• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • miniGrynet

Stilrent...
    För mig är det nog lite mer raka linjer och modernt...
    Men intressant att höra olika uppfattningar om ordet, man tolkar ju saker olika!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • JeaJea

Hej!

Ser att ni pratar om stilrent. Vi hade en mycket het debatt om det på blomsterskolan. I "folkmun" används ju ordet felaktigt som någon rent och avskalat utan onödiga dekorationer men betydelsen av stilren är en stil som inte är blandad. T.ex. om man kategoriskt inreder i westernstil så är ju det stilrent

Jag var hårdnackad förr med att inte använda stilrent som en sorts stil men nu börjar jag ge upp eftersom det är ett ord som många använder istället för funkis. Stilen man menar är ju funkis.

• juliah

Grattis till ett finfint skåp miniGrynet!

Jea, ja så är min uppfattning. Man borde kanske inte använda ordet eftersom det kan tolkas så olika Fundersam Viktiga funderingar såhär på en måndageftermiddag Skrattande

• snuffsis

JULIAH

Har du beställt den ksängkappan med knytband i hörnen? Den är ljuvlig tycker jag, står på min "vill ha"lista...Räcka ut tungan

VICKA81

Grattis! Vad spännande, vilken sorts bröllop ska ni ha då? Vitt förstår jag men för övrigt?

Här hemma så är det bara renovering just nu, i helgen har jag slipat, spacklat och slipat fönstren (2 st 1,80 cm) målat lite väv som sitter underfönstren bakom elementen (el), Sen har jag spacklat och slipat lite tapetskarver inne i min "walking closet" och rollat ett första lager färg. Och min gubbe och svärfar har sättit upp hyllplan i grovförvaringen. Ska förhoppningsvis måla taket ikvöll så jag kan måla allt annat en gång till!!!Ledsen
    Hur roligt det än ska bli med nytt så är det inte speciellt kul att måla, och framför allt inte grundjobbet. Har ett jätteelement (vatten) kvar att måla, ser inte fram imot det, jag längtar tills vi kommer till tapetseringen...

• MiaMariah
    juliah skrev 2008-02-04 13:58:10 följande:
    Grattis till ett finfint skåp miniGrynet!Jea, ja så är min uppfattning. Man borde kanske inte använda ordet eftersom det kan tolkas så olika  Viktiga funderingar såhär på en måndageftermiddag
    Håller med dig, efter lite googlande så är det olika uppfattningar om ordet. Nog bättre att beskriva vad man menar och undvika ordet för att undvika missuppfattningar..
  • juliah

snuffsis, nä det är en i vitt hellinne från deras So home märke.

• CeciliaBa
    juliah skrev 2008-02-04 15:21:09 följande:
    Välkomna in!juliasvitadrommar.blogspot.com/
    Gudomligt vackert! Vilken duktig make du har! Vart finner man sådana...min höll inte i en hammare förrän vi köpte vårt hus...och han fattar fortfarande inte hur man använder denFlört!
    BF 080206
  • juliah

Cecilia, tack snälla söta! Du kan få låna honom, eller nej du kan få honom, så lånar jag honom när det ska renoveras Skrattande OBS! Skämt!

Han höll inte heller i en hammare för tre år sedan, många tabbar har vi gjort men han har blivit fantastiskt duktig med tiden!