• Feffie

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-30 15:37:15 följande:
    Bea, härligt! Förstår precis känslan.Slänger in en hallbild, njuter så otroligt mycket av att trappen är vit
    Juliah, vilken härlig och mysig hall.

Vi gjorde vår trapp häromveckan men jag fegade ur i sista stund med att ha vita trappsteg så vi lade in en mörk grå matta på stegen, men allt för övrigt, är vitt. Visste gör det skillnad?
  • Feffie

Ni med barn i "skrivbordsåldern".Vad har ni för skrivbord. min fyra åring har just nu en skolbänk spm man lyfter locket på med separat stol, vi har även en bänk där stolen sitter fast med bänken. Men jag vill heslt ha ngt annat, något vitt med bra förvaring.
    Har sett Robin (tror jag det heter) på Ikea, där mankan köpa till en extra liten hylla att ha på, men det är för mycket björk på det.

Hur har ni löst detta?

• Feffie

Kajsa, kom inte iväg till Unnerstad, fick så himla ont i huvudet, att jag ej kom upp.
    Tyvärr men det får bli en annan dag nu i veckan. Hojtar till innan.

• Feffie
    Daggdroppen skrev 2007-12-30 16:06:16 följande:
     Tycker du ska behålla det du har!!! Har du bild???Själv håller jag på och målar om en gammal pulpet och jag äääälskar den (och jag vet att jag tjatar om den.....
    Ursäkta, men vad är en pulpet?
  • Feffie
    Beatrize74 skrev 2007-12-30 16:22:38 följande:
    Sitter här med värsta PMS:en - det ryker ur öronen och jag försöker stänga ute barnens tjoande och småbråkande, bus och hyss för att maken ska få ta tag i det lite. Nerverna utanpå kroppen. Ingen bra kombination när man ska nåla, mäta, stryka, klippa och sy. Måste vänta tills barnen lagt sig.Har istället rensat tygskåpet. DET behövdes. Många "bra-att-ha"tyger har jag lagt i "bortskänkes"lådan nu. Huset ser ut som "Hej, kom och hjälp och ingen kom..." men jag ids inte när maken också är hemma. Bättre komma in här och se fina bilder. Juliah, vilket jobb ni gjort med trappen, förstår att du är nöjd. Byrån är så tjusig, men funkar det bra att öppna lådorna? Ser en aningens trångt ut? Suveränt med en "gömma undan"skrubb och vad fiffigt att kunna ha en ev. arbetsplats där. Mimmi - fresterska där, vifta med hjärtljusstakar framför nosarna på oss som mödosamt fyndat på loppis och vitmålat med vit färg både högt och lågt. Helt underbar! Jag ska sälja några av de finaste, fräschaste tygerna och gardinerna, men det är högst tveksam om det räcker till sådan tjusig ljusstake. Vinsten räcker väl max till två paket stearinljus på IKEA! Fluffiga - måste vara underbart att få visa upp det ni så mödosamt ha slitit med. Feffie - någon bild på trappan?
    Jag kan ta en bild sen, har dock ingen "före bild" (tror jag inte iallafall, kan kolla)
  • Feffie

Mimmi, vet du vad stolsdynan kostade? Hade de fått in något nytt? Eller bara en massa jul?

• Feffie
    mimmi006 skrev 2007-12-30 16:08:21 följande:
    Hemtex har haft billiga, säkert minst 50% där också, Åhléns har, Jotex/ Ellos hade adventsljusstakar, jag har den här efter lite säljande med joxilijox
    Åh vilken fin bild Mimmi, gillar lågorna på ljuset också, ser så små och nätta ut:)
  • Feffie

Bea, här kommer bilder. Dock så syns inte stegen så väl.Har inte fått upp någon lampa än, så bildern är mörka. Bortse från sladdar & den flammiga väggen. (Den ser inte ut så, kommer nog från kameran, HOPPAS JAG)

• Feffie
    mimmi006 skrev 2007-12-30 17:55:25 följande:
    Varsågod! Jag blir så lycklig att du fick det!
    Nu blir jag nyfiken.. det var inte det i Mjölby ?
  • Feffie
    Kajsa M skrev 2007-12-30 18:05:37 följande:
    jo. vet du nåt?
    Haha vad kul:) Jag köpte ju ett annat skåp av dem, det som mimmi hade ringt på.
    Grattis.
Svar på tråden Vita hem del 6