Kajsa M skrev 2007-12-30 19:14:56 följande:
En fråga till er alla som shoppar inredning!Tillåter era män/sambos er att köpa hur mkt ni vill, eller blir det argumentationer hemma hos er också? Har de ngt dyrt intresse också ? Funderade ett tag på om jag skulle föreslå skild ekonomi men förstod efter en minuts räknande att det skulle vara förödande för mitt shopping-behov. En 80 procentig lärarlön är ju ynklig jämfört med en ingenjörs. Han har två dyra intressen golf och slalom. Men det är ju stora investeringar, men sällan. Jag köper ju mest småsaker men ofta. Har ju nga superdyra möbler. åh vad det är frustrerande. Vill ju inte bråka!
Här är det lite tvärtom. Jag velar inför att köpa det jag vill och han pushar mig att verkligen köpa det. Som igår när jag skulle köpa tvålpumpen till diskmedelspumpen. Då tyckte M att jag skulle köpa en "vas" som man har diskborsten i, för 150 kr. Klart att jag tyckte den var jättefin men jag som inte ens vill att borsten skall synas:) Då är det lite onödiga pengar. Sen när jag stod och nöp i bread boxen, så sa han att han tyyckte jag skulle köpa den.
Självklart ska jag inte klaga men ibland blir det jobbigt när jag vill hålla i pengarna.
Speciellt som jag funderar på att plugga visare efter min mammaledighet, så bör vi vänja oss vid att min inkomst inte blir sky hög. Tyvärr får man ju inte så mycket när man pluggar.