• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Daggdroppen

Ursäkta stavfelen Generad sonen sitter i famnen och vi sjunger samtidigt som jag skriver med en hand

• LPW

Jag skulle fixat till vårt gästrum (=mitt arbetsrum) i julas men blev sjuk och de hela stannade av och nu har inspirationen inte riktigt velat infinna sig igen.

Det första jag måste göra är att hitta en tapet till en fondvägg (rummet är ganska litet- rymmer en enkelsäng som skall få en vit sängkappa och en grå sänggavel i ett lite tjockare linnetyg, ett svart litet skrivbord samt en vit skänk från Elviras Värld).

Det är "vita" väggar i rummet, men skänken har en helt annan nyans än väggen och jag tycker riktigt att det skär sig och bara måste ha något annat på väggen bakom skänken, men vad?
    Jag beställde en brun tapet med rosor på som var jättefin men den kändes alltför stormönstrad när det kom till kritan...

Är det någon av er som sett en fin fondtapet som skulle lämpa sig i ett vitmålat rum som inte är så där "hypermodern" och inte heller hysteriskt stormönstrad utan bara så där "lagom"?

• Lundinma

juliah, GRATTIS till nya FINA tvättstugan! M.

• Vicka81

Tack alla! det blir såklart ett vitt bröllop. Den 2 augusti är en stor, jättevacker medeltidskyrka bokad Jag söker med ljus och lykta vackert,udda, gammalt porslin till festen. Åh, om man ändå vore miljonär Det är 120 gäster på inbjudningslistan så det blir ganska stort. För att finansiera själva festen har vi valt att ta en kuvertavgift. Det verkar vara lite känsligt när jag läser på bröllopstorget. Jag tycker dock att det är perfekt! Är ju ganska kräsen i inredningen och då slipper man ju få en massa som man inte vill ha egentligen och vi har möjlighet att bjuda alla som vi tycker om! Hur uppfattar ni det om ni blir inbjuda till fest med kuvertavgift? Det är absolut inte så att gästerna betalar för vårt bröllop utan endast för en del av sin mat.

STILRENT. Hmm, jag uppfattar det som avskalat, utan en massa "plotter", men inte nödvändigtvis rakt och stelt. Snarare enhetligt och..."rent"... svårt att förklara...

• Vicka81

Vi har nu bestämt oss för att bli man och maka

Vi tycker om er alla och vill ingen försaka

Tyvärr kan vi inte bjuda på maten på vår fest

Men inte hellre rensa bort en endaste gäst

Så därför kära vänner vill ni vårt bröllop göra till saga

Skippa presenten och låt oss hellre mottaga

En kuvertavgift till maten på vår bröllopsfest

För vi vill så gärna se er som vår bröllopsgäst

S¨å formulerar vi det i inbjudan...

• MiaMariah
    juliah skrev 2008-02-04 15:21:09 följande:
    Välkomna in!juliasvitadrommar.blogspot.com/
    Så underbar fin den blev!
    Vicka81 skrev 2008-02-04 16:39:39 följande:
    Vi har nu bestämt oss för att bli man och makaVi tycker om er alla och vill ingen försakaTyvärr kan vi inte bjuda på maten på vår festMen inte hellre rensa bort en endaste gästSå därför kära vänner vill ni vårt bröllop göra till sagaSkippa presenten och låt oss hellre mottagaEn kuvertavgift till maten på vår bröllopsfestFör vi vill så gärna se er som vår bröllopsgästS¨å formulerar vi det i inbjudan...
    Vad fint, härligt rim!
  • MiaMariah

Har ni bilder på mininredning.se? Jag har haft det en tid och har reagerat på att så många som tittar in har synpunkter på ditten och datten. Vår kristallkrona=mormorsvarning, att vi har de stolarna till vårt bord är inte snyggt, vårt arbetsrum och plottrigt, tavlorna i sovrummet passar inte, kedjan med Mailegtomtenissan och dekorationer från Walter & Co passar inte vuxna, hjärtat på kroken till vårt linneskåp passar inte och gud vet vad. Nog för att jag förstår att alla inte kan tycka likadant så hade jag nog trott att en del kunnat vara lite mer finkänsliga. Just nu har jag tappat självförtroendet helt och hållet för mitt hem och mitt sätt att inreda på.