• Feffie

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-29 22:40:46 följande:
    Ja, nummer två tycker jag också är lite för suddig. Men nummer ett känns mer som ett konstverk än en bild på er bäbis. Det beror ju lite på vad ni är ute efter, men jag tror att man inte kommer att relatera till att det faktiskt är er bäbis som är på bilden. Man ser ju bara kroppen och bakhuvudet. Annars är den väldigt välgjord och vacker!
    Mmm jag håller med dig, men det är svårt. Tack Skrattande
  • Feffie
    MiaMariah skrev 2007-12-29 22:48:27 följande:
    Jag tycker nummer 2 trots att det är lite suddigt. Det blir en soft bild lite sådär och jag föll för den bilden, lite mer känsla och mys!
    Tycker också den är mysig, synd bara att jag inte hade lite finare tröja på mig:) haha Tack
  • Feffie
    Himmelbit skrev 2007-12-29 22:57:08 följande:
    Har du inte kvar originalet så att du bara kan tona ner kontrasterna på dig, om det är det du menar?
    Jo, det har jag, men jag har ganska ny dator och har inte installerat ngt bra bildredigerings program, så en bekant hjälpte mig att sudda ut mig, kanske lite väl mycket..
  • Feffie
    lasseliten skrev 2007-12-29 23:05:27 följande:
    inspirerad av VSM Vad tror ni om bild 2? Tror ni det kan bli fint vitt? Gillar den raka formen..www.blocket.se/vi/14471313.htm
    Jättefint, i vitt alltså. Gillar också det raka.
    *köpköp*
  • Feffie
    Beatrize74 skrev 2007-12-29 23:27:35 följande:
    Feffie - röstar på bild nummer två...jag tycker den första är fin, men känns lite "utsatt" på något sätt. Tvåan känns omhuldrande och gosig och man känner så mycket kärlek i den. Tycker inte alls det stör att det sär suddigt runtomkring.
    Tack,nu har jag tagit orginalet och bara gjort svartvitt, så kika igen om du vill och orkar och har lust:)
    Tack tack, nu ska jag inte tjata merSkrattande

Plikten kallar. Zoe skall ha mat, men först skall jag kika i din blogg.
  • Feffie
    Kajsa M skrev 2007-12-30 10:54:30 följande:
    Ja du skrev att de är dåliga i färgen. Känns ju inte kul!Igår kväll bröts nätverket när jag hade fyllt shoppingbagen på Elsas. Var det ett tecken tro?Nu ska vi montera våra nymålade garderobsdörrar. Så ska ni snart få se före-efter bilder. 
    Hur stort var det du kikade på? Vad kostade det på nätet?

Det var inte kul att nätverket gick ned, men ändå, det måste ju vara ett tecken:) Någon ville inte att du skulle handla mer!
  • Feffie
    mimmi006 skrev 2007-12-30 11:11:20 följande:
    Kajsa- de verkar inte ha fått ordning på sin sida än, jag fick mejla in min beställning. Kopierade listan som kom upp och skrev hur jag ville betala, samt adress ... köpköpköp Effie- har du kollat om Unnerstad har öppet?
    Mimmi, ja jag ringde igår och de har öppet precis som vanligtSkrattande
    Så vi åker dit sen.
  • Feffie
    Kajsa M skrev 2007-12-30 11:26:09 följande:
    Nähä! Ok, jag får se hur jag gör då. Är lite sur nu. Garderobsdörrarna blev inte bra. Rollern har släppt små trådar i färgen. Så nu måste jag slipa ner igen och börja om med målningen. Tröttsamt!!! Köper snart nya dörrar istället!
    Och visst var det ingen ljushållare i mitten?
  • Feffie
    Beatrize74 skrev 2007-12-30 13:32:03 följande:
    Åhhh...vet ni, vet ni, vet ni...LYCKA! Vi har ställt in dotterns säng i hennes rum nu och börjat pula och piffa lite. Än är det mycket kvar, ni vet ju hur det är - en list där, en sockel där, spackla igen några sprickor som blev vid uppmonteringen. Fönstret ska målas ännu mer vid vårkanten, fönsterbrädan ska upp, elementskydd och sedan ska han kapa dörren lite i nederkant så vi kan måla den också. Men vi har ändå kommit så långt så att hon kan sova där inne. I sin EGEN säng. Jag har bäddat med Gripsholms rödvitrutiga sängset, så underbart. Det virkade överkastet. Tvättpåsen. Fåtöljen och lilla röda pallen och rödvitrandiga pallen osv. Känns helt overkligt, även fast man får ångest när man vill få klart ALLT på en gång och inte kan göra det för vi inte har alla lister eller strykningarna inte är klart på allt.Hon älskar taklampan...det gör jag med. Ni ska få se den sedan. SÅ underbart söt, fattar inte att jag hade sådan tur så jag hittade den. Nu fattas det gardiner, så när maken har skruvat upp sänglampan hennes så ska han få skruva upp gardinstången så jag kan börja mäta och klippa till tyg! Till blir nog en rullis tror jag, för att få in så mycket ljus som möjligt! Glad! Gladare! Isabelle!
    låter så fint så fint. Förstår din LYCKA!
Svar på tråden Vita hem del 6