• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Mia, ajdå då uppfattar vi ordet på olika sätt! Kom igen, fler åsikter och vem tusan har rätt?SkrattandeFundersam

Jag kanske har missuppfattat helt, hmmm...

• Smultron och glass

Haha, jag uppfattar faktiskt också ordet som att man inreder med enhetlig stil. Men jag är medveten om att alla inte riktigt uppfattar ordet som jag gör, så jag brukar undvika att säga det.

Ett hem som är minimalistiskt och modernt kallar jag just för minimalistiskt och modernt.

• Vaniljdröm

Juliah,

"Stilrent" för mig är ofta ett hem utan personliga saker som taget ur en möbelkatalog ungefär.
    Torrt och dyrt är förknippat med stilrent för mig.
    Vi hyrde en stuga i fjällen som var just stilren. Hur snygg som helst faktiskt, med vita panelväggar, mörkgrått klinkergolv och möbler i oljad ek. Efter en dag där var jag dock tvungen att piffa till det med en dalahäst (vit) några krokus och en massa ljuslyktor.
    Det får inte vara allför sterilt.

• juliah

Hihi så skojigt, ska bli spännande att se hur fler uppfattar ordet framåt kvällen.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-04 11:47:42 följande:
    Apropå stilrent, vad betyder ordet för er?För mig betyder det att man inrett enhetligt med en stil.
     Jag tänker också att det är enhetligt, i en och samma stil..

Inte minimalistiskt.. kanske är ordet rent som får folk att tänka att det ska vara lite saker och rent och prydligt..
  • lillafruluva

Inte bara vi som tycker det betyder olika, letade lite på nätet och folk anväder det på olika sätt. men en förklaring som passar mig är:
    »Stilren« betyder egentligen inget annat än att ett föremål fullt ut följer en viss stil, inte att formerna är rena och enkla

• miniGrynet

Nu har jag bokat transport av mitt skåp!!
    Kommer i slutet av veckan eller början av nästa, fick transporten för 1500 kr inkl moms, och hoppas på att kunna pruta ned skåpet till 1500 kr istället för 2000 kr.
    Hon skulle fråga sin man om vad han tyckte, det var tydligen hans skåp.

Håll tummarna!!
    Men det är ändå mitt nu!

vitrinskåp.jpg

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Vicka

Grattis, vad roligt!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥