Pajala fortsätter.......
Nu fortsätter vi här tjejer.
Nu fortsätter vi här tjejer.
Lotta: Jag tycker Hugo och Viggo!!!
Christina: Jag gillar också Viggo, min morfar hette så, och hade det inte varit av respekt för min far (som hatade min morfar och sade att han var den elakaste jävel som gått på jorden) så hade det varit ett solklart namnval.
Men jag skulle nog aldrig bli förlåten av pappa om jag valde det. Att det ska vara så komplicerat. ![]()
Lotta: Max vill ha en lillasyseter och han tycker att hon ska heta "Blixten"
Du kan ju alltid fråga Hugo vad lillebror ska heta *S*
Tess: Enkelt! "Dä bussssss"
(Hugoiska: Det är bussen! Det är ju det enda han säger vad man än frågar.) Men jag gillar Blixten... Hmmm...
Ser fram emot julfesten! Har gått och dreglat över påsen med skumtomtar i flera dagar nu! ![]()
Julfest hos Tess söndag 16/12. kl. 10.30
Tess och barnen såklart.. :)- Jag kan hålla med dricka och kaffe
Lotta & Hugo (tar med skumtomtar och lite annat julgodis)
Camilla & Whilma/Filippa- tar med pepparkakor.EV
Martin - tar med sig risbräck (om inte hans mamma ätit upp det innan )
Laila & huliganerna - tar med saffransgifflar (köpe såklart
skriver ev på oss vi är förkylda
tess- kan jag komma och lämna grejer i alla fall på lördag eller söndag, men då blir det lämna av och åka så jag inte smitar er.
hellt sjukt vaknade inatt och trodde jag fått halsflus, superförkylning och öroninflamation sammtidigt,men jag ska inte klaga har inte varit någe speciellt sjuk under hösten.
Jag får tyvärr också lägga in ett ev. Bastian har varit jättekonstig, han spydde två ggr igår och idag har han varit hängig och inte velat äta (men han har dock inte spytt). Fortsätter han att bli bättre så kommer vi men vi får se.
Hej alla glada
Sitter här själv och njuter av lugnet
Skickade upp Micke och barnen till hans syster i Stockholm över helgen så jag får städa och rensa i fred. En av mina bästa kompisar skulle kommit och gjort mig sällskap men de fick vinterkräksjukan så hon fick snällt stanna hemma
Jag får hjälp av mamma ist
Nu ska jag värma lite glögg och slå in lite julklappar. *mys*
Ha en trevlig helg allihop
ni kan ju tänka på mig när ni fikar på söndag då jobbar jag
jag klarade mig från magsjuka som tur var
har pysslat å stökat lite...gjort lite julgodis redan
marsipantomtar me röda luvor som e chocklad doppade
och mozart kulor mmmmmmmmmmmums
ska göra lite ischocklad och knäck oxå
blir nog i helgen...nån kväll...
baka några lusselängder...gjord några föra året som va jättepoppis me mandelmasse smet i men hittar inte receptet...grr
julklapparna e ialla fall klara så gott som
lotta,sara och jannica har ni fått post från mig??? tänkte bara så det kom fram som de skulle.
jannica: de är helt underbara, men går slut alldeles för fort!
ullis: japps, jag har fått post!
TACK!!!
Ett tips på saffranslängd är annars det jag länkade till för ett tag sen... det är sååå sjukt gott!! Enkelt att göra också tycker jag!!
Här har Neo o jag gjort pepparkakshus ikväll. Lite snett o vint som det alltid ska bli!
Men än så länge håller det ihop!
Neo åt nog fler Non stop än vad som hamnde på huset!
Annars är lussebrödet bakat, julgodiset (rockyroad) klart, saffransskorpor gjorda... hmm... det får nog räcka. Martin ska ju baka pepparkakor med Neo, får se när det blir av... vi är bara sjuka här hemma!
Neo började med krupp och besök på akuten i början av veckan, nu är Mio o Martin genomförkylda... så det är bara jag kvar... uss, vill inte! Men ska inte klaga... det här är första riktiga förkylningen vi haft sen i våras!
Neos första dag han var hemma från dagis sen han började i september igen var i tisdags.