Vita hem del 6

Vill passa på att önskar er alla en trevlig nyårsafton. Vad skall ni hitta på?
Vi ska ha gäster hit till oss, så det blir mysigt att fixa och dona.
Nu skall jag återgå till städningen.
På tal om städning, jag har lite "pedant mani". Jag har en sprayflaska med såpa blandat med vatten, för att det luktar gott och blir rent, jag brukar vårtorka med detta överallt på dörrar och ja, överallt. Mest för den goda doftens skull:)
Men idag hade det fastnat något svart i min svarta trasa, typ en bit krita eller mascara, så hela dörren blir svart. Min första tanke varmju att dörren var svart innan jag började, så dottern fick sig en påpekning, men när jag fortsatte så märker jag att det sitter ngt skit i trasan.
Men det gick bort med ny ren trasa... Tur för mig:)
Kajsa, jag förstår dig verkligen... Antar att flickan älskar den?
Gott nytt år!
Hej
På tal om barnrum då. Hur görni med era barnrum? Har era barn få leksaker eller har ni dem undanstoppade i skåp etc? I era bloggar ser era barnrum så prydliga ut.
Min flicka har massor av saker, dock försöker vi ha dem undanstoppade, samt att vi rensar ofta ut det hon ej använder.
Gott nytt år alla tjejer!
Hur tänker ni när ni renoverar? När vi flyttade in i huset fanns här ett björk kök, vilket fortfarande finns kvar. Då tyckte vi detta var jättefint, vilket det fortfarande är,MEN jag vill ju ha VITT. M också. men samtidigt så är detta kök på något sätt för fint för att slita ut. Och alla som är här säger ssamma sak "klart ni ska behålla detta" osv.
Hur tänker ni i liknande sitsar?
Samma gäller med vår kombinerade badrum/ tvättstuga, den gamla ägaren rev väggen mellan dessa rum till ett stort gemensamt utrymme. Visst första intrycket är wow vad stort och luftigt. MEN jag har ingenstans att ha det man kanske i bland vill "gömma" i en tvättstuga, tex ett par gummistövlar, pappersåtervinning etc. Rummet är helkaklat men inte i vitt eller grått som jag vill ha utan i mest beige och lite aprikost. Även detta utrymme känns för bra för att riva.
Vad ska jag göra?? Hur resonerar ni om rum som inte är "fula" ? river ni ut skiter så ni blir hundra % nöjd eller nöjer ni er med det ni har??
M är snickare men har tyvärr inte fri tillgång på material:)
Någon som vet om man kan göra något åt ovansidan på de gamla skolbänkarna? Vår är en grådassig yta på. Vet int ematerialet men ni vet nog vad jag menar (något glansigt)
/Jen
Mimmi, vet du om unnerstad har haft rea än? Förra året rea de ju ut julen.
/J
Mimmi, nej inte är man vidare värst sugen på julen. Menjag vill bara köpa till lite saker som jag köpte för lite av innan jul.
Läste du skall göra trappen, kul, helvitt eller?