säger hur kan miss i plaseringen gå till att du gjort grova fel????fattar inte det men bara du får klarhet i vad du behöver åtgärda till nästa gång, håller tummarna att det kommer ordna sig innan jul.
ellen hur gammal är emmy nu? filippa väger 8870kg och är 8månader, men hon är spinkig om man jämför med whilma som legat cakg över filippa när man jämför dom,,,bara dom är goa och glada så. Vad tycker noah om att ha fått syskon,,,whilma kväver sin syster med kramar och pussar här hemma
Camilla - hon är tre månader. Och Noah är en underbar storebror, pussas och kramas hela tiden. ![]()