Pajala fortsätter.......
Nu fortsätter vi här tjejer.
Nu fortsätter vi här tjejer.
Vill passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!
Grattis till alla födelsedagar, syskon, graviditeter osv.
.
Det var så längesedan jag var här att jag glömt inloggning, men sen visade det sig att jag visst var inloggad, fast jag hann skafa mig ett nytt användarnamn innan...Nåja, Hej på er
!
Tess: Min mamma är toppen! Älskar henne massor.
Pappa är tack och lov inlagd på sjukhus igen, och mår inte alls bra. Men det är i alla fall skönt att ha honom under uppsikt.
Nyårslöfte har jag glömt att lämna i år, och det skulle väl ha blivit samma som tidigare år. Lovar alltid att jag ska jobba mot att bli en lugnare och mer harmonisk människa, men har misslyckats de senaste fem åren.
Men någon gång ska jag lyckas! ![]()
Lotta: inte kan jag påstå att jag tycker du är stressad eller hysterisk så nog tror jag du redan lyckats
Tess: Inombords är jag grymt lättstressad.
Ola håller på att bli knasig på mig. Just nu har jag EON-fobi (dvs rädsla för första elräkningen i huset) så jag springer hysteriskt runt och släcker alla lampor och skyfflar in ved i braskaminen. och ve den som vill duscha oftare än varannan dag. ![]()
hahaha... stackars Ola
god forsättning alla glada.
här e de vab sonen fick magsjuka igår å fy va intensiv den e han har säkert spyt 30 gånger...vill äta och dricka hela tiden å va hemsk man känner isg när man bara får ge en tesked var 5 minut å inte ens de får stanna
men nu verkar de vänt för har inte spyt sen lunchtid å fått behålla både buljong och cola nu så de har nog vänt...*peppar*peppar*
Lotta:det bästa tips ja kan ge är lev som vanligt första månaden så har ni ett bra rikt märke vad ni kanske kan spara in lite på om det blir hutlöst...läs av alla mätare varje månad så ni slipper beräknad för dom e hutlösa.
å elda e bra
föresten sicka ett medelande i min inbox om du vill ja ska ta bort hemförsärkingen på vintergatan. me personnummer så fixar aj till det....om du inte redan gjort det själv vill säga
Lotta: Det är inte bara du som skulle behöva bli mer harmonisk och lugn. Just nu sitter jag och är skit arg för något som ännu inte gått fel men som jag är fullt övertygad om att det kommer att göra. Dessutom så är det inget jag kan påverka så egentligen så gör min ilska ingen nytta, men sur som f**n är jag. Jag tror jag behöver söka hjälp *suck*
Lisa: Vi kanske kan få mängdrabatt hos psykologen om vi går bägge två. Låter väldigt likt mig, orolig eller arg för något som kanske kommer att hända, men som jag ändå inte kan påverka. Det tar så himla mycket energi och kraft.
Ullis: Tack för tipsen. Vi kommer att läsa av elmätare varje månad - gillar inte stora räkningar. Försöker tagga ner och leva som vanligt (jag duschade faktiskt imorse!
), men jag blir stressad när TV:n står på standby.
Meddelande kommer till din inbox!
lotta: ja kände oxå oro ibörjan för hjälp varför står alla saker på å hjälp va lampor å duscha i en evighet va fan tänker karln på.!!!
men första månaden va vi överens om att leva helt som vanligt för å se va de egentligen skulle kosta annars har man ju ingen anning egentligen.
vi behövde inte göra några ändringar för de va tvärtom mt vad vi trodde som tur var.
skriver lite i din inbox vart en hel roman ju
Ullis: Tack! Hoppas att det blir tvärtom för oss också. Men det är först nu man märker hur okunnig man är på området. Var nere på Analycen för att hämta provrör för att testa vattnet, och hade ingen aning om vi hade borrad eller grävd brunn när de frågade. Och idag ringer de från vatten-tjohejsan något och upplyser mig om att vi visst har en slambrunn, som jag sagt att vi inte hade när jag anmälde sophämtning.
Tur att myndigheterna har koll på mig i alla fall. ![]()