• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Vaniljdröm

Tack för titten Julia!
    Den är verkligen helt underbar din tvättstuga. Det måste vara fantastiskt roligt att få tvätta där.

• Ammi 76

Slinker in lite! Undrar om någon kan hjälpa mig att hitta ett fint påslakan i rosa och vitt. Dottern har fått en ny säng 90*200.

Har tittat på detta men tycker att det rosa är lite starkt...
    http://www.nogautvalt.se/product.asp?product=442&sub=11&page=1

Juliah måste bara säga att din tvättstuga är gudomligt vacker. Älskar den fina dörren som leder dit in också!

• CeciliaBa
    juliah skrev 2008-02-04 15:37:41 följande:
    Cecilia, tack snälla söta! Du kan få låna honom, eller nej du kan få honom, så lånar jag honom när det ska renoveras  OBS! Skämt!Han höll inte heller i en hammare för tre år sedan, många tabbar har vi gjort men han har blivit fantastiskt duktig med tiden!
    Oj, det kan man inte tro! Kunde han kakla/lägga golv innan? Han måste ha en "hantverksådra" i sig någonstans? Ja, jag lånar honom gärna, du kan få låna min när du vill ha middag...han är jätteduktig på matlagning! Egentligen tror jag att det man behöver mest när det gäller renovering är tålamod och noggranhet...då klarar man det mesta. Det är väl det min sambo inte besitterFlört...
    BF 080206
  • juliah

Vanilj, tack snälla, det är nästan som en dröm. Det var olidligt att tvätta i den hemska friggan.

Tack ammi, jag har ett tips. Köpte i fredags ett jättefint set som är rosa och vitprickigt och tvärtom på andra sidan för halva priset på Hemtex. Dryga hundralappen gav jag för det.

• juliah

Cecilia, han är plattsättare idag. Väldigt praktiskt! Ja en ådra har han nog, är en fena på det mesta idag, även matlagning SkrattandeFlört
    Usch, kände mig plötsligt överflödig i vår familj, kan inte snickra, är ingen fena på matlagning...Skrattande

• Ammi 76

Tack för tipset Juliah! Får kila till Hemtex då o hoppas att det finns där! Väldigt bra pris dessutom!

• Vaniljdröm

Bah!
    Kan ni fatta. Jag har slarvat bort EN gardinlängd. Hur lyckas man med det? Har vänt uppochner på hela huset men hittar den inte. Sånt här kan göra mig tokig.......

• Daggdroppen

Hej på er!

Stilrent för mig är ett hem som är klassiskt. Ett väldigt modernt hem med konstiga lampor och annat är alltså inte stilrent enligt mig. Trots att hemmet överlag kanske har samma stil.

Ett stilrent hem är vackert och smakfullt inrett utan en massa plotter och småplock. Däremot är det nog personligt och innehåller personliga detaljer.

Minns inte vem som jag skreb en kommentar till för någon vecka sedan. Vi undrade lite om hur andra uppfattar våra hem. Jag hoppas ni inte tog illa upp, med jag menade det positivt

• Sylt

Hejhallå alla!

Jag har fixat till vårt skafferi i helgen (tack för all peppning Lina ).

Nu har jag nytt projekt! Sigge och jag har handlat "en låååång planka" och en skål