Pajala fortsätter.......
Nu fortsätter vi här tjejer.
Nu fortsätter vi här tjejer.
lotta- tycker inte du ska oroa dig , vilket det inte värkar som ni gör heller, alla barn är olika, det som bör oroas över är snarare alla fack som man ska sätta barnen i, tidig sen mm,,,och detta underbara ord normal,,,vad är det igentligen,,,,kanske är det så att den som aviker mest ifrån floken är den person/individ som är mest normal igentligen, som går sin egen väg och är sin egen om ni förstår.
skulle inte vilja fundera på vad dom skulle säga om whilma,,,,,,,,jag går på hur hon är till sättet i olika sitvationer, och det jag har sett av hugo så är han mycket framåt som person och vem har tid anledning att prata när man kan göra annat och endå få det man vill,,,,jag upplever ju att hugo går och tar det han vill om han nu vill ha någe istället för att fråga om det-vilket är en bra egenskap-han löser problemet själv.
långt inlägg sorry tjejer.
Underbara fredag kommer snart dags att hoppa i säng så går det fortare.
här är den underbara fredag,,,älskar fredagar,,,ikväll kommer gubben hem ska bli superskönt,,
tess-vart håller du hus, inget svar varken telefon eller sms,,,behöver prata med dig om ditt kök,,,finns lit etid nu på lördag, hör av dig ,jag har ju inte så mycket tid kvar att hjäkpa dig, vore väll skönt att få det gjort innan jul
Nä, inte oroar jag mig heller. Det är ju hans personlighet. Och motorik har han ju utvecklat något enormt. Han får mycket beröm för sitt pincettgrepp - han plockar alltid skräp från golvet och går och slänger.
Tror han är släkt med sin far, faktiskt.
Vad ska alla här göra i helgen då? Här blir det packning som gäller. Ska försöka tömma garderoben på sommarkläder och köksskåpen på porslin som inte används. Kul va? ![]()
lotta- jag ska göra samma sak, plus hjälpa tess, tvätta mysa med gubben, byta några bajsblöjor, städa /tvätta bilen och lägga ut mer saker på blocket, idag gick dom sista kläderna som jag lagt ut så nu är det overaller som gäller.
Vi ska ha fullt med folk i helgen. Mickes brorsa m fam, Mickes storasyrra m fam, Mickes lillasyrra m sambo och Mickes pappa med fru kommer. Som tur är bor Mickes lillasyrra i Örebro så vi behöver inte ha alla boende hos oss
Ska bli jätteskoj. Mickes brorsa har en dotter som är 6 mån äldre än Thea och en till på väg (jan), Mickes storasyrra har en son som är drygt 1 och en till på väg (jan) Så det blir full fart här ![]()
Lotta: Egentligen är allt normalt i åldern 0-3. Det finns inte en unge som är lik någon annan. Jag tycker att Hugo låter som en trivsam prick spm roar sig själv och dessutom städar. Ska vi byta????? Du kan få en hyper unge som talar jämt tom i sömnen och dessutom aldrig skulle använda pincettgreppet eller något annat grepp heller för den delen för att städa! Gris stavas numra MARTIN. Dessutom gillar han inte längre att bada. Tvätta av sig själv på egen hand i handfatet går bra, dock endast för att man då kan bli blöt utan att bli ren... Charmig kille jag bor med
Göra i helgen ja... Jobba. Jobbajobbajobbajobbajobba. Usch, jag börjar ledsna kraftigt på mitt liv. Jag hinner ingenting nu när jag är ute på praktik (jag äääälskar iof praktiken men resten suger!!) Jag har uppsatser PM och rapporter att skriva, litteratur att läsa, praktik heltid i skolan å jobb varannan helg. Idag åkte jag hemifrån halv 8 imorse och kommer att komma hem kvart över nio ikväll. Härligt va?? Träffade Martin i 40 minuter imorse å så sover han när jag kommer hem
Näe nu får jag sluta klaga! Hade jag inte haft nåt extra jobb så hade jag ju klagat för det, tänk man är aldrig nöjd! Jag har ju faktiskt en ledig helg innan jul ju, varför klagar jag för??
Lisa: Känner igen det där. Trots att jag inte jobbar helger, så är det alltid fullspäckat. Jag/vi måste tvätta, laga matlådor, övningsköra, storhandla och ska dessutom hinna umgås och vara trevlig mot släkt och vänner.
Den här helgen blir nog inte så mycket gjort som jag tänkt. Fick precis reda på att min faster har dött, och det kommer nog att ta hårt på pappa, som ju också är gammal och sjuk. Vi får se hur mycket tid jag måste ägna åt honom i helgen. Ibland blir jag tokig på att jag aldrig hinner med mig själv eller min familj. Alla runt omkring ställer orimligt höga krav och jag är så dålig på att sätta gränser... Ja, ja, vi får väl se hur det blir, men roligt blir det nog inte.
Slutklagat, nu ska jag ta en dusch! Lite egenvård i alla fall. ![]()
Lotta: Usch vad tråkigt med din faster.
Sätta gränser och säga nej, vad är det för något? Menar du att man kan göra det???? (ironisk som sjutton!!)
Men du Lotta, det är tur att vi har FL så vi har någonstans vi kan få klaga och gnälla, annars skulle man ju spricka till slut...
lisa: trevligt å ses som hastigast å sorry för namnbytet jag å namn när man träffas inreal